Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z hamulcem ręcznym


babilot4
Zarejestrowani

op Mam problem z hamulcem ręcznym polegający na tym, że jak zaciągnę ręczny to jedyny sposób aby Go spuścić jest ruszenie samochodem... po pociagnięciu rączki ręcznego nie idzie spuścić.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Może głupie pytanie... Ale czy dodatkowo wciskasz guzik w raczce?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Nie wiem jak w SC, ale w Peugeocie 5008 nie da się ręcznego odpuścić jak się nie wciśnie hamulca roboczego, ale o tym samochód informuje na desce.

Thumbup
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(12-02-2016, 13:22)Patrys4891 napisał(a): Nie wiem jak w SC, ale w Peugeocie 5008 nie da się ręcznego odpuścić jak się nie wciśnie hamulca roboczego, ale o tym samochód informuje na desce.
Nie potrzeba wciskac hamulca roboczego, wystarczy pociagnac rączke i wdusić przycisk.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

wszystko jest tak jak piszecie - ale auto musi być w stanie tzw. "włączonego zapłonu".
Czyli wciskasz przycisk "START" bez pedału hamulca czy sprzęgła - aż wejdzie w tryb zapłonu

wówczas bez problemu wyłaczysz ręczny

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Kolega nie napisał że chce wyłączyć ręczny przy wył silniku.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Jeżeli całą procedurę wykonujesz poprawnie tak jak opisuje kolega Mati to zakładam, że uszkodzeniu mógł ulec mikrowłącznik znajdujący się wewnątrz mechanizmu służącego do zwalniania hamulca. Całą tą rączkę można zdemontować w następujący sposób wyjmujemy mały schowek przy lewym kolanie kierowcy poprzez tą szczelinę wkładamy rękę i wypychamy panel na którym jest pokrętło do regulacji poziomu świateł pod tym panelem są 2 wkręty od rączki ręcznego, po ich wykręceniu wkładamy rękę przez otwór po panelu na którym jest kółko do regulacji świateł i staramy się wcisnąć dwa zatrzaski znajdujące się na górze obudowy rączki ręcznego. Elektronika tego urządzenia pasuje z angola, cała rączka nie pasuje ze względu na inne wyprofilowanie. Myślę, że w razie uszkodzenia elektroniki bardziej opłaca się kupić z anglika niż naprawiać.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Mati
pawelli
Zarejestrowani

(12-02-2016, 15:34)Mati napisał(a): Kolega nie napisał że chce wyłączyć ręczny przy wył silniku.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Mati,
A czy napisałem żeby uruchamiał silnik ?
Napisałem aby wszedł w tryb "zapłonu" czyli uruchomienie całej elektryki - bez odpalenia samochodu - czyli w standardowych autach przekręcenie kluczyka aby się wszystko zapaliło

Zrób jak Ci napsiałem - usłyszysz stuk i wszystko się "zapali" i wówczas pociągnij dźwignie i ręczny odpuści

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2016, 18:14 przez pawelli.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(12-02-2016, 18:14)pawelli napisał(a): czyli uruchomienie całej elektryki - bez odpalenia samochodu
ale po co koledze bardziej mącić w głowie? skoro to wszystko może zrobić normalnie na zapalonym aucie? po co ma wchodzić w zapłon? skoro sama procedura jest taka sama co do zwolnienia ręcznego.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Moze poczekajmy az kolega ktory ma ten problem powie cos wiecej;)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości