Generalnie wszelkie porównania silników o różnych osiągach nie mają sensu. Równie dobrze można porównywać GS2 z Espace . Oba mają 7 miejsc..I tyle
Ale szacun za poświęcony czas
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2019, 17:00 przez komarek34.)
Realne koszta Sceniców III ON,PB,LPG
W samochodzie użytkowanym na co dzień, wieksze znaczenie ma moment obrotowy niz KM.
Generalnie wszelkie porównania silników o różnych osiągach nie mają sensu. Równie dobrze można porównywać GS2 z Espace . Oba mają 7 miejsc..I tyle Ale szacun za poświęcony czas (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2019, 17:00 przez komarek34.)
Jeszce jedną ważna rzecz tzn silnik benzynowy wytrzymuje dużo.mniej km niż diesel. I tu zagadka z cofaniem licznika.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY (05-05-2019, 17:02)PRZEMO napisał(a): Jeszce jedną ważna rzecz tzn silnik benzynowy wytrzymuje dużo.mniej km niż diesel. I tu zagadka z cofaniem licznika.Można się głęboko w to zastanowić Przemo właśnie mam przykład Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Jak już pewnie dobrze wiecie miałem kilka Sceników i zajmuję się naprawą oraz serwisem aut ze stajni Renault w naszym rodzinnym warsztacie i nie mogę się zgodzić z tym, że silnik benzynowy wytrzymuje dużo mniej od diesla !
Wolnossące 1.6 K4M, 2.0 F4R, a zwłaszcza 2.0T F4Rt żyją zdecydowanie dłużej od 1.5dCi i 1.9dCi ! A dobrze założona i zestrojona instalacja LPG tym bardziej przedłuży żywotność benzyniaka. Mamy w rodzinie kilka dCi i TCe z LPG o kosztach zakupu i eksploatacji nie będę się już rozpisywał, bo nie raz o tym pisałem, ja bym wybrał zdecydowanie Pb (turbo) z LPG. Tego typu porównywania trafniejsze by były dla nowych aut np. 1.33TCe i 1.7dCi, gdzie na starcie nowy Scenic dCi jest o 13k zł droższy i jak pamiętam zawsze dCi było dużo droższe. Zawsze miałem nową lub prawie nową benzynę, zakładałem LPG i dobrze na tym wychodziłem finansowo i nie musiałem długo czekać, aby się sprzedały, moje auta nadal jeżdżą w naszej rodzinie i wśród znajomych z niezłymi przebiegami. Prawdą jest, że obecne ceny używanych diesli to efekt ogólnego odwrotu od tego napędu i promowania bardziej czystych paliw w Europie i na Świecie, a za kilka lat jeszcze trudniej będzie sprzedać diesla. A co do kosztów eksploatacyjnych to za kilka dni jadę do Chorwacji z kuplami na żagle, po powrocie wrzucę dokładnie porównanie kosztów jako, że to wspólnie finansowany wyjazd koszty przejazdu dwóch aut 1.6dCi 130KM i 1.4TCe 160KM z LPG, będą dokładnie znane z paragonów zakupu obu paliw. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2019, 17:43 przez h4jt.)
op
(05-05-2019, 17:42)h4jt napisał(a): Tego typu porównywania trafniejsze by były dla nowych aut np. 1.33TCe i 1.7dCizapraszam do zrobienia takiego porównania nie teoretycznego ale praktycznego bo teoretyków jest 90% internetu (05-05-2019, 17:42)h4jt napisał(a): rawdą jest, że obecne ceny używanych diesli to efekt ogólnego odwrotu od tego napędu i promowania bardziej czystych paliw w Europiei pierwszym kwartale 2019 roku zanotowano wzrost sprzedaży aut z silnikiem diesla w Niemczech o 3% w stosunku do roku 2018 w PL spadek o 7%-chodzi o auta nowe dane z Eurotaxu (05-05-2019, 17:42)h4jt napisał(a): Wolnossące 1.6 K4M, 2.0 F4R, a zwłaszcza 2.0T F4Rt żyją zdecydowanie dłużej od 1.5dCi i 1.9dCi !tzn ile dłużej? konkretnie do jakiego przebiegu dojechałeś w obu silnikach?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Na szczęście ludzie powoli mądrzeją. Przynajmniej moi znajomi wolą DCI niż 1.4 TCe
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
op
(05-05-2019, 17:42)h4jt napisał(a): promowania bardziej czystych paliw w Europie i na Świecie, a za kilka lat jeszcze trudniej będzie sprzedać diesla.porównałem własnie emisje spalin dla SC IV 1.33Tce 140 KM i 1,7 dci 150KM-oba spełniaja EU6 Emisja CO2 według WLTP [g/km] dla 1.33Tce-153 Emisja CO2 według WLTP [g/km] dla 1,7 dci -143 dane pochodzą z Samar tak na marginesie oba auta posiadają turbiny,dwumasy wtryski i FAP
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (05-05-2019, 17:37)komarek34 napisał(a): 1.6 16v bezapelacyjnie wygrywa w kategorii koszty napraw i serwisu. To jego jedyny plus. Dla wielu osób może być to decydujący argumentNo z tym bym polemizował, wystarczy poczytać nasze forum, aż strach czytać, co chwila jakieś czujniki, koła zmiennych faz, świece, cewki, przepustnice, szarpania, falowania obrotów, gaśnięcie itd. Jednym słowem horror ;)
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości