Ziendi
3
0
0
0
SC I ph I
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Garwolin
Ziendi
Zarejestrowani
— 06-06-2017, 12:20
op
RENAULT SCENIC 1 1.6 16v
Ostatnio poczuliśmy zapach benzyny w samochodzie i oddaliśmy do ,,experta" by to sprawdził.
Okazał się pęknięty przewód paliwowy gdzieś w komorze silnika.
Nie miał niezbędnych części do naprawy i zrobił to mniej więcej tak jak na zdjęciu widać.
ZDJ1
![[Obrazek: eaf615b947aa5.jpg]](https://zapodaj.net/images/eaf615b947aa5.jpg)
ZDJ2
![[Obrazek: 28bbe37a38889.jpg]](https://zapodaj.net/images/28bbe37a38889.jpg)
Nie podoba mi się ta robota, dlatego postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce.
Problem polega na tym że nie mam pojęcia jak ten przewód powinien iść, bo na pewno nie tak jak jest aktualnie zrobiony.
Fajnie by było gdyby ktoś opisał lub wstawił zdjęcia, na których widać by było którędy ten przewód powinien iść.
Jeszcze jedna sprawa.
Co to jest?
![[Obrazek: 92fa0eb70b6ad.jpg]](https://zapodaj.net/images/92fa0eb70b6ad.jpg)
Czy to filtr paliwowy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2017, 13:53 przez Ziendi.)
•
Ziendi
3
0
0
0
SC I ph I
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Garwolin
Ziendi
Zarejestrowani
— 06-06-2017, 13:53
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 06-06-2017, 14:33
(06-06-2017, 13:53)Ziendi napisał(a): Up.
Tak się nie robi. Jak ktoś będzie wiedział, to Ci odpowie.
(06-06-2017, 12:20)Ziendi napisał(a): {CIACH}
Jeszcze jedna sprawa.
Co to jest?
![[Obrazek: 92fa0eb70b6ad.jpg]](https://zapodaj.net/images/92fa0eb70b6ad.jpg)
Czy to filtr paliwowy?
Tak, to jest filtr paliwa.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
lolo001
277
2
87
90
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Gdansk, Poland
lolo001
Zarejestrowani
— 07-06-2017, 08:57
To nie jest filtr paliwa tylko pochlaniacz par paliwa, filtr jest w zbiorniku zintegrowany z pompą. A to co zrobił ten partasz to możesz tylko poprawić kupując przewód tylko do paliwa a nie jakiś ogrodowy
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi lolo001 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to lolo001 for this post
• momix
scrabi
32,558
103
12168
10,483
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 07-06-2017, 09:04
jak dobrzę widze po prostu Ci go skrócił i połączył opaskami.
najrozsądneij bedzie kupić drugi nowy i umiejscowić go w fabryczne miejsca. myśle że to nie jest droga sprawa , a do naprawy bardzo prosta.
tal z ciekawości ile zapłaciłeś za tą '"naprawę"?
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
PunkRock86
26,154
66
18735
18,290
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
Ja w Lagunie 1.6 16V miałem podobny problem. Pękł przewód paliwowy na odcinku w okolicach silnika. Z obu stron tekelanowy przewód jest zgrzany z szybko złączką. Jedna wchodziła do listwy wtryskowej druga była łączona z dalszą częścią, tuż za prawym przednim kołem. Ogromna trudność ze znalezieniem przewodu zmusiła mnie do zastosowania kombinacji alpejskiej.
Pojechałem na szrot, obciąłem te szybkozłączki z jakiejś starej Megany w benzynie. Szybkozłączki pasują do 1.6 jednak przewód już nie. Obrałem ładnie tekelan ze złączek, i nasunąłem przewód z metra, zbrojony do benzyny rozmiar 8. Należy zwrócić uwagę na jego jakość ! Nie oszczędzać na nim bo najpierw kupiłem najtańszy i wytrzymałe jakieś 400 km i znowu pękł ! Na to opaski zaciskowe (najpierw normalne ślimakowe) jednak te nie zdały egzaminu, bo po kilkudziesięciu km puszczały pod wpływem ciśnienia. Potem zastosowałem inne opaski ![[Obrazek: 0_0_productGfx_d8408fb90d4f9d0f87323266cc0c577c.jpg]](https://trytytka.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_d8408fb90d4f9d0f87323266cc0c577c.jpg)
i markowy, gumowy zbrojony przewód paliwowy. I działa wszystko do dziś u nowego właściciela. Kilka tysięcy km bez problemu. Ze starych złączek zrobiłem drugi zapasowy który po przygodach z pękającym przewodem, woziłem sobie w bagażniku. A tyle razy to poprawiałem że potem sama jego wymiana, nawet na drodze to 5 minut
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to PunkRock86 for this post
• momix
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 07-06-2017, 10:03
(07-06-2017, 08:57)lolo001 napisał(a): To nie jest filtr paliwa tylko pochlaniacz par paliwa, filtr jest w zbiorniku zintegrowany z pompą. A to co zrobił ten partasz to możesz tylko poprawić kupując przewód tylko do paliwa a nie jakiś ogrodowy
To jest filtr paliwa, wiem, bo wymieniałem. Na przykład taki:
![[Obrazek: 12cbc0d74e7aa49b3e0b47e683f8]](https://8.allegroimg.com/s400/0140bb/12cbc0d74e7aa49b3e0b47e683f8) zaporzyczony z internetów.
Pochłaniacz jest z przodu przed przednim prawym kołem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2017, 10:52 przez filozof.)
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
lolo001
277
2
87
90
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Gdansk, Poland
lolo001
Zarejestrowani
— 07-06-2017, 13:09
Ty Filozof masz ''jedynkę'' i może tak być, ja mam ''trójkę'' i wiem napewno że to pochłaniacz, ma taki sam system połączeń i sprawdziłem ''organoleptycznie'' no i możesz mieć rację bo Ziendi tez ma "jedynkę"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2017, 13:09 przez lolo001.)
•
momix
1,201
3
1279
4,013
SC III ph II
2015
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kęty
momix
Zarejestrowani
— 07-06-2017, 13:16
Mi kiedyś w jedynce 2.0 w tym samym miejscu rozszczelnił się przewód po tym jak mechanik robił rozrząd... :/ I kombinowałem po taniości i ***** tylko porządne drogie części dały radę tak jak opisał PunkRock86 a jak pytałem w sklepie o oryginalny wąż z szybkozłączką, to coś chyba jak dobrze pamiętam około 200 zł chcieli albo więcej!!!
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
POLECAM!!! Szkolenia i inne usługi z zakresu BHP i PPOŻ - Rabaty i specjalne względy dla forumowiczów - M.O. - MIX
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 07-06-2017, 13:38
Spoko luz, bez spiny. Teraz tylko przewód kupić, wymienić prowizorkę i hajda!  A! i filtr wymienić, skoro nie wymieniany
Dane o przewodzie znajdziesz na catcat.info/renault/?lang=en numer w sekcji 19 Cooling system - Reservoirs - Exhaust system - Engine mounting / Fuel tank
Tylko musisz podać odpowiedni typ samochodu  Mój ma numer 7700115562, ale to F4R.
Jeszcze obrazek poglądowy
![[Obrazek: 01011553.png]](https://images.weserv.nl/?url=ci.catcar.info%2Frenault%2Fdessins%2F01011553.png)
I jeszcze jedno, poszukiwania po numerze OEM palą na panewce, głównie po ukraińsku, lub rosyjsku. Jedyny polski sklep miał to po niecałe 200 zł - jak momix napisał - ale już nie ma. Pewnie pozostaje tylko ASO, ale tam cena będzie zbliżona
Walcz, życzę powodzenia!
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to filozof for this post
• scrabi
|