Pomocy zaczoł kopcic na bialo:(
op
witam wracajac z jaworzna wszystko było okej zjechałe na chwile do sklepu nie gasiłem auta wszystko było w normie.ruszajac dalej auto dziwnie pracowało dziwnie turbo chodziło i nie miał takiego jz kopa i zaczoł kopcic na biało oleju nie bierze bo sprawdzalem stan jest taki jak był a woda w zbiorniczku wyrownawczym jest na max . przy dodawaniu gazu słychac metaliczne stukanie jak kleknołem pod auto i nisie ie przez rure wydechowa . dymi na biło mocno ale czuc tylko spaliny nie bierze oleju .. pomocy co to moe bycza usterka czyzby panewka sie obruciła lub turbo padło
A zobacz czy nie masz efektu wody gazowanej w zbiorniku z płynem od chłodnicy. Ja bym stawial na uszczelke pod głowicą. Najbardziej prawdopodobne jest spalanie wody z płynu i przez to kopci na biało
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2016, 20:06 przez KamilCK.)
Diagnostyka Clip - uczę się
Najlepiej kup specjalny tester do płynu się wkłada i on wskazuje czy masz spaliny w płynie od chłodnicy
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-usz..._c=Product (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2016, 20:14 przez KamilCK.)
Diagnostyka Clip - uczę się
op
(24-09-2016, 20:07)dawid6631 napisał(a):(24-09-2016, 20:04)KamilCK napisał(a): A zobacz czy nie masz efektu wody gazowanej w zbiorniku z płynem od chłodnicy. Ja bym stawial na uszczelke pod głowicą ale niepokoi mnie taki metliczny dziek przy dodwania gazu pod samohodem i niesie sie przez cały wydech
Pytanie pomocnicze: czy kilka minut przez ujawnieniem usterki nie tankowałeś przypadkiem
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Raczej o benzynie w oleju napędowym - miałem taki objaw w praktyce.
Po dotankowaniu benzyny do diesla - da się na nie nagrzanym silniku przejechać kilka km praktycznie bez objawów - póki nie wypali się paliwa z filtra (paliwo z przelewów wraca do filtra). Później każde uruchomienie, to silne stuki metaliczne (spalanie detonacyjne) i chmura białego dymu, silnik pracuje bardzo nierówno, przy dużym dodatku benzyny nie da się uruchomić w ogóle. Diagnoza: odpiąć przewód od pompy wtryskowej i pobrać próbkę paliwa (pompka ręczna) Przy znacznym dodatku benzyny (tak ok. 20-30 %) paliwo śmierdzi benzyną, przy jeszcze większym udziale benzyny zazwyczaj da się podpalić zapałką (czysty olej napędowy nie da się podpalić płomieniem w naczyniu). Oczywista uwaga próbę robimy na otwartej przestrzeni, z metalowym pojemnikiem, ilość paliwa to nie więcej jak 10 cm3. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2016, 14:18 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
(25-09-2016, 09:26)ko-ma napisał(a): Pytanie pomocnicze: czy kilka minut przez ujawnieniem usterki nie tankowałeś przypadkiem tak tankowalem wczorej ale rano a mi ialem paliwa jeszcze na 300 km i mialem 3 kreski ale pojechałem na bd i zalalem za 80 zl normalnej ropy słyszałem co się dzieje w Katowicach na stacjach wiec zbieram teraz paragony za każdym tankowaniem a usterka pojawila mi się pod wieczór jutro jadę do mechanika na dokladna diagnozę i sie wszystko okaże |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości