Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Przy próbie odpalenia włącza się wentylator


karolo
Zarejestrowani

op Witam serdecznie

Miałem ostatnio taki problem z Renatą (scenic IIph1 2.0 16V). Przy próbie zapalenia samochodu pojawiał sie komunikat  "błąd ładowania akumulatora" oraz "niski poziom oleju", ale samochód nie odpalał tylko włączał się wentylator chłodnicy - i działał tak również po wyjęciu karty i zamknięciu drzwi. Wentylator tak chodził przez około 30min i wtedy się wyłączał. Przy ponownej próbie zapalenia działo się to samo.
Na innym forum znalazłem że może być to problem z połączeniem z UCH - i się zaczęło :-(
Sprawdziłem bezpieczniki na klemie plusowej, wszystko OK
zacząłem poszukiwać uszkodzeń na wiązkach i znalazłem wiązkę która została zalana kwasem od akumulatora i na pomarańczowym przewodzie był prawdopodobnie jakiś opornik ale się uszkodził czy ktoś zna jego wartość?
Również druga wtyczka ma uszkodzony zatrzask i ratował to ktoś wcześniej trytytką.
Prawdopodobnie będę musiał wymienić wiązkę tą z drudą wtyczką z UCH ale chciałbym wcześniej sprawdzić czy to na pewno to.

Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją???
Jakeś sugestie???

Załączone pliki

Miniatury
           

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Nie wydaje mi się aby fabryka wcisnęła na kabel opornik. Jak już byłby potrzebny to zamontowany by był w uch. To raczej zły trop, bardziej to wygląda że poprostu spuchło pod izolacja od chrupania przez kwas. Jeżeli faktycznie jest opornik po wymyciu benzyna ekstrakcyjną powinien być dobry. Chyba że nóżkę gdzieś zjadło, mimo to da radę go zmierzyć miernikiem. Widziałem na foto też tzw. perełki z żelem do hermetycznego zaciskania przewodów, to już twoja robota? Ogólnie kup coś do umycia tego z kwasu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2023, 17:57 przez rafal18031988.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Te "perełki" zwane też szybkozłączkami teletechnicznymi to proszenie się o kłopoty (są niskoprądowe) tak samo jak "szybkozłączki" zaciskane kombinerkami.

Te szybkozłączki trzeba na lutowane zamienić albo zaciskane/prasowane typowe dla elektryki samochodowej.

Odpowiedz
karolo
Zarejestrowani

op obmyłam wszystko kontaktem do wtyczek bo to akurat miałem pod reką.
jak próbowałem zdjąć izolację z "tego opornika" to wszystko zaczęło się kruszyć.
ale w tym miejscu jest zgrubienie nie w postaci kulki lecz "ałeczka okoł 1,5 - 2 cm

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Oporniki są albo drutowe albo węglowe i kwas z tego co wiem to nie przeszkadza. Generalnie jak żyje to nie widziałem opornika w fabrycznej izolacji jako w środku przewodu, a jestem elektronikiem / elektrykiem. Wyczyść druty i złącz razem.

@ wojteks - te złączki z żelem były strikte do telekomunikacji i sieci eth. A problem zaciskanych kombinerkami złączek wynika z małej powierzchni styku a przede wszystkim ze zbyt małej siły zaciśnięcia

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2023, 19:04 przez rafal18031988.)

Odpowiedz
karolo
Zarejestrowani

op tak na szybko połączyłem te kabelki tymi zaciskanymi złączkami bo jak znajdę przyczynę i uda się uruchomić już samochód to wymienię całą wiązkę lub ostatecznie uszkodzone przewody.
Myślę ze te złączki to i tak lepsze niżeli skętki przewodów na szybko. ;-)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości