Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z prądami


ko-ma
Zarejestrowani

Ty weź i zmień tego "elektryka", bo, wybacz, ale kit Ci sadzi.
Skoro pompa się włącza po przekręceniu kluczyka, podtłacza paliwo i się wyłącza, to jej obwód wstępnie można uznać za sprawny. Wystarczy sprawdzić, czy przed wtryskiwaczami jest w przewodach paliwo pod jakimkolwiek ciśnieniem.
Mityczny przekaźnik pompy jest sprawny i pracuje.
Problem tkwi w braku wyzwolenia wtrysku oraz/lub braku generacji iskry (jedna z przyczyn, czy obie - nie wiemy.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Brak wykrywania obrotów wału korbowego to przyczyna braku iskry, braku pracy pompy, braku pracy wtryskiwaczy.

Obrotu wału to:
1. czujnik położenia wału (czy jak go tam zwać)
2. wiązka elektryczna czujnik-ecu
3. ecu (skoro było wymieniane to raczej nie tu problem)
Diagnostyka w czasie rzeczywistym by się przydała (podczas kręcenia rozrusznikiem).

Odpowiedz
GRUBYPOLSKA
Zarejestrowani

op Ok,dzięki za wskazówki,przekazałem to wszystko temu gościowi co mi robi auto,teraz czekam na rezultaty ?

Odpowiedz
GRUBYPOLSKA
Zarejestrowani

op Witam
Elektryk posprawdzał,paliwo dochodzi do wtryskiwaczy i działają(wyzwolił przekaźnik pompy z komputera),ale na cewce nie ma sygnału do uruchomienia iskry.Czekam na jeszcze jeden sterownik ecu,może był taki pech że oba,które użył były uszkodzone bo były używane.
Czyli nie widzi obrotu wału korbowego,czujnik jest sprawny.Czy macie może jeszcze jakieś wskazówki?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Dopóki sterownik nie widzi obrotów wału (a piszesz że czujnik sprawny i wiązka do ecu też) to silnik nie zadziała.

Odpowiedz
GRUBYPOLSKA
Zarejestrowani

op
(14-06-2022, 15:02)wojteks napisał(a): Dopóki sterownik nie widzi obrotów wału (a piszesz że czujnik sprawny i wiązka do ecu też) to silnik nie zadziała.

Ok,czyli muszę zakupić fabrycznie nowy sterownik ecu.Dzięki.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Zapewne wystarczy sprawny używany o ile będzie miał wyłączone/przepisane immo.

Odpowiedz
GRUBYPOLSKA
Zarejestrowani

op
(15-06-2022, 07:20)wojteks napisał(a): Zapewne wystarczy sprawny używany o ile będzie miał wyłączone/przepisane immo.

Dam znać po wymianie Biggrin

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

@ GRUBYPOLSKA w pierwszym poście piszesz, że był usunięty immobiliser. Może to jest przyczyna braku iskry? Wydaje się mało prawdopodobne, żeby w kilku sterownikach (nawet używanych) było uszkodzone wyjście do sterowania cewki zapłonowej.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(15-06-2022, 11:57)marecky napisał(a): @ GRUBYPOLSKA w pierwszym poście piszesz, że był usunięty immobiliser. Może to jest przyczyna braku iskry? Wydaje się mało prawdopodobne, żeby w kilku sterownikach (nawet używanych) było uszkodzone wyjście do sterowania cewki zapłonowej.

Stad padła już propozycja zmiany "elektryka". Bo cytowane wypowiedzi - to w większości bełkot.
Na początek - przeanalizować warunki generacji iskry - nie ma ich wiele.
Zakładając, że rzeczywiście warunki wyzwolenia wtrysku paliwa są spełnione.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości