Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z odpaleniem na zimnym silniku 2.0 benzyna


Tomasz Olkowski
Zarejestrowani

op Witam,

pojawił się problem w aucie przy probie odpalenia na zimnym silniku. Rozrusznik kreci, silnik odpala jednak obroty zaczynają falować/spadać i auto gaśnie. Dopiero po kilku próbach odpala prawidłowo.
Pierwsze objawy pojawiły się w sobotę, dodatkowo na desce widniała informacja o rozładowanym akumulatorze. auto udało się w końcu odpalić. Po uruchomieniu autem przejechałem ok 5-7km. Po zatrzymaniu i i próbie ponownego uruchomienia odpalił od razu. Całą niedziel auto stało nie ruszane, wczoraj przy probie uruchomienia w ciągu dni ponownie te same objawy, rozrusznik kręcił auto odpaliło ale po chwili obroty falują/spadają i po 2-3 sek auto gaśnie. Po kilku próbach udało się przejechane 20-25km. Dzisiaj po nocy próba odpaleni i te same objawy.

Od czego zacząć. Możliwe że przyczyną jest rozładowany/niedoładowany akumulator ? czy to kwestia przepustnicy/ czujnika położenia wału .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2020, 08:59 przez Tomasz Olkowski.)

Odpowiedz
woytus
Zarejestrowani

Ja bym zaczął od czyszczenie przepustnicy i co ważne skręcił ją na nowej uszczelce. Na koniec przyuczenie krańcowych położeń przepustnicy CLIPem.
Koszt uszczelki okolo 10 PLN w ASO.

Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień. REPROG 
-->POZNAŃ<--
DDT4ALL- aktywacja ustawień, zmiana konfiguracji

Problemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad w wiadomościach prywatnych.
Odpowiedz
Tomasz Olkowski
Zarejestrowani

op Dzięki a info. Czy przyuczenie obrotów po czyszczeniu przepustnicy można to zrobić tylko przy użyciu clipa czy po przejechaniu jakiegoś dystansu komputer sam skoryguje te wartości

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Online
Mi to bardziej wygląda na kończącą się pompę paliwa.

Odpowiedz
Tomasz Olkowski
Zarejestrowani

op Hmm ale pompa cały czas dawałaby taki objaw, a wystarczy że odpalę przejadę się kawałek i resztę dnia odpala bez problemu

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Online
Spróbuj dwa trzy razy odpalić zapłon bez odpalenia silnika czyli dać możliwość pompie paliwa nabić ciśnienia. Dopiero potem odpal silnik.

Odpowiedz
Tomasz Olkowski
Zarejestrowani

op Ok a jak to zrobić, włożyć i wyciągnąć kilka razy kartę?
Sorki ale dopiero uczę się auta.
Handlarz który sprowadzał auto kontaktował się z jakimś specem od francuskich aut. Zalecenia.
1. Wymiana akumulatora - wcześniej było info na desce i rozładowanym Aku
Jeżeli wymiana aku nie pomoże to
2. Wymiana świec
3. Wyczyszczenie przepustnicy

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(24-03-2020, 12:37)Tomasz Olkowski napisał(a): 1. Wymiana akumulatora - wcześniej było info na desce i rozładowanym Aku
raczej nie akumulator
taki komunikat pojawia się gdy np stoisz z łączonym radiem lub z oatwartymi drzwiami a akumulator nie jest pierwszej nowości ale nie oznacza,ze jest juz zły (ja tak mam)
ja na Twoim miejscu przejrzałbym cały układ zapłonowy siwece cewki oraz przepustnica do czyszczenia z obowiązkową wymiana oringu

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Tomasz Olkowski




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości