Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Potrzebny numer części (węża) 1.9 dCi 102km


wojtekrx
Zarejestrowani

op Witajcie. Już od pewnego czasu mam problem z drobnym wyciekiem oleju. Bo tak można to chyba nazwać. Konkretnie to jakiś czas temu były  2-3 małe dziurki w dolnym wężu od intercoolera. W tej części bliżej silnika. Jako że tam jest raczej duże ciśnienie to chlapalo mi na zbiorniczek płynu hamulcowego i cała okolice. Zakleilem te dziureczki tasma samowulkanizujacą i na chwilkę pomogło. Ale klej z taśmy po jakimś czasie rozpuścił się na wężu i olej się jakby sączy cieknie sobie z weza po silniku i z osłony kapie na podłogę. I częściowo chyba też tryska. Pewnie jak silnik gorący to i ten olej sączy się latwiej.   Na 90 % to jest przyczyną plam pod autem. W ciągu ostatnich 2 lat dolalem ze 150 ml oleju bo komputer pokazywał że jest ubytek. Dodam że ten wąż który podkleilem jest taki jakby materiałowy wzmocniony spiralą drucianą. Nie wiem czy czasem nie powinien to być wąż całkiem gumowy. Potrzebuję numer tego węża bądź jego rysunek wymiary czy coś takiego. 
Silnik 1.9 dCi 102 KM. F9Q 732. Koniec 2000r. 
Swoją drogą skąd tam bierze się olej. W takim razie intercooler pewnie cały w środku w oleju. Z wierzchu zaolejony bo po nim też chyba troszke rzyga. Podejrzewam  że wymiana węża na nowy gumowy sprawi że olej ewentualnie nadal będzie sobie krążył w układzie silnik-intercooler ale silnik będzie suchy.

Odpowiedz
wojtekrx
Zarejestrowani

op
(19-06-2017, 19:18)wojtekrx napisał(a): Witajcie. Już od pewnego czasu mam problem z drobnym wyciekiem oleju. Bo tak można to chyba nazwać. Konkretnie to jakiś czas temu były  2-3 małe dziurki w dolnym wężu od intercoolera. W tej części bliżej silnika. Jako że tam jest raczej duże ciśnienie to chlapalo mi na zbiorniczek płynu hamulcowego i cała okolice. Zakleilem te dziureczki tasma samowulkanizujacą i na chwilkę pomogło. Ale klej z taśmy po jakimś czasie rozpuścił się na wężu i olej się jakby sączy cieknie sobie z weza po silniku i z osłony kapie na podłogę. I częściowo chyba też tryska. Pewnie jak silnik gorący to i ten olej sączy się latwiej.   Na 90 % to jest przyczyną plam pod autem. W ciągu ostatnich 2 lat dolalem ze 150 ml oleju bo komputer pokazywał że jest ubytek. Dodam że ten wąż który podkleilem jest taki jakby materiałowy wzmocniony spiralą drucianą. Nie wiem czy czasem nie powinien to być wąż całkiem gumowy. Potrzebuję numer tego węża bądź jego rysunek wymiary czy coś takiego. 
Silnik 1.9 dCi 102 KM. F9Q 732. Koniec 2000r. 
Swoją drogą skąd tam bierze się olej. W takim razie intercooler pewnie cały w środku w oleju. Z wierzchu zaolejony bo po nim też chyba troszke rzyga. Podejrzewam  że wymiana węża na nowy gumowy sprawi że olej ewentualnie nadal będzie sobie krążył w układzie silnik-intercooler ale silnik będzie suchy.

Ooo. Nikt nic nie poradzi i nie pomoże?? Może ma ktoś namiary na jakiś sklep lub serwis który potrafi dobrać części lub specjaizuje się w Renault??

Odpowiedz
Delta
Zarejestrowani

http://catcar.info/renault/
Katalog

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2017, 14:32 przez Delta.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Delta za ten post post:
  • michaldck, wojtekrx
Wojciech Woźniak
Zarejestrowani

(21-06-2017, 14:30)wojtekrx napisał(a):
(19-06-2017, 19:18)wojtekrx napisał(a): Witajcie. Już od pewnego czasu mam problem z drobnym wyciekiem oleju. Bo tak można to chyba nazwać. Konkretnie to jakiś czas temu były  2-3 małe dziurki w dolnym wężu od intercoolera. W tej części bliżej silnika. Jako że tam jest raczej duże ciśnienie to chlapalo mi na zbiorniczek płynu hamulcowego i cała okolice. Zakleilem te dziureczki tasma samowulkanizujacą i na chwilkę pomogło. Ale klej z taśmy po jakimś czasie rozpuścił się na wężu i olej się jakby sączy cieknie sobie z weza po silniku i z osłony kapie na podłogę. I częściowo chyba też tryska. Pewnie jak silnik gorący to i ten olej sączy się latwiej.   Na 90 % to jest przyczyną plam pod autem. W ciągu ostatnich 2 lat dolalem ze 150 ml oleju bo komputer pokazywał że jest ubytek. Dodam że ten wąż który podkleilem jest taki jakby materiałowy wzmocniony spiralą drucianą. Nie wiem czy czasem nie powinien to być wąż całkiem gumowy. Potrzebuję numer tego węża bądź jego rysunek wymiary czy coś takiego. 
Silnik 1.9 dCi 102 KM. F9Q 732. Koniec 2000r. 
Swoją drogą skąd tam bierze się olej. W takim razie intercooler pewnie cały w środku w oleju. Z wierzchu zaolejony bo po nim też chyba troszke rzyga. Podejrzewam  że wymiana węża na nowy gumowy sprawi że olej ewentualnie nadal będzie sobie krążył w układzie silnik-intercooler ale silnik będzie suchy.

Ooo. Nikt nic nie poradzi i nie pomoże?? Może ma ktoś namiary na jakiś sklep lub serwis który potrafi dobrać części lub specjaizuje się w Renault??

Mam ten sam problem. Katalogowe części są kosmicznie drogie... Nie mam pomysłów na naprawę tego, boję się też to uszczelniać z uwagi na to, że wtedy ten olej który rzyga na komorę silnika wyleci z innej strony, nie wiadomo czy przy tym nie robiąc większych szkód.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości