Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z ładowaniem


Grzegorz123
Zarejestrowani

op Witam
Wczoraj jak dojeżdżałem do domu to zaczęły mi świecić kontroli: akumulator i stop. Jak dodawałem gazu to światła wyraźnie jaśniej świeciły. Dzisiaj rano auto było zupełnie rozładowane nawet zegar nie działał. Podładowałem i pojechałem na przejażdżkę po zagrzaniu silnika znowu zaczęły świecić kontroli akumulatora i stop (szczególnie jak dodawałem gazu). Zmierzyłem go woltomierzem i na wolnych obrotach wskazuje ok 14,5 V, jak przygazuje to wzrasta nawet do 17 V. Czy może to mieć związek z wymianą paska alternatora, czy to zbieg okoliczności? Mechanik który mi go wymieniał powiedział, że w najbliższym czasie będę miał pewnie problemy z elektroniką, bo sprzedawca wymył silnik pianą, a po tym są zawsze problemy. Czy to prawda?

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Pasek nie jest luźny? Do 17V nie powinno wzrastać! Regulator?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2015, 18:38 przez roman123.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Równie dobrze akumulator może mieć zwarcie wewnętrzne - będzie podobny objaw.
Kontrolnie podstawił bym inny akumulator (ale raczej nie nowy - ryzyko uszkodzenia).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Grzegorz123
Zarejestrowani

op Pasek jest mocno naciągnięty. A po włączeniu silnika napięcie czały czas wzrasta. Czy mogę jakoś się upewnić, że to regulator napięcia, bo chyba sam go wymienię.

Dziękuję za podpowiedzi.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

na początek do wymiany regulator, pomimo padniętego aku nie możliwe żeby dawał takie napięcie...
jeśli się nie mylę regulator jest razem ze szczotkami

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Grzegorz123
Zarejestrowani

op Regulator już wymontowałem zewnętrznie wygląda OK. Orientujecie się może gdzie na Śląsku dostanę w przystępnej cenie taki regulator.

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Darma, choć nie wiem czy jest w Twoich okolicach jakiś oddział. Ew. używka.

Odpowiedz
Grzegorz123
Zarejestrowani

op Dzięki

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

ale to nie jest wina regulatora stawiam na uzwojenie lub którąś spaloną diodę w alternatorze. Oddaj cały alternator do firmy która regeneruje oni szybko znajdą uszkodzenie.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Przy przeładowaniu ?
(09-11-2015, 10:25)Wojtgda napisał(a): ale to nie jest wina regulatora stawiam na uzwojenie lub którąś spaloną diodę w alternatorze.
Napięcie wzrastające do 17V raczej świadczy o braku obciążenia alternatora ( pierwsza myśl to zwarta cela akumulatora) albo uszkodzeniu obwodu ograniczania napięcia ( czyli regulator jako taki ).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości