Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Przyczyny gaśnięcia silnika


Dant3
Zarejestrowani

op Cześć.
Piszę w sprawie dalszych przygód ze Scenicem II. Powiem szczerze, że już krew mnie zalewa z tym samochodem...

Mam Scenica II z 2003 r. 2.0 benzyna bez turbo.

Auto kupiłem nieco ponad miesiąc czasu temu, od tego czasu prawie cały czas jest w warsztatach samochodowych. Obecnie największym problemem jaki jest gaśnięcie silnika. Auto gaśnie po odpaleniu, ale też po naciśnięciu sprzęgła. Czasem przez godzinę jest ok, a czasem za każdym razem, jak tylko wciśnie się sprzęgło. W Warszawie mechanik zrobił mi pomiar kompresji i stwierdził, że jest 14,14,14, 7 i że głowica jest do zrzucenia bo pewnie zawory zapieczone. Z uwagi na absurdalne koszty w Warszawie oddałem auto do mojej rodzinnej miejscowości. Mechanik trzyma je już 3 tygodnie i w zasadzie nie wie, co jest z nim nie tak. Był zrobiony ponowny pomiar kompresji i wyszło 14,14,14, 12. Test powtórzono jeszcze raz i wyszło tak samo. Mechanik stwierdził, że tamten poprzedni test ktoś zrobił źle i silnik jest ok. Problem niby dotyczy elektryki. Przepustnica niby była czyszczona. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Spotkaliście się z czymś takim? W Warszawie chcieli ode mnie kasę większą niż wartość tego samochodu, a z kolei w Grudziądzu to auto już 3 tygodnie stoi i nadal nie mam odpowiedzi co z nim jest i kiedy wreszcie będzie zrobione. Czy w tym kraju nie ma już porządnych mechaników, czy tylko ja tak trafiam?

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

to wróżenie z fusów auto było sprawdzane kompem konkretnej CLIPEM?

druga sprawa jak nie zajedziesz do dobrego serwisu do ludzi którzy się znają na Renault to będziesz się z tym j**** do końca życia i tylko frustracja będzie rosła, przejrzyj listę polecanych mechaników na forum
ja osobiście mogę polecić chłopaków z Piaseczna Franctech, co do ceny czasem lepiej wydać tych parę ziko więcej niż mieć partaninę zrobioną co też nie znaczy, że te tanie serwisy będą gorsze

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2019, 14:21 przez fannadil.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Elektryka, elektryka, elektryka...
To może być praktycznie wszystko.
Bez pierwotnego odczytu rejestru błedów się nie obędzie.
Potem trzeba szukać.
Zacząć od ... czujników przy pedale sprzęgła = skoro jest jakiś związek - najlepiej sprawdzić, jak widoczne są w systemie zmiany ich stanów.
Przegląd podstawowych przewodów masowych.
Tradycyjnie - skrzynka bezpieczników na klemie dodatniej.
Tradycyjnie - presostat klimatyzacji odłączyć na próbę...
Tradycyjnie - wtyczki na module obok akumulatora.
I po skasowaniu rejestru błędów - próbować (samemu).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Dant3
Zarejestrowani

op Clipem niestety nie był sprawdzany, ale komputerem diagnostycznym takim ogólnym. Przy czym to jest wyższa półka za kilka ładnych tysięcy, to na pewno. Jedyne co wyrzuca z błędów to błąd spalania na 4 cylindrze. Świece nowe, cewki nowe. W aucie jest instalacja gazowa, ale auto gaśnie i na gazie i na benzynie. Jeśli auto nie będzie zrobione do przyszłego tygodnia, to odbiorę go i tak i sam zacznę się bawić w nim. Najwyżej oddam tak jak polecacie, może się przejadę do tego Piaseczna jeśli tam maja dobry warsztat.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości