cpus
211
1
22
68
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Słupsk
cpus
Zarejestrowani
— 09-02-2024, 22:39
op
Zmieniałem dziś olej w swoim Scenicu i po zdjęciu osłony moim oczom ukazała się skręcona gumowa osłona prawego przegubu wewnętrznego.
Rozerwania nie dojrzałem ale musi być skoro chlapie smarem. Zastanawiam się dlaczego jest skręcona. Czyżby tam było łożysko które się zatarło ?
Przy wymianie gumy będzie trzeba wyjmować półoś ? Tym samym spuszczać olej ze skrzyni ?
Załączone pliki
Miniatury
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2024, 22:39 przez cpus.)
•
siwusek216
5,923
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 09-02-2024, 23:20
Tak półoś do wyjęcia, guma nie jest skręcona tylko straciła kształt.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to siwusek216 for this post
• cpus
cpus
211
1
22
68
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Słupsk
cpus
Zarejestrowani
— 09-02-2024, 23:29
op
(09-02-2024, 23:20)siwusek216 napisał(a): Tak półoś do wyjęcia, guma nie jest skręcona tylko straciła kształt.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzięki. Orientujesz się czy olej też do spuszczenia bo wycieknie przy wyciąganiu półosi ?
W Accordzie VII nic nie ciekło, ciekawe jak tu. Dobrze byłoby ew. przygotować się z olejem przekładniowym na wizycie u mechanika.
EDIT. Na ostatnią kwestię sam sobie odpowiem - skoro korek wlewu do skrzyni jest na wysokości wałka półosi to niestety ale trzeba spuszczać przed wypinaniem półosi ... tak się odechciewa, że chyba całkowicie przesiądę się na rower ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2024, 23:29 przez cpus.)
•
rafal18031988
557
2
159
68
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
zabrze
Nie ma to jak wymiana manszety...
cpus
211
1
22
68
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Słupsk
cpus
Zarejestrowani
— 10-02-2024, 00:47
op
Prawie 250 tyś km nalatane i tak się zastanawiam czy też nie wymienić przy okazji uszczelniacz półosi. Jak się ośkę wyszarpie z takiego starego uszczelnienia to poprzez "zruszenie" chyba prędzej niż później i on się upomni o wymianę.
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 10-02-2024, 06:05
Wyciągnij całą półoś , trochę oleju może wylecieć. Podstaw miseczkę,wlejesz spowrotem .
A manszete trzeba odwinąć.
Jeśli jest dziura,to tylkonwymiana,I nowy smar... robota na 30 min .
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to scrabi for this post
• cpus
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
(10-02-2024, 06:05)scrabi napisał(a): Jeśli jest dziura,to tylkonwymiana,I nowy smar... robota na 30 min . 30 minut robi człowiek z doświadczeniem, zakładając że wszystko jest ok. Ja wymieniałem łożysko w kole i z samym przegubem się męczyłem ze 2h .Tak był zapieczony że 2 ściągacze poleciały
Agent od tanich ubezpieczeń.
•
cpus
211
1
22
68
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Słupsk
cpus
Zarejestrowani
— 10-02-2024, 16:08
op
Kolega wpuści mnie na garaż to jednak podziałam sam. Niedawno wymieniałem amorki z przodu to chyba problemu nie będzie. Krzyżaka z osi ściągnę u mechanika.
Nie wiem tylko od czego zacząć. Śruba osi przy pieście, kolejno te od amortyzatora, a później ?
•
cpus
211
1
22
68
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Słupsk
cpus
Zarejestrowani
— 02-03-2024, 18:38
op
Temat ogarnąłem sam w pojedynkę choć może nie do końca bo po zdemontowaniu musiałem podejść do mechanika by zdjął mi krzyżak bo nie mam ściągacza, a dziadu nie chciał zejść po dobroci. W 30 minut to raczej nie wierzcie nawet w pit stopie Wam nie zrobią w tak krótkim czasie. Mnie (totalnemu amatorowi) zeszło się dobre kilka godzin na całej akcji. Na koniec gwint w platikowym korku od skrzyni szlag trafił ale serwis Renault poratował od ręki za 6 zł
Zamówiłem zestaw osłona + smar + pierścień segera i dwie obejmy firmy Lobro. Polecam bo osłona to dobrej jakości grube gumisko, a nie jakiś plastik. Dla szukających gotowych info nt. rozmiaru nakrętki koła to rozmiar 30. Miałem w zestawie Proxxona i z długą lagą odkręcanie poszło bez problemów. Przy wyciąganiu osi wyciekło ok 0,4L oleju ze skrzyni.
Dzięki wszystkim za pomoc.
•
|