Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Prąd szaleje


twilk7
Zarejestrowani

Jaki czas od ładowania akumulatora?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Do teraz jakieś 4h prądem około 5-6 A

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Aku powinno się ładować prądem który stanowi 10% jego pojemności, przez 12 godzin. Pomiar należy przeprowadzać po upływie przynajmniej godziny, a najlepiej trzech, od zakonczenia ładowania. Akumulator musi się uspokoić. Prawidłowe napięcie w spoczynku to 12,6 V.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op
(26-09-2023, 05:48)twilk7 napisał(a): Aku powinno się ładować prądem który stanowi 10% jego pojemności, przez 12 godzin. Pomiar należy przeprowadzać po upływie przynajmniej godziny, a najlepiej trzech,  od zakonczenia ładowania. Akumulator musi się uspokoić. Prawidłowe napięcie w spoczynku to 12,6 V.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

wszystko się zgadza, niestety nie miałem możliwości tym razem ładować go 12h. Muszę ogarnąć alternator, potem prawidłowo naładuję aku. Tylko ciekawe czy to pomoże na w.w przypadłości. Dziś przyjechałem nim do pracy, bo musiałem drugie autko zostawić żonie, na razie było ok, zobaczymy na powrocie.

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Naprawiłem alternator, teraz ładowanie na akumulatorze 13.9, na alternatorze 14.4. Po włączeniu świateł, radia i klimatyzacji na akumulatorze 13.5 a na alternatorze 14.2. Czy taka różnica ma być, czy szukać gdzieś ubytku na kablu czy gdzieś?

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Za duża różnica szukaj problemu na kablu i połączeniach

Wysłane z mojego fona

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Najczęściej winny jest przewód masowy, proponuje od niego zacząć.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Wyczyściłem klemy, masy, ale bez zmian. Przewody wizualnie całe, co sprawdzać dalej?

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Na próbę można zorganizować kawałek kabla, i założyć od klemy minusowej gdzieś na karoserię lub silnik i obserwować czy będą zmiany. Jeżeli nie to trop będzie falszywy. 0.5 v spadku to wiele za dużo. A zapytam jak to mierzysz na alternatorze? Chodzi mi o dostęp.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2023, 20:41 przez rafal18031988.)

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Mierzyłem bezpośrednio, czerwony na główny kabel, minus na obudowę. Ogarnąłem temat. Winna jednak była masa na silniku. Wymieniłem podejrzaną końcówkę przewodu z oczkiem i teraz jest ideolo. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości