tefege
39
1
2
0
Grand Scenic II
2008
1.9 dCi 130KM
stąd
tefege
Zarejestrowani
— 20-01-2014, 22:00
op
Publikuję ku przestrodze dla tych, którzy będą musieli go naprawiać/wymieniać. Latem padł mi regulator dmuchawy (zwany też często opornikiem/rezystorem dmuchawy). Padł sam regularor, ale też był problem z grzaniem się wtyczki zasilającej, bo miałem ją nadtopioną. W ramach naprawy musiałem kupić nowy regulator (wymiana tranzystora nie pomogła). Ponieważ oryginalnie wtyczkę miałem nadtopioną, więc przy demontażu musiałem odciąć kable zasilające.
Jak to wszystko składałem na nowo do kupy to na przeciętych kablach zasilających zamontowałem sobie szybkozłączkę. Pech chciał, że albo mam większy prąd niż powinienem, albo też szybkozłączka była źle założona/zbyt słaba - skutek widoczny na zdjęciu:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2014, 21:32 przez Oktawiusz.)
•
tefege
39
1
2
0
Grand Scenic II
2008
1.9 dCi 130KM
stąd
tefege
Zarejestrowani
— 20-01-2014, 22:52
op
Przed kombinacjami z wtyczkami - żeby następni byli świadomi, że tam spore prądy potafią płynąć.
•
Espera
— 20-01-2014, 23:30
Szybkozlaczki to niestety zlo i pozorne dobro
•
milek22
30
0
4
6
SC I ph I
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Tarnów
milek22
Zarejestrowani
— 08-05-2014, 04:32
Podłączę się do tematu.
U mnie jest klimatronik i regulator dmuchawy (opornica) wizualnie taki sam jak na foto powyżej.
Wymieniłem opornicę, kilka dni było ok. Teraz po włączeniu zapłonu wentylator chodzi mimo wyłączonej klimy. Dodam, że reaguje na wszystkie przełączniki i prawidłowo zwiększa i zmniejsza obroty dmuchawy.
Może ktoś przerabiał ten temat z klimatronikiem i podzieli się cenną wiedzą na forum? Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2014, 07:07 przez milek22.)
•
Robuś
585
0
19
1
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Grójec
Robuś
Zarejestrowani
— 27-07-2015, 12:53
Zimą wymieniłem rezystor dmuchawy.
Teraz wentylator działa na wszystkich biegach, jak klima wyłączona i jak klima włączona w trybie manual.
Jednak jak uruchomię tryb auto to dmuchawa raz dmucha raz nie dmucha.
Rozkręcać jeszcze raz i dostawać się do rezystora czy problem może być w samym panelu klimatronik?
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 27-07-2015, 13:51
Robuś napisał(a):jak uruchomię tryb auto to dmuchawa raz dmucha raz nie dmucha. na ustawieniu auto, samo się przestawia moc jak i strona w którą dmucha...
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
TomaszB
11,610
38
3235
1,734
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
Online
— 27-07-2015, 14:09
Tak jak pisze Mati, na tym polega auto, że sam sobie reguluje prędkość dmuchawy. Wszystko jest OK.
•
Robuś
585
0
19
1
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Grójec
Robuś
Zarejestrowani
— 27-07-2015, 20:01
No nie jest ok. Wiem jak działa auto Panowie. Ale dmuchawa na chwilę staję i zaraz rusza ponownie. Pot mnie zdąży zalać
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 27-07-2015, 20:51
Robuś napisał(a):Ale dmuchawa na chwilę staję i zaraz rusza ponownie. może to wyczyszczenia wentylatorek climatronica ten przy lusterku, tam znajduje się na druciku czujnik temperatury, i może On się jakoś przywiesza albo ten brak natychmiastowej reakcji jest przez niego
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
•
Fyox
4,021
4
1022
2,992
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Ostróda
Fyox
Zarejestrowani
— 28-07-2015, 06:13
U mnie też przed padnieciem rezystora był taki objaw, że się właśnie dmuchawa włączała i wyłączała, w końcu stanęła na maksymalnych obrotach i nie dało się zmniejszyć, aż do wymiany rezystora.
•
|