ninja_cat
50
0
0
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
op
- długo nagrzewa się silnik: trzeba naprawdę długo pojeździć (przyjmijmy, że 15-20 minut), żeby wskoczyla druga i trzecia kreska, a tym samym dopiero wtedy zaczyna leciec ciepłe powietrze z nawiewu. Zakładam, że to wina niedomkniętego termostatu.
- zimą: tak jak napisałem powyżej - trudno jest rozmrozić szyby, bo nie leci ciepłe powietrze. Gdy ustawie np 22 stopnie i nacisnę auto - nie leci powietrze lub leci bardzo słao (nawet zimne). Gdy włącze tryb manualny to nawiew reaguje na zwiększanie/zmniejszanie siły nawiewu. Przy 3 i 4 gwiazdkach jest naprawdę "wichura", ale dopiero po nagrzaniu się silnika (patrz wyżej) zaczyna leciec ciepłe powietrze. Z tego co pamiętam, gdy silnik się już nagrzeje i przełącze w tryb auto to ciągle tak jakby klima nie działała
- latem: jest w miare ok, bo tryb manualny dmucha zimnym powietrzem, tryb auto ZTCP zachowuje sie tak jak wyzej. Niestety nie nazwalbym tego wydajna klimatyzacja (nawet po nagrzaniu silnika), bo te "zimne" powietrze nie jest odpowiednio lodowate, zeby neutralizowac upal.
Jakies pomysly? Na pewno wymienie termostat w najblizszym czasie. Co moze powodowac, ze klima nie dziala w auto i nie do konca dobrze w trybie w trybie manualnym?
dzieki!
•
polaq
2,312
18
634
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 29-12-2016, 12:45
Najpierw sprawdziłbym termostat czy nie jest cały czas otwarty. Po odpaleniu na zimnym silniku najpierw powinny nagrzewać się cienkie rurki od termostatu do nagrzewnicy (mały obieg).
Dopiero jak lemperatura płynu osiągnie ok 85 stopni powinien otwierać termostat i gruba rura do chłodnicy powinna robić się ciepła.
A jeślichodzi o działanie klimy to najlepiej podjechać do warsztatu.
Może być mało czynnika, może być sprężarka mało wydajna,
może być chłodnica od klimy zatkana jak u mnie.
Tych może może być więcej...
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 29-12-2016, 12:51
Ten typ tak ma, chyba. U mnie też jak jadę teraz mniej więcej te 15-20 min to wskakuje 2 kreski, czasem 3. Tyle, że rozmrożenie szyb trwa szybko, bo ja mam nagrzewnicę elektryczną i już po chwili wali ciepłym na szybę i ją rozmraża. Nie masz nagrzewnicy? Co do klimy, to przy obecnych temperaturach kompresor się nie włączy.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
ninja_cat
50
0
0
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
op
(29-12-2016, 12:51)Lepus napisał(a): U mnie też jak jadę teraz mniej więcej te 15-20 min to wskakuje 2 kreski, czasem 3 Ale ciepłe powietrze pojawia się wcześniej?
Niestety nie mam nagrzewnicy (sprawdzane komputerem).
•
haszczurur
2,438
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Co do długiego nagrzewania się silnika to muszę przyznać, że mój 1.9 dci też nie łapie 5 kresek natychmiast. Wiem, że termostat mam sprawny ale zaślepiłem EGR i to na pewno ma wpływ na wolniejsze nagrzewanie się silnika. Z tego co czytałem mieszczę się w normach gdyż ludziom te silniki nie nagrzewają się błyskawicznie. Ale 15-20 min. 2-3 kreska to wydaje mi się dość długo. Co do wydajności klimatyzacji to przede wszystkim należy sprawdzić poziom czynnika w układzie, następnie czy sprężarka w ogóle włącza się po wciśnięciu przycisku AC. Za tryb AUTO klimatyzacji odpowiadają czujniki nasłonecznienia znajdujący się w konsoli przy szybie czołowej (czarna okrągła zaślepka) i wewnętrzny czujnik temperatury znajdujący się w obudowie lusterka wstecznego wewnątrz kabiny (turbinka). Czujnik na konsoli steruje siłą nadmuchu i rozłożeniem tej siły na poszczególne kierunki (twarz, nogi itp.) a turbinka reguluje temperaturę nadmuchu oczywiście chodzi o tryb AUTO gdyż manualnie to Ty sterujesz kierunkiem, temperaturą i siłą nadmuchu. Co do posiadania bądź nieposiadania grzałki nagrzewnicy trudno mi cokolwiek napisać gdyż nie wiem jakie wychodziły wersje nagrzewnic. Ja takową posiadam i niemalże natychmiast po uruchomieniu silnika leci ciepłe powietrze mam na myśli oczywiście okres zimowy. Jeżeli latem z klimy nie leci lodowate powietrze a takie w kit niby chłodne to może najzwyczajniej nie włącza się kompresor. Miałem różne przejścia z klimą w swoim SC II i za każdym razem jak leciało letnie powietrze oznaczało, że kompresor nie chodzi. Raz przetarł się kabelek, innym razem klima włączała się i po kilku minutach wyłączała okazało się, że zaśniedział pin we wtyczce od czujnika ciśnienia na rurce do chłodnicy klimy (zdiagnozowałem przypadkiem jak wymieniałem silnik), innym razem kompresor zaczął szumieć wymieniłem łożysko sprzęgiełka kompresora a okazało się, że nie było oleju w układzie. Czynnik był nawet niewiele go brakowało a oleju 0. Po dobiciu oleju i czynnika klima poszła jak zła. Kompresor nie włączy się jak temperatura zewnętrzna spada od 5 w dół. Jak masz garaż to zdejmij zderzak i sprawdź połączenia, kostki, kabelki no i te czujniki o których pisałem na wstępie.
•
ninja_cat
50
0
0
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
op
Jest jakis dobry sposob na weryfikacje dzialania tych czujnikow wewnatrz kabiny?
•
haszczurur
2,438
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(29-12-2016, 15:11)ninja_cat napisał(a): Jest jakis dobry sposob na weryfikacje dzialania tych czujnikow wewnatrz kabiny?
Clip, z tym, że clip pokazuje błąd czujnika nasłonecznienia gdy test przeprowadzony jest w pomieszczeniu bez nasłonecznienia. Niektórzy podczas diagnozy świecą latarką na ten czujnik. Można je sprawdzić miernikiem elektrycznym ale nie znam parametrów. Ja czujnik nasłonecznienia wyjąłem, podłączyłem do miernika i zasłaniałem palcem fotokomórkę.
•
ninja_cat
50
0
0
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
op
(29-12-2016, 15:57)haszczurur napisał(a): Ja czujnik nasłonecznienia wyjąłem, podłączyłem do miernika i zasłaniałem palcem fotokomórkę. I ta opcja mi sie podoba.
•
|