Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Problem z ładowaniem
op
Witam, po wymianie napinacza paska klinowego i samego paska pojawił mi się problem z ładowaniem. Samochód odpala normalnie do momentu aż akumulator nie padnie. Po kilku sekundach od odpalenia pojawia się komunikat Low battery. Pomaga przygazowanie. Przef wymianą nie było tego problemu, mimo że stary pasek był popękany od wewnętrznej strony. Czy może to być wina kończących się szczotek w alternatorze? Czy może mechanik zamówił tani pasek i slizga się zwyczajnie? Dodam że problem występuje gdy auto postoi przy wyższej wilgotności powietrza. Czasem w ogóle nie ma komunikatu gdy nie było deszczu na przykład lub gdy silnik nie jest zupełnie zimny w wilgotne dni.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Sprawdź napięcie na akumulatorze, później na biegu jałowym a następnie przy powlaczanych odbiornikach. Jeżeli napięcie akumulatora wyniesie poniżej 12,2 to noedoladowany, jeżeli na biegu jałowym masz poniżej 14 to regulator napięcia. Przy odbiornikach nie powinno spaść poniżej 13.4v
Scenic I PH II 2.0 16V F4R Pb+LPG 2000r.
Espace IV PH I 2.0 16V F4R Pb+LPG 2006r.
op
Kiedy komunikat zgaśnie gdy przygazuje to z klimatyzacją i światłami wlaczonymi mam14,1V. Kwestia taka że jak już zgaśnie wiadomość to już się nie pojawia, chyba że znów długo postoi i pada deszcz lub mgła jest. No i niskie temperatury.
Akumulator w stanie spoczynku ma 12,4V a gdy odpale auto i zapali się komunikat to 11,8V. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2017, 21:40 przez skrodzka.) (24-02-2017, 21:39)skrodzka napisał(a): Akumulator w stanie spoczynku ma 12,4V a gdy odpale auto i zapali się komunikat to 11,8V.w stanie spoczynku jest ok, po odpaleniu po kilku sekundach powinno wskoczyć na 14.....
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (24-02-2017, 19:45)skrodzka napisał(a): Witam, po wymianie napinacza paska klinowego i samego paska pojawił mi się problem z ładowaniem.I tutaj masz winowajcę. Słabo napięty pasek, dlatego ślizga się. Dawniej na pasku klinowym słychać było pisk, teraz na wielorowkowym tego już tak nie słychać.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
(24-02-2017, 19:45)skrodzka napisał(a): Po kilku sekundach od odpalenia pojawia się komunikat Low battery. Pomaga przygazowanie.Czy po "przegazowaniu" jest już dobrze (aż do wyłączenia silnika), czy jest jakoś inaczej? Podjęcie ładowania po podniesieniu obrotów sugeruje pracę alternatora wyłącznie na samowzbudzaniu. Wygląda mi to na uszkodzenie obwodu wzbudzenia - sprawdź przewody dochodzące do alternatora (cienki kabelek). Możliwe jest także, że spalona jest któraś z diod wzbudzenia (a są trzy).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Ostatnio jest gorzej bo temperatura silnika musi się troszkę podnieść by przygazowanie pomogło. Aletez był znów mróz. Czasami jest tak, że na początku przy bardzo wysokich obrotach komunikat znika, a gdy spadną to znów się pojawia to na zimnym silniku. A gdy jest ciepły silnik to komunikatu w ogóle nie ma. Poza komunikatem Low battery jest Check emmision, ale to inna sprawa bo świecą się niezależnie.
Wydaje mi się że gdu teraz spadła temperatura poniżej zera to jest gorzej a gdy było +3 to wystarczyło trochę przygazować. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2017, 18:53 przez skrodzka.)
Kolego, sprawdź napięcie paska, przewody idące do alternatora. Jak to wymieniałeś, a wcześniej było dobrze, no to w myśl zasady "gdzie robione tam spier..."
To, że "pasek się kręci" to jeszcze nic nie znaczy....
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości