gregks
16
0
0
0
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
gregks
Zarejestrowani
— 29-12-2015, 19:40
op
Cześć.
Wiem że ten wątek powtarzał się już kilka razy, ale wydaje mi się że tym razem to będzie coś nowego...
Mam problem z odpaleniem silnika i wszystko wskazuje na to, że nie pracuje pompa paliwa. Sprawdziłem, jest sprawna.
Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki też ok, więc zabrałem się za poszukiwanie zimnych lutów na płycie z bezpiecznikami i znalazłem coś takiego...
https://drive.google.com/open?id=0By3W-e...zJhWWhJbWs
https://drive.google.com/open?id=0By3W-e...TR4dnRjN0k
https://drive.google.com/open?id=0By3W-e...zBmQWRrenM
https://drive.google.com/open?id=0By3W-e...Eo5QjRrRUk
Na jednym z elementów elektroniki zauważyłem wyraźne podtopienia, widoczme są na górnej jego części.
Czy ktoś z Was wie, czy to może być przyczyną braku pracy pompy? Mam wielką nadzieję że uda się zdiagnozować
Pozdrawiam
•
gregks
16
0
0
0
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
gregks
Zarejestrowani
— 30-12-2015, 13:30
op
Już naprawione. Czarna mała kostka widoczna na 3 i 4 zdjęciu to zintegrowany przekaźnik pompy paliwa tylko w wersji krzemowej Oryginale japońskie nie są już produkowane ale można znaleźć zamiennik w dobrym sklepie elektronicznym
Wysłane z mojego GT-S7275R przy użyciu Tapatalka
•
Marian1981
283
2
36
73
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
gregks podaj więcej szczegółów dla potomnych :-).
Jakie dokładnie były objawy, że poszedłeś drogą szukania zimnych lutów?
Jaki symbol ma ta kostka kupiona przez Ciebie i jaki koszt.
...na pewno się może nam wszystkim to przydać
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 30-12-2015, 17:11
(30-12-2015, 16:47)Marian1981 napisał(a): Jakie dokładnie były objawy, że poszedłeś drogą szukania zimnych lutów? (29-12-2015, 19:40)gregks napisał(a): wszystko wskazuje na to, że nie pracuje pompa paliwa. Sprawdziłem, jest sprawna.
Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki też ok, więc zabrałem się za poszukiwanie zimnych lutów na płycie z bezpiecznikami
(30-12-2015, 16:47)Marian1981 napisał(a): Jaki symbol ma ta kostka kupiona przez Ciebie i jaki koszt. Jeśli dobrze się orientuję, to przekaźniki Omrona G8N-1 nie są już produkowane, ale są dostępne na rynku w oryginale. Dobranie zamiennika to już kwestia danych technicznych oryginału, które są tutaj:
https://components.omron.com/components/...1_0607.pdf
•
gregks
16
0
0
0
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
gregks
Zarejestrowani
— 30-12-2015, 20:25
op
Okazuje się że przepalony przekaźnik to nie jedyny problem, ponieważ po przejechaniu około 20km znowu się przepalił...
Wygląda na to że gdzieś jest zwarcie albo jeszcze coś innego. Opiszę w skrócie problem od pierwszych objawów.
Otóż, pewnego razu mój przyjaciel Scenic nie odpalił jak zwykle za pierwszym razem, dopiero przy piątym czy szóstym naciśnięciu "start".
Mniej więcej po dwóch tyg. sytuacja powtórzyła się i po kolejnych dwóch ponownie. A po kolejnym miesiącu czyli w niedawną wigilię już nie odpalił, mam na myśli benzynę, ponieważ awaryjne odpalenie z LPG powiodło się. Wykluczyłem problem z cewkami i świecami. A więc pompa paliwa...
Gdy dobrałem się do niej i podłączyłem bezpośrednio do 12V działała bezbłędnie, a więc również nie ona jest przyczyną. Sprawdziłem wszyściusieńkie bezpieczniki, przekaźniki i tam gdzie się dało wizualnie okablowanie. Dopiero po wyciągnięciu płytki (o której wspominałem w poprzednim poście) i przebadaniu jej okazało się że winę ponosi mały przekaźnik pompy paliwa, który jest przylutowany do ww. płytki.
Resztę już znacie, chwilę dziś pojeździłem i ponownie przepalił się ten sam przekaźnik
•
gregks
16
0
0
0
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
gregks
Zarejestrowani
— 04-01-2016, 22:30
op
I po problemie. Elektryk znalazł przebicie, wlutowałem ponownie przekaźnik i autko pracuje jak brzytwa
Zamiast przekaźnika Omron, zastosowałem zamiennik za 10 zł. Poniżej zdjęcia zamiennika
https://drive.google.com/open?id=0By3W-e...0RicEpnTzg
https://drive.google.com/open?id=0By3W-e...mxPbzFrMDQ
[url=https://drive.google.com/open?id=0By3W-em96A-mbjdFS0RicEpnTzg][/url]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2016, 22:30 przez gregks.)
•
Darekmoto3
14
0
0
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Podepnę się pod temat. Mój problem to Scenic 1,9 DCI 2003 r, 120 km. Kojarzysz że ten przekaźnik na płycie z bezpiecznikami jest wyłącznie od zasilania pompy paliwa pod olej i pb? Czy może być on również w wersji z moim silnikiem? Pytam bo już mi ręce opadają z tym autem. Podczas jazdy zgasł. Bezpieczniki posprawdzałem, przekaźniki na płycie sprawne, ale nie sprawdzałem tych pod osłoną plastikową, wlutowanych w płytę. Dzisiaj miałem to wszystko na wierzchu ale nie widziałem żadnych śladów uszkodzeń. Aby było jeszcze gorzej, podałem napięcie bezpośrednio na zaciski pompy paliwowej w baku, - cisza, pompa nieżywa.
Prąd również nie idzie z instalacji na pompę. Więc nie wiem od czego zacząć. Gdy pompuję gruszką, auto chodzi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2016, 16:15 przez Mati.)
•
Mati
26,576
101
4841
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 04-05-2016, 16:16
(04-05-2016, 14:45)Darekmoto3 napisał(a): Gdy pompuję gruszką, auto chodzi. więc problem jest w układzie zasilania, może się zapowietrza?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
chris_1977
21
0
0
0
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Eindhoven
Witam. Moje roczne problemy z autem zostaly rozwiazane. Scenic 1.6 benzyna, 2005 rok. Nie odpalal, szarpal, etc. Po drodze chyba wszystko sprawdzone cewki, swiece, sensory, etc. Okazalo sie,ze pompa paliwa szwankowala. Po wymianie pieknie pracuje, pali na dotyk, ma moc, etc. Radosc nie trwala krótko. W aucie po odebraniu od elektryka smierdzialo paliwem, twierdzil, ze troche mu sie rozlalo i przejdzie. Po tygodniu dalej smierdzialo, ale musialem jechac do Holandii. W polowie trasy zatankowalem na full, a tu pod autem plama paliwa. Z auta nie cieknie paliwo. Normalnie jak stoi nie kapie ani kropla. Spalanie normalne, tylko przy tankowaniu np. do polowy jest mała plama, na full spory wyciek. Bez tankowania nie cieknie. W aucie dalej smierdzi paliwem. Co moze byc tego przyczyna? I czy jako laik moge to naprawic. Wiem jak sie dostac do pompy i jak odkrecic, ale co ew. moze byc przyczyna? Uszczelka, króćce? Co moze byc powodem wycieku przy tankowaniu?
•
maciej1486
21,032
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Moze ta nakretka plastikowa pompy puszcza bo pod nia jest oring tez tak mialem w megane gdy tankowane do pelna to kapalo dosc mocno
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
|