Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problemy silnik - 1.5 DCI


kafi100
Zarejestrowani

op Witam, chciałem zapytać może ktoś miał podobny problem. Mam Scenica z 2013 r 1.5 dci 110 KM. Gdy temperatura spada poniżej -5 stopni i samochód zostaje na dłuższy czas np. na noc na zewnątrz mam następujące problemy. Odpala ok, po paru sekundach silnik zaczyna nierówno pracować dławi się i gaśnie. Lepiej już ruszyć, wtedy również nierówna praca silnika dławi się ale po np. 0,5 km zaczyna jechać i jest ok. Jest tak tylko zimą im temperatura niższa tym gorzej. W zeszłym roku było to samo. Wymieniałem filtr paliwa nic nie pomogło. Paliwo tankuje na Shell, podobno dobrej jakości. Może ma ktoś clipa (komputer) w Częstochowie odnośnie sprawdzenia czy są jakieś błędy. 
Proszę o poradę w tej kwestii.W zeszłym roku było to samo.

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Sprawdzałeś świece żarowe ?

Odpowiedz
kafi100
Zarejestrowani

op Witam, a świece żarowe mają znaczenie na pracę silnika gdy silnik jest już odpalony ? 
Czy tylko służą tylko do podgrzania w czasie odpalania ?

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Grzeją w czasie odpalania i dalej już po odpaleniu dalej dogrzewają komorę spalania.

Odpowiedz
kafi100
Zarejestrowani

op Witam, byłem dzisiaj sprawdzić błędy na komputerze (clip). Czysto nic nie wyszło. Czy jest możliwość aby była uszkodzona świeca żarowa i komputer tego nie pokazał ?

Odpowiedz
Lencu
Zarejestrowani

(29-01-2017, 15:18)kafi100 napisał(a): Witam, chciałem zapytać może ktoś miał podobny problem. Mam Scenica z 2013 r 1.5 dci 110 KM. Gdy temperatura spada poniżej -5 stopni i samochód zostaje na dłuższy czas np. na noc na zewnątrz mam następujące problemy. Odpala ok, po paru sekundach silnik zaczyna nierówno pracować dławi się i gaśnie. Lepiej już ruszyć, wtedy również nierówna praca silnika dławi się ale po np. 0,5 km zaczyna jechać i jest ok. Jest tak tylko zimą im temperatura niższa tym gorzej. W zeszłym roku było to samo. Wymieniałem filtr paliwa nic nie pomogło. Paliwo tankuje na Shell, podobno dobrej jakości. Może ma ktoś clipa (komputer) w Częstochowie odnośnie sprawdzenia czy są jakieś błędy. 
Proszę o poradę w tej kwestii.W zeszłym roku było to samo.

identyczną sytuacje miałem i ja mając ten sam samochód z tego samego rocznika. Recepta? Lotos dynamic ten do -32C i dolewka do ropki specyfika od czarnepaliwo. Ale jak nie dolejesz to też problem zniknie. Nie tankuj złej ropki ale i tej ulepszonej nie tankuje na małouczęszczanej stacji bo może być nieświeża...

Odpowiedz
hubert
Zarejestrowani

miełem to samo w innym aucie focus 1.6 tdci, wina leżała po stronie nie wymienionych filtrów pomimo wizyt w ASO! Generalnie zmiana oleju plus filtry załatwiła temat, ale wszystkie filtry a nie tylko filtr paliwa. Mi gasł przy standardowej jeździe, odpalał zawsze bez problemu a panowie z aso trzepali filtry o kolana i kasę brali! Biggrin

Odpowiedz
buli1973
Zarejestrowani

Nie wiem czy w dobrym dziale ale się podłączę do tematu bo u mnie wyskoczyły takie dwa błędy DTC00871c - ciśnienie na listwie wtrysku DTC1525f3 - zgodność inf. multipl. dla reg./org. predk. - co to może oznaczać plis pilne to jest bo to owy nabytek i jest to laguna 3 ph 2 z silnikiem 1.5 dci k9k 846

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-02-2017, 21:44 przez buli1973.)

Odpowiedz
Behemoth
Zarejestrowani

U mnie było to samo, skończyło się regeneracją wtrysków po diagnostyce na "stole pobierczym" (chyba tak to się nazywa)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

1. To może (ale nie musi) być uszkodzenie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej. Utrudnia rozruch, często goi uniemożliwia.
2. Trochę trudno określić precyzyjnie, na początek do sprawdzenia, czy sterownik widzi wszystkie czujniki pedałów sprzęgła i hamulca (ich obecność oraz zmnianę ich stanu).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości