Grzegorz123
13
0
0
0
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tarnowskie Góry
op
Witam
Wczoraj jak dojeżdżałem do domu to zaczęły mi świecić kontroli: akumulator i stop. Jak dodawałem gazu to światła wyraźnie jaśniej świeciły. Dzisiaj rano auto było zupełnie rozładowane nawet zegar nie działał. Podładowałem i pojechałem na przejażdżkę po zagrzaniu silnika znowu zaczęły świecić kontroli akumulatora i stop (szczególnie jak dodawałem gazu). Zmierzyłem go woltomierzem i na wolnych obrotach wskazuje ok 14,5 V, jak przygazuje to wzrasta nawet do 17 V. Czy może to mieć związek z wymianą paska alternatora, czy to zbieg okoliczności? Mechanik który mi go wymieniał powiedział, że w najbliższym czasie będę miał pewnie problemy z elektroniką, bo sprzedawca wymył silnik pianą, a po tym są zawsze problemy. Czy to prawda?
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 08-11-2015, 18:38
Pasek nie jest luźny? Do 17V nie powinno wzrastać! Regulator?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2015, 18:38 przez roman123.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 08-11-2015, 18:41
Równie dobrze akumulator może mieć zwarcie wewnętrzne - będzie podobny objaw.
Kontrolnie podstawił bym inny akumulator (ale raczej nie nowy - ryzyko uszkodzenia).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Grzegorz123
13
0
0
0
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tarnowskie Góry
op
Pasek jest mocno naciągnięty. A po włączeniu silnika napięcie czały czas wzrasta. Czy mogę jakoś się upewnić, że to regulator napięcia, bo chyba sam go wymienię.
Dziękuję za podpowiedzi.
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 08-11-2015, 21:18
na początek do wymiany regulator, pomimo padniętego aku nie możliwe żeby dawał takie napięcie...
jeśli się nie mylę regulator jest razem ze szczotkami
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Grzegorz123
13
0
0
0
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tarnowskie Góry
op
Regulator już wymontowałem zewnętrznie wygląda OK. Orientujecie się może gdzie na Śląsku dostanę w przystępnej cenie taki regulator.
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 08-11-2015, 22:46
Darma, choć nie wiem czy jest w Twoich okolicach jakiś oddział. Ew. używka.
•
Grzegorz123
13
0
0
0
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tarnowskie Góry
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 09-11-2015, 10:25
ale to nie jest wina regulatora stawiam na uzwojenie lub którąś spaloną diodę w alternatorze. Oddaj cały alternator do firmy która regeneruje oni szybko znajdą uszkodzenie.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 09-11-2015, 10:38
Przy przeładowaniu ? (09-11-2015, 10:25)Wojtgda napisał(a): ale to nie jest wina regulatora stawiam na uzwojenie lub którąś spaloną diodę w alternatorze. Napięcie wzrastające do 17V raczej świadczy o braku obciążenia alternatora ( pierwsza myśl to zwarta cela akumulatora) albo uszkodzeniu obwodu ograniczania napięcia ( czyli regulator jako taki ).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|