Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Renault Scenic II PH II po rozładowaniu akumulatora nie odpala


Slawus05
Zarejestrowani

op Cześć wszystkim przychodze do was z zapytaniem mianowicie po świętach chcąc odpalić auto przed pracą usłyszałem sam dźwięk stacyjki i odblokowała się kierownica znowu na desce zapalił się ABS ESP oraz błąd hamulca ręcznego wraz z komunikatem ,,wybierz neutral" mimo że mój scenic jest w manuału 6 biegowym zauważyłem też ze podczas tego wentylator chłodnicy wchodzi na max obroty dodam że wymienilem kleme plusowa na nową wraz z dwoma bezpiecznikami a sam N2 wyciągnąłem i wymienilem 2 bezpieczniki które wydawały mi się przegrzane dodatkowo na dniach wymienilem rozrusznik który jak na przebieg był zużyty (skończyły się szczotki) mimo moich starań po omacku problem dalej wystepuje auto nawet nie zakręci rozrusznikiem
pio555 napisał 24-01-2025, 22:00:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2025, 22:00 przez pio555.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Slawus05 za ten post post:
  • lisek
Proxima
Zarejestrowani

Online
Co prawda dużo robiłeś, więc dużo mogło się stać, ale na początek sprawdź czy od klemy minusowej nie odpadł Ci taki przewód, mógł się nadwyrężyć jak było w okolicy aku grzebane.

https://www.scenic-forum.pl/Watek-Proble...#pid726379

Komunikat o neutralu może też wskazywać na problem z czujnikiem biegu jałowego na skrzyni, ale nie pamiętam już, czy reszta objawów tu pasuje (szczególnie ten wentylator mnie zastanawia, stąd sugestia wyżej o przewodzie).
Odpalasz silnik z wciśniętym sprzęgłem czy hamulcem? Bo można na oba sposoby, a w tym drugim przypadku nie odpali, jeśli nie widzi, że skrzynia jest "na luzie". Czujnik jest wpięty do UPC, więc jak wymieniałeś bezpieczniki to może coś naruszyłeś.

Dobrze by było, gdybyś odczytał błędy w modułach.

No i prócz tego koniecznie przywitaj się ze wszystkimi w odpowiednim dziale, zanim będziesz kontynuował wątek Biggrin
https://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2025, 21:43 przez Proxima.)

Odpowiedz
Slawus05
Zarejestrowani

op Odpowiadając odpalam zawsze wciskając sprzęgło i hamulec z przyzwyczajenia mój scenic tez nigdy nie informował mnie o tym ze musze mieć wypięty bieg zeby odpalić zawsze zapalał obojętne jaki bieg bądź też neutral miałem jutro postaram się ogarnąć kompa i zobaczyć możliwe błędy które on widzi jeżeli to pomoże to dam znać.
Dzięki wielkie za odpowiedź c:
pio555 napisał 24-01-2025, 22:27:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2025, 22:27 przez pio555.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Znacząca część opisanych objawów wskazuje mi na przejście sterownika silnika w tryb ochrony.
W ScII oznacza to, że któryś z istotnych modułów sterujących jest (lub był) zasilany napięciem o zbyt niskiej wartości. Wtedy sterownik odłącza część obwodów i np. uruchamia na stałe wentylator silnika, żeby chronic go przed przegrzaniem np. po awaryjnym zatrzymaniu.
Do sprawdzenia :
- akumulator - ale jeśli podstawimy inny - musi to być akumulator o nienagannej kondycji (nie wystarczy, że VW sąsiada na nim odpala i podłączymy go na kable). ScII jest b. czuły na spadki napięć - z reguły odmawia współpracy z baterią, która w innym samochodzie przejeździ jeszcze rok.
Nie od rzeczy będzie sprawdzenie styku słupek akumulatora-klema oraz stanu głównego połączenia masowego akumulator-buda
- ponieważ mówimy o błędzie zasilania - warto sprawdzić zapisane błędy, ale nie sugerując się ich treścią zbytnio - i tak większość wynikać będzie ze spadku napięcia
- a skoro już o zasilaniu - warto popatrzeć uważnie pod maską, czy jakieś zwierzątko nie dobrało się do wiązek. Zresztą od obu klem odchodzi po kilka przewodów - może któryś z nich się odłamał i leży sobie luźno? Czasami np. na klemie się nie zauważy, odłamana złączka oczkowa potrafi wyglądać jak podkładka.
Warto na forum odszukać i przeanalizować warunki, które muszą być w kolejności spełnione, żeby moduł zezwolił na uruchomienie rozrusznika.
Szukanie "po omacku" doprowadzi jedynie do znaczących kosztów bez uzyskania efektów.
Zaczął bym od solidnej, w miarę nowej baterii, oczywiście po przejrzeniu kabli pod kątem zerwanych połączeń zasilania i masy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2025, 09:37 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości