Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Rdza w nadkolach


-PanPrezes-
Zarejestrowani

op Witam, niestety mój scenic zaczyna powoli kwitnąć, jednak nie wygląda to jeszcze tak tragicznie, lecz porobiły się takie burchle i na blasze. Co polecacie z tym zrobić, słyszałem że dobry jest ocynk w sprayu.
[Obrazek: 17523268_1443366155753010_82358885169728...e=594E54B5]
[Obrazek: 17951790_1443366199086339_55958124524103...e=59535320]

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jeśli to nie wygląda tragicznie, to jesteś urodzonym optymistą.
Jak najszybciej szczotka druciana na szlifioerce i drzeć wszystko do czystej blachy.
Z doświadczenia, a miałem jedynkę, na mur wyleci dziura jak nie na tylnej części progu, to na błotniku pomiędzy drzwiami a wnęką koła.
Jeśli samochód ma zostać na dłużej - półśrodki nie mają sensu - wstawić reperaturki.
Oczywiście - po oczyszczeniu z sypiącej się korozji - jakiś środek wiążący rdzę ( Brunox Epoxy to minimum), dobry podkład antykorozyjny, gdzie to konieczne to szpachlówka, lakier.
Bez doczyszczenia i spasywowania korozji nie ma co liczyć na jakiś dłuższy efekt. A warto się postarać, żeby za pół roku nie robić od nowa, tyle, że w szerszym zakresie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

To samo miałem w swoim Scenicu . Nadkola robił mi fachowiec . Zapłaciłem mu po stówie za nadkole . Ale chyba zrobił ujowo ! Bo na rancie nadkoli znowu robi się brązowawo !

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Rudy wychodzi na łączeniu rantow wewnętrznego i zewnętrznego. To jest ciężko zrobić żeby dac gwarancję na 3-4lata bez dobrej konserwacji nadkola od strony bagaznika i dobrych materialow.
ko-ma w phII raczej to się nie zdarza zeby były dziuryw końcówkach progu lub jak piszesz w nadkolu.No,chyba że była ingerencja w blachę.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

Po prostu kolejna francuska niedoróbka w tym aucie . W Citroenie C4 Picasso tego problemu nie ma . Widocznie tam się lepiej postarali . Ale za to to auto ma szereg innych wad . 


krzysztofk napisał(a):Rudy wychodzi na łączeniu rantow wewnętrznego i zewnętrznego. To jest ciężko zrobić żeby dac gwarancję na 3-4lata bez dobrej konserwacji nadkola od strony bagaznika i dobrych materialow.

ko-ma w phII raczej to się nie zdarza zeby były dziuryw końcówkach progu lub jak piszesz w nadkolu.No,chyba że była ingerencja w blachę.






Właśnie tak ja chciałem . By mechanior mi również zakonserwował nadkola od środka . Czułem że te dwie stówy idą w błoto ! Nie ma nic gorszego jak zostawić mechaniorowi auto na kilka dni ! Człowiek nie wie co on tak na prawdę robi w tym aucie ? Zresztą na TVN Turbo widzimy co oni potrafią robić z naszymi autami .

Co z tego że blacharz nawet dokładnie oczyści z rdzy te ranty i je pomaluje . Jak od wewnętrznej strony blacha nie jest zakonserwowana . I rdza będzie przełazić z wewnętrznej strony rantu na zewnętrzną . Ale machaniorom to zwisa . Byle tylko kasę wyrwać od klienta !

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2017, 07:57 przez bodo.)

Odpowiedz
zavadz
Zarejestrowani

(21-04-2017, 07:51)bodo napisał(a): W Citroenie C4 Picasso tego problemu nie ma

Dlaczego porównujesz C4 picasso do SC PH1? To raczej odpowiednik SC II, a nawet SC III. Scenica I porównałbym to Xsara Picasso w której to na progach zaraz za zakolem ruda tańczy jak szalona.

Co do ocynku w spray - jest tak samo skuteczny jak srebrna farba w spray. Cynkowanie to nie jet malowanie! To proces elektrochemiczny, gdzie na metalu osadza się warstwa tlenków, a ponad to ta właśnie warstwa wiąże i wgryza się w materiał.

Jeśli rdza wyszła to się już jej nie pozbędziesz. Najlepszą opcją są reperaturki, ale trzeba ciąć ok 5 cm powyżej ostatnich wykrytych ognisk korozji (wykrytych po wyszlifowaniu elementu, a nie widocznych spod lakieru). Na kilka lat będzie spokój.

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(21-04-2017, 08:10)zavadz napisał(a): Najlepszą opcją są reperaturki, ale trzeba ciąć ok 5 cm powyżej ostatnich wykrytych ognisk korozji (wykrytych po wyszlifowaniu elementu, a nie widocznych spod lakieru). Na kilka lat będzie spokój.
Pod warunkiem że zrobi to ktoś kto ma o tym pojęcie, i zrobi to dobrze nie na odwal żeby tylko kasę wyrwać od klienta....

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • krzysztofk
bodo
Zarejestrowani

Tylko że dobry fachowiec się odpowiednio ceni ! Tak z 5 -6 stówek za stronę .

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

5-6 stówek za stronę to za dużo.Koszty to 150zł za całość.Reszta to zarobek.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Rok temu potraktowałem pralkę środkiem antykorozyjnym APP R-STOP (kolega polecił z doświadczenia) tuż pod szufladą, gdzie w jakiś sposób chemia z proszków wyżarła blachę i było dużo rdzy po wyczyszczeniu, głębokie wżery. Specjalnie nie malowałem, dałem tylko ten środek i po roku nic Biggrin Zero rozwoju korozji, więc mogę polecić ten środek.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi stasic za ten post post:
  • RenoValek




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości