Wozny84
994
2
402
1,590
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 13-02-2019, 14:06
op
Witam, podczas przeglądu zawieszenia ok 8 miesięcy temu mechanik powiedział że przekładnia kierownicza ma luzy i że narazie jest jeszcze ok ale w najbliższych miesiącach trzeba będzie pomyśleć o jej wymianie. Teraz jak byłem na wymianie hamulców to też tradycyjnie sprawdził zawieszenie i powiedział że jest duży luz na przekładni i że trzeba ja wymienić. Zamierzam to zrobić tylko dziwi mnie to że nie mam żadnych objawów typu stukanie, luz na kierownicy. Czy możliwe jest że przekładnia jest do wymiany i nie daje żadnych oznak zużycia w normalnym użytkowaniu?
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 14-02-2019, 06:55
Luz jest na listwie dokładnie na środku gdzie najczęściej porusza się kierownica.. Skrajne części listwy pewnie są dobre. Swoją drogą wytarla. Się tuleja....
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
paker228
3,107
31
3204
4,503
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
Online
— 14-02-2019, 09:43
ja mam stuki (najczęściej na progach zwalniających i poprzecnzych nierównościach) i mam albo krzyżak albo magiel do wymiany, nie wiem jeszcze dokłądnie bo nie wyjmowane i nie rozbierane, okaże się przy grzebaniu.
ale u mnie to to słychać..
•
Wozny84
994
2
402
1,590
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 14-02-2019, 15:24
op
Ja mam stuki na kostce brukowej, ale mechanik powiedział że to nie wina przekładni, sprawdził krzyżak który okazał się ok i powiedział że to luzy w kolumnie kierowniczej. W Scenicu i Megane podobno dość częsta przypadłość i generalnie powiedział że tego nie opłaca się naprawiać bo trzeba całą kolumnę wymienić :/ ale faktycznie najpierw trzeba sprawdzić czy to nie wina krzyżakow lub samej przekładni. Swoją drogą to czym grozi jeżdżenie z uszkodzona przekładnia kierownicza? Tzn z taka która nie daje oznak uszkodzenia tylko ma te luzy.
•
jacek01
413
1
107
51
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
PIASTOSZYN/TUCHOLA
jacek01
Zarejestrowani
— 25-02-2019, 11:26
Jest jeszcze luz na wózku. To jest najbardziej prawdopodobne.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 26-02-2019, 19:40
(14-02-2019, 09:43)paker228 napisał(a): ja mam stuki (najczęściej na progach zwalniających i poprzecnzych nierównościach) Też miałem podobnie, stuki na progach. Ale przypuszczałem, że to łączniki na stabilizatorach i tak też było. 150 zeta i po kłopocie, nastała cisza...
ps na tzw "ścieżce" nic nie wykaże, przynajmniej u mnie, dopiero podniesienie przodu, koła wolne i wtedy wszystko wyjdzie.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
paker228
3,107
31
3204
4,503
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
Online
— 26-02-2019, 20:25
(26-02-2019, 19:40)Lepus napisał(a): (14-02-2019, 09:43)paker228 napisał(a): ja mam stuki (najczęściej na progach zwalniających i poprzecnzych nierównościach) Też miałem podobnie, stuki na progach. Ale przypuszczałem, że to łączniki na stabilizatorach i tak też było. 150 zeta i po kłopocie, nastała cisza...
ps na tzw "ścieżce" nic nie wykaże, przynajmniej u mnie, dopiero podniesienie przodu, koła wolne i wtedy wszystko wyjdzie. Łączniki i gumy stabilizatora zrobione. Tuleje i łapy sanek też. Zostały jeszcze poduszki amortyzatorów ale co do tego to diagnoza jeszcze nie została postawiona.
Te stukiktóre słyszę na progach słychać również w sytuacji kiedy włączyły awaryjny prąd np do holowania (wtedy kiedy blokada kierownicy jest zwolniona). Auto stoi w miejscu A jak ruszam kierownicą to słychać właśnie TE stuki. Stąd diagnoza w kierunku krzyżaka bądż całej maglownicy.
•
|