Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problemy z pompą hamulcową


Gabi88
Zarejestrowani

op Witam, mam problem oddałem samochód do mechanika 
Miałem wyciek z przewodu hamulcowego, chłopaki wymienili przewody ale zdiagnozowali uszkodzona pompę hamulcowa. 
Także wymienili też pompę, ale mechanik mi mówi że hamulce nie działają. 
Z tego co wiem to układ odpowietrzony. Bo Scenic wisiał na podnośniki i podobno z odpowietrznikow płyn cieknie. 
Próbowali się połączyć clipem ale żadnych błędów nie wyrzuca. 
Może macie jakieś sugestie??

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

To masz h...j nie mechaników skoro sobie z wymianą przewodu nie poradzili. A w jakiej kolejności odpowietrzali ?

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Jak hamulce nie działają, a pompa sprawna, to źle odpowietrzone.

Odpowiedz
Gabi88
Zarejestrowani

op Dokładnie nie wiem, ale nie wiem czy bardziej kwestia gdzieś nie leży po stronie pompy, może jakiś czujnik albo co. 
Pytam bo się nie znam

Niby odpowietrzali ją na różne sposoby i jakieś ppdcisnienie robili w pompie żeby zassała płyn no i *****

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2019, 20:38 przez Gabi88.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

A przed oddaniem auta w łapy "mechaników" auto hamowało? Problemem był tylko cieknący przewód ? Jakie teraz są objawy? Pedał przy hamowaniu "rośnie" czy wpada w podłogę, a może jest twardy?

Odpowiedz
Gabi88
Zarejestrowani

op Wyciek był nad lewym tylnim kołem, i to taki spory, i pedal wpadał praktycznie w podłogę  z hamowanie było coraz gorzej.

Nie zakładam z góry że chcą mnie oszukać, szczególnie że opinie maja na necie dobre, tylko ewentualnie może macie jakieś inne pomysły co by to mogło być bo wiem z doświadczenia że czasami jest jakaś poerdoła która może blokować normalne działanie układu. ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2019, 21:15 przez Gabi88.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Ok, ale jakie teraz są objawy. Bez tej wiedzy ciężko będzie pomóc

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Może zapowietrzyli pompę ABS-u?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Też obstawiam zapowietrzona pompę. Absu.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Dobra jak nie ma konkretnej odpowiedzi to dam ci konkretną radę.

Sprawdź dokładnie czy nie ma już żadnego wycieku.
Jak jesteś pewien, że nigdzie nic nie leci, to weź kogoś do pomocy i jazda z odpowietrzaniem CAŁEGO układu.

1. Namierz gdzie znajduje się pompa abs. (Napewno z przodu ale czy z lewej czy prawej strony auta)
2. Unieś lekko auto, tak żeby dało się pod nie położyć lub zdejmij koło najbliżej położone pompy abs.
3. Nalej do zbiorniczka płynu hamulcowego płyn hamulcowy do stanu powyżej MAX
4. Na wyłączonym silniku, jedna osoba naciska na pedał hamulca i tak trzyma go w dole, następnie druga osoba odkręca zaworek odpowietrzający przy zacisku hamulcowym i spuszcza płyn wraz z ewentualnymi pecheżykami powietrza.
5. Po ok. 2-3 sekundach zakręcasz zaworek odpowietrzający, następnie osoba wewnątrz auta może już puścić pedał hamulca.
Sekwencję tą powtarzasz tak długo aż przy każdym naciśnięciu pedału hamulca z odpowietrznika będzie leciał tylko płyn hamulcowy.
Czyli jakieś 20 razy.
6. Jak już masz odpowietrzone pierwsze koło to zabierasz się za następne najbliższe pompie, czyli drugie przednie.
Potem koło tylne bliższe pompoe a na końcu koło tylne najdalej oddalone od pompy.

UWAGA!!!!
Nie pomyl sekwencji
1. Naciśnięcie hamulca
2. Trzymając wcisnięty, odkrecasz odpowietrznik na 2-3 sek.
3. Zakręcasz odpowietrznik
4. Puszczenie pedału hamulca
Co chwilę sprawdzaj stan płynu w zbiorniczku, MUSI być wysoki żeby nie spadł poniżej minimum, bo wyedy zassa do układu powietrza i będzie trzeba całą procedurę zaczynać od nowa.
Jak będziesz wykonywał tą sekwencję naciskania pedału i odkręcania odpowietrznika to naciskający w momencie odkręcenia odpowietrznika poczuje że pedał opada. Spokojnje to normalne.
Naciskający na pedał NIE MOŻE unieśc stopy dopuki nie zakręcisz odpowietrznika, bo inaczej zassa przez odpowietrznik powietrza.
Pedał hamulca po całkowitym odpowietrzaniu wszystkich kół powinien być na zgaszonym silniku "twardy"
Dobrze jest na te małe odpowietrzniki założyć kawałek wężyka i odpowietrzać zlewając płyn do jakiejś butelki żeby nie lało się na ziemię.

Jeżeli po odpowietrzaniu, pedał hamulca będzie na zgaszonym silniku nadal wpadał w podłogę, to znaczy że gdzieś zasysa do układu powietrza.
Gdzieś jest nieszczelność, lub zapomniałeś kontolować stan płynu w zbiorniczku.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Warsztat pod chmurką za ten post post:
  • Gabi88




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości