Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
Problem z przyspieszaniem i tempomatem.
Dokładnie jak pisze poprzednik. Odpiąć wtyczkę i zobaczyć czy zmieni się opis błędu.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
op
(21-01-2022, 19:09)Jurek napisał(a): Jak odepniesz wtyczkę na pewno będzie błąd a silnik będzie chodził w trybie awaryjnym. Teraz też tak chodzi .Zacznij od sprawdzenia wtyczki i wiązki do EGR ,napięcie kalkulatora jest ok. To zwarcie do masy jeśli zginie po odpięciu będzie oznaczać zwarcie w EGR jeśli nie zginie to prawdopodobnie w wiązce .Najłatwiej podłączyć 100% dobry tylko wtyczkę i sprawdzić błędy. Dzięki za info. Szukałem na forum i to nie tylko na tym i brak jednoznacznej informacji w kwestii zaślepienia. Czy w moim silniku mogę zaślepić EGR i czy da się go wyłączyć w kompie tak by nie wyrzucało błędów ?
Można zaślepić ale sprawny zawór wyczyszczony. Jak będzie zaślepiony to już nie będzie syfu i będzie chodził dobrze.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
Zawór EGR pracuje prawidłowo, coś chyba musi być z czujnikiem. Niezależnie od podpięcia wtyczki lub jej odłączenia błąd zaworu nie daje się skacować, schodzi czek ale w clipie nadal widać czerwony błąd EGR z opisem zwarcia lub otwarcie obwodu. Podczas pracy silnika CLIP pokazuje 0 lub 100% otwarcia.
Jak dla mnie wiązka z kompa do EGR a Wy co sądzicie? Wie ktoś może do której wtyki idą te kabelki od EGR? Poniżej info z CLIP_a. Indeks PR077_FF jakie powinno być napięcie tego czujnika w pozycji 0% ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2022, 17:27 przez shakar.)
PR 077 to napięcie pokazywane przez czujnik położenia zaworu EGR i powinno zawierać się między 0,5 V a 1,5 V.
Sprawdź rezystancję między pinami 2 i 4 zaworu, powinna wynosić między 4 a 9 kΩ Musisz też skasować błąd DF012 - napięcie numer 2 zasilania czujników.
op
(25-01-2022, 17:47)scrabi napisał(a): Podmieniałeś cały egr na sprawny? Niestety nie mam dostępu, gdybym był pewny, że to on to bym pewnie kupił. (25-01-2022, 17:48)andrzejwa napisał(a): PR 077 to napięcie pokazywane przez czujnik położenia zaworu EGR i powinno zawierać się między 0,5 V a 1,5 V. Hm... szkoda że wcześniej nikt nie napisał a nigdzie na forum nie doczytałem takiej informacji, EGR założony z powrotem do samochodu Napisałem, że coś z czujnikiem ale dokładnie to chodziło mi o kabelki od tego czujnika. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2022, 18:15 przez shakar.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości