Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Regulacja zaworów GS PH III 2.0 + LPG


gregsztorm
Zarejestrowani

op Witam,
Jakieś 3 lata temu założyłem gaz do swojego Scenica i wymieniając filtry u gazownika, ten powiedział mi, że warto by już pomyśleć o regulacji zaworów. W ASO wyceniono taką usługę na około 3,5 tys. (regulacja na szklankach). Pytanie brzmi. Czy są warsztaty poza ASO które wykonują takie operacje? Szczególnie chodzi mi o Śląsk. Czy regulację trzeba wykonać już, czy będzie jakiś komunikat poprzedzający konieczność regulacji? W chwili obecnej mam około 50 tys km przejechane od założenia gazu, z czego na samym gazie szacuję jakieś 40 tys. W użytkowaniu na tą chwilę nie mam żadnych niepokojących objawów, ale wolę dmuchać na zimne zanim zawory powypadają.
Pozdrawiam

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(15-03-2018, 10:29)gregsztorm napisał(a): Czy są warsztaty poza ASO które wykonują takie operacje? Szczególnie chodzi mi o Śląsk
mysle,ze Robi-car Ci to zrobi

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Zrób bo możesz się zdziwić. 
Mój szef olaf to i jeździł sobie w najlepsze prawie 80tyś na lpg od założenia. W sumie miał ok 130tyś. 
Teraz ma już inny silnik. Tamtego nie opłacało się remontować.....

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Parę dni temu był u nas w warsztacie Nissan Qashqai 2007r. przebieg 192kkm z LPG BRC SQ24, wymiana świec, filtrów, oleju oraz sprawdzenie luzów zaworowych, ostatnio luzy były sprawdzane przy 130kkm w ASO. Wyszło wszystko pozytywnie przy następnej wizycie można by podszlifować szklanki magnetycznie. Osobiście nie słyszałem, żeby ktoś miał problemy z LPG i tym silnikiem. Mój kolega i nasz klient też jeździ Nissanem Qashqai 2011r. z LPG i wszystko działa bez problemów.
A zaworów w tym silniku się nie reguluje, bo są w głowicy szklanki które się wymienia lub regeneruje w zależności od potrzeby, luz zaworowy warto jednak sprawdzić co 50-60kkm.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2018, 10:01 przez h4jt.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(27-03-2018, 10:01)h4jt napisał(a): A zaworów w tym silniku się nie reguluje, bo są w głowicy szklanki które się wymienia lub regeneruje w zależności od potrzeby, luz zaworowy warto jednak sprawdzić co 50-60kkm.

Wytłumacz mi proszę, jak laikowi, bo może coś mi umknęło:
W M4R luzów zaworowych się nie reguluje, choć warto sprawdzić. Po co sprawdzać, jak nie można regulować (przywrócić pożądanych)?
W M4R są szklanki, które się wymienia lub regeneruje. W jakim celu, skoro nie reguluje się luzów zaworowych?

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
pawelnext22
Zarejestrowani

Może ktoś napisze na czym polega regulacja luzu w silnikach z hydro regulatorami Biggrin Biggrin ?
A może ktoś myli hydro_regulatory "szklanki" z regulacją płytkami?

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(27-03-2018, 10:59)pawelnext22 napisał(a): A może ktoś myli hydro_regulatory "szklanki" z regulacją płytkami?

Szklanki to niekoniecznie popychacze hydrauliczne.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

W M4R 2.0 16V Renault - (MR20 Nissan) i Renault/Dacia 1.6SCe H4M - (HR16DE Nissan) oraz 1.4TCe H4JA700 mają niemal identyczne głowice, są w nich głowice ze szklankami regulacyjnymi w M4R mają średnicę 30mm ssące i 34mm wydechowe, a w 1.4TCe i 1.6SCe 30mm ssące i wydechowe na każdy zawór - razem 16szt.
Oprócz tego szklanki mają różne wymiary stopki podparcia zaworu i tym właśnie niwelowany jest luz zaworowy w zależności od potrzeby wymienia się ja regeneruje lub po prostu szlifuje magnetycznie. To banalnie prosta konstrukcja i sprawdzona w wielu Japońskich autach m.in.Nissan, głowice na szklankach pracują bardzo cicho, wykazują dużą sprawność działania i niezawodność, mają niskie opory co przekłada się niskie spalanie, a prosta konstrukcja to prosty serwis.
Serwisy słono wyceniają takie sprawdzania opisując je jako ``regulacja zaworów`` przykład Dacia co 60kkm - silnik 1.6SCe 600zł :-(
Osobiście uważam, że szklanki regulacyjne to lepsze rozwiązanie od regulacji hydraulicznej, którą też należny doglądać i wymieniać płytki, a ich wymiana jest dużo bardziej pracochłonna, wiem coś o tym bo miałem dwa Sceniki z F4R 2,0 16V.
Tak wyglądają szklanki po przebiegu 165kkm z prawidłowo eksploatowanego silnika 1.4TCe wyglądają jak nowe.
Głowica, a pod wałkami widać szklanki, które można wyciągnąć po odkręceniu wałków.

Załączone pliki

Miniatury
           

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2018, 12:16 przez h4jt.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • TomaszB
funkoval
Specjalisci

Dzięki Thumbup

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

W 2012r. przymierzałem się do zmiany ScII 2.0 16V F4R na ScIII 2.0 16V M4R, trochę zniechęcił mnie post z LPG forum o problemach z LPG w silniku M4R, zdecydowałem się na 1.4TCe, dzisiaj wiem, że źle nie wybrałem, ale też wiem, że 2.0 16V M4R też dobrze współpracuje z LPG, a kłopoty opisywane z M4R, były spowodowane niedbalstwem i złym zestrojeniem instalacji. Znam w tej chwili wielu użytkowników M4R, którzy chwalą sobie LPG w tym silniku i nie mieli z nim żadnych problemów, a podstawa to fachowy montaż i zestrojenie !
Jeszcze jedna informacja, gdyby pojawił się problem z uruchamiam silników M4R, H4M i H4JT na zimnym to należny skontrolować luzy !

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2018, 12:22 przez h4jt.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości