Prąd szaleje
Aku powinno się ładować prądem który stanowi 10% jego pojemności, przez 12 godzin. Pomiar należy przeprowadzać po upływie przynajmniej godziny, a najlepiej trzech, od zakonczenia ładowania. Akumulator musi się uspokoić. Prawidłowe napięcie w spoczynku to 12,6 V.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
op
(26-09-2023, 05:48)twilk7 napisał(a): Aku powinno się ładować prądem który stanowi 10% jego pojemności, przez 12 godzin. Pomiar należy przeprowadzać po upływie przynajmniej godziny, a najlepiej trzech, od zakonczenia ładowania. Akumulator musi się uspokoić. Prawidłowe napięcie w spoczynku to 12,6 V. wszystko się zgadza, niestety nie miałem możliwości tym razem ładować go 12h. Muszę ogarnąć alternator, potem prawidłowo naładuję aku. Tylko ciekawe czy to pomoże na w.w przypadłości. Dziś przyjechałem nim do pracy, bo musiałem drugie autko zostawić żonie, na razie było ok, zobaczymy na powrocie.
Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.
op
Naprawiłem alternator, teraz ładowanie na akumulatorze 13.9, na alternatorze 14.4. Po włączeniu świateł, radia i klimatyzacji na akumulatorze 13.5 a na alternatorze 14.2. Czy taka różnica ma być, czy szukać gdzieś ubytku na kablu czy gdzieś?
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.
op
Wyczyściłem klemy, masy, ale bez zmian. Przewody wizualnie całe, co sprawdzać dalej?
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.
Na próbę można zorganizować kawałek kabla, i założyć od klemy minusowej gdzieś na karoserię lub silnik i obserwować czy będą zmiany. Jeżeli nie to trop będzie falszywy. 0.5 v spadku to wiele za dużo. A zapytam jak to mierzysz na alternatorze? Chodzi mi o dostęp.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2023, 20:41 przez rafal18031988.)
op
Mierzyłem bezpośrednio, czerwony na główny kabel, minus na obudowę. Ogarnąłem temat. Winna jednak była masa na silniku. Wymieniłem podejrzaną końcówkę przewodu z oczkiem i teraz jest ideolo. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości