Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Przegrzany płyn chłodzący 1.4 tce


Pawel Redzicki
Zarejestrowani

op Witam. Mam problem z 1.4 tce, po powrocie z pracy przegrzałem płyn chłodzący. Moim zdaniem padł mi wentylator chłodnicy (nie słyszałem jego pracy). Nie wyskoczył żaden błąd, nie było wskazania przegrzania na desce rozdzielczej. Pytanie brzmi następująco wentylator chłodnicy zamontowany jest od strony silnika czy pomiędzy chłodnicami?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Wentylatory masz od strony silnika. Włącz klime wentylatory powinny działać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Pawel Redzicki
Zarejestrowani

op Ok tylko jeden jest zabudowany typowo od strony silnika a drugi pomiędzy chłodnicami i wlasnie po włączeniu klimy załącza się tylko jeden od strony silnika drugi pomiędzy chlodnicami stoi.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Wentylator pomiędzy chłodnicami? Ja mam jeden od strony silnika. Przy działającym wentylatorze zagotowania płynu doszukiwał bym się raczej z winy upg. Jak poziom płynu w zbiorniku?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Pawel Redzicki
Zarejestrowani

op Są dwa na 100 % będę w garażu to zrobię zdjęcie. Upg była robiona jakieś 40tys temu płynu od tego momentu nie ubywało teraz po zagotowaniu uzupełniłem do poziomu brakowało 3,5 litra wywaliło przez korek. Co do płynu jestem po wymianie akurat uczulony sprawdzam 2-3 w tyg także jestem pewien że przed zagotowaniem płynu nie brakowalo

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

na desce nie pokazywał wysokiej temp?

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

Najlepiej podpiąć pod CLIP-a i sprawdzić czy nie zanotowano przegrzania silnika. Być może to tylko wadliwy korek, nie utrzymał odpowiedniego ciśnienia i wystrzelił. Po takim wzroście ciśnienia sprawdź wszelkie zakamarki układu chłodzenia, bo mogło się coś rozszczelnić. Możliwe, że zaciął się termostat, nie puścił na duży obieg płynu i zagrzał się silnik, ale dlaczego nie wskazywałby tego wskaźnik temperatury na wyświetlaczu...

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bologno za ten post post:
  • Pawel Redzicki
Pawel Redzicki
Zarejestrowani

op Był podpięty pod kompa - zero błędów, wskaźnik pokazał dopiero wtedy gdy odpaliłem auto po zaparkowaniu ( zauważyłem plamę płynu na drodze i chciałem schłodzić auto). Chodził ok 5 min i gdy zauważyłem wskaz na czerwonym polu plus nie usłyszałem pracy wentylatora wyłączyłem silnik. Udało się zbic temperaturę jedynie ogrzewaniem ustawionym na maksa. Dlatego podejrzewam wentylator.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(24-08-2020, 21:42)bologno napisał(a): Być może to tylko wadliwy korek, nie utrzymał odpowiedniego ciśnienia i wystrzelił.
Możliwe, ale korek ma zaworek na odpowiednie ciśnienie i jak wzrośnie to wywala płyn.
Po objawach, nie chcę krakać, ale mi to wygląda na typowe uszkodzenie UPG. Miałem takie przypadki i objawy były identyczne.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Pomiędzy chłodnicami nic nie może być. Chłodnica klimy(skraplacz) jest montowany na chłodnicy cieczy chłodzącej tak samo jak w Scenicu II.
[Obrazek: 09451d96b61bf8d981516e0827e75489.jpg][Obrazek: fd3417c05238f5cb97edb83b876855cd.jpg]

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości