op
Witam. Mam pytanie i problem. Po wymianie prawego wahacza na nowy samochód zaczął mocno ściągać w prawo. Oczywiście pojechałem na ustawienie zbieżności. Pan stwierdził że to wina opon ale opony były nie zmieniane ciśnienie prawidłowe. Po ustawieniu auto nadal ściąga w prawo chociaż trochę mniej. Zmierzyłem odstępy kół względem błotników i okazało się, że prawe koło jest o 9mm wysunięte do przodu względem lewego. Czy to może być wina problemów w prowadzeniu i jak mogę sobie z tym poradzić? Pozdrawiam
Problem z geometrią SC 2 grand
Jaki wahacz zamontowany? W jakim stanie drugi wahacz? Jak wyglądają tuleje sanek?
Jak była robiona zbieżność to mu nie wyszła różnica w odległościach między osiami? U mnie na geometrii wyszło że mam jakieś 2-3 mm skrzywienia tylnej osi względem przodu i gość przy robieniu zbieżności to kompensował.
Zanim zaczniesz grzebać w zawieszeniu - jedź do kogoś z interfejsem - i przeprowadź rzetelną kalibrację układu wspomagania kierownicy ( czyli ustawienie zerowego punktu układu wspomagania ). Przy kalibracji - zwracam uwagę na ustawienie przednich kół do jazdy na wprost (nie na oko, konieczny jest pomiar) i ustawienie koła kierownicy (czy także jest jak do jazdy na wprost, bo po mechanikach zazwyczaj jest przestawiona, a jej ustawienie da się skorygować tylko regulacją na drążkach kierowniczych).
W Sceniku II ściąganie po pracach w obrębie zawieszenia i układu kierowniczego jest klasyczną przypadłością spowodowaną nie zachowaniem uprzednio ustawionych wymiarów w układzie kierowniczym (np. mechanicy często idą na skróty regulując zbieżność tylko na jednej końcówce drążka zamiast na obu, symetrycznie). Dopiero gdy ta sprawa będzie sprawdzona - szukać dalej w mechanice.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Lewy wahacz chyba jeszcze oryginalny prawy założony TRW. Potem byłem na szarpakach żeby sprawdzić co jest jeszcze do zrobienia gdzie może być luz ale wszystko ok. danych luzów na końcówkach drążków na swozniach i tulejach. Wrzucam wydruk ze zbieżności nie znam się na tym ale widzę że nie mieści się w normach na logikę.
https://photos.app.goo.gl/JCe7p7GjLp6XQPJS8 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2021, 13:52 przez skiper666.) (25-03-2021, 09:27)sonic napisał(a): a czy na śląsku mamy kogoś kto ogarnie rzetelną kalibrację? Dowolny obsługujący Renault interfejs (np. MaxiEcu wystarczający), trochę dobrych chęci - i kilkanaście minut pracy. No, chyba że mechanik skopał przy regulacji na drążkach - to wtedy kanał i trochę dodatkowego kręcenia.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (25-03-2021, 13:38)sonic napisał(a): no właśnie muszę wymienić wahacz i końcówki drążków, i chciałbym żeby ktoś ogarnięty to wyregulował, bo ściąga mocno odkąd kupiłem, a zbieżność robiłem i była ok, pomimo że jednej końcówki nie dało się ruszyć Właśnie dlatego ściąga. Jednej końcówki nie ruszyli, ustawili zbieżność drugą. teraz jedziesz na wprost i walczysz z siłą wspomagania (próbującego ustawić koła w swój punkt zerowy) aż ręce bolą.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
no dokładnie, dlatego jak powymieniam chciałbym żeby ktoś to ustawił dobrze a nie że 3 raz usłyszę że zbieżność jest dobra,
nie mówiąc już o tym ze jak zrobiło się ślisko to przyczepność zerowa auto tańczy po drodze jak chce (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2021, 15:12 przez sonic.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości