Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pojemność nominalna zbiornika LPG- a faktycznie zatankowane litry


tilok
Zarejestrowani

(06-11-2016, 18:08)easydoor napisał(a): Tilok a ten zbiornik 58l masz w sceni czy w innym aucie ?

W grand scenicu 2007 rok, 2,0T. Zbiornik zewnętrzny pełny.

(06-11-2016, 18:16)Kapitan Powolny napisał(a): Czyli jak dziś mi weszło 43 litry przy butli 48 to przerwałem praktycznie tuż przed odbiciem zaworu.

W moim przypadku to sam zazwyczaj kończę tankowanie bo pompa, która tłoczy LPG na stacji nie daje rady i bardzo powoli tankuje się gaz oraz dodatkowo widać to na ciśnieniomierzu dystrybutora, że ciśnienie rośnie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-11-2016, 19:59 przez tilok.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(31-10-2016, 08:29)Lepus napisał(a): A to dlaczego?
A, to już musisz spytać się jakiegoś naprawdę starego ... spawacza - co się dzieje, gdy (i dlaczego) palnik "cofnie". Starego, czyli sprzed epoki montowania na reduktorach bezpieczników.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
easydoor
Zarejestrowani

(06-11-2016, 19:57)tilok napisał(a):
(06-11-2016, 18:08)easydoor napisał(a): Tilok a ten zbiornik 58l masz w sceni czy w innym aucie ?

W grand scenicu 2007 rok, 2,0T. Zbiornik zewnętrzny pełny.

(06-11-2016, 18:16)Kapitan Powolny napisał(a): Czyli jak dziś mi weszło 43 litry przy butli 48 to przerwałem praktycznie tuż przed odbiciem zaworu.

W moim przypadku to sam zazwyczaj kończę tankowanie bo pompa, która tłoczy LPG na stacji nie daje rady i bardzo powoli tankuje się gaz oraz dodatkowo widać to na ciśnieniomierzu dystrybutora, że ciśnienie rośnie.

Ale to w kole masz ten baniak czy  jeszcze grubo pod autem wystaje ?

Odpowiedz
tilok
Zarejestrowani

(06-11-2016, 20:37)easydoor napisał(a): Ale to w kole masz ten baniak czy  jeszcze grubo pod autem wystaje ?

Podwieszany, trochę go widać z zewnątrz, ale jakie ma to znaczenie.

Odpowiedz
easydoor
Zarejestrowani

(06-11-2016, 20:44)tilok napisał(a):
(06-11-2016, 20:37)easydoor napisał(a): Ale to w kole masz ten baniak czy  jeszcze grubo pod autem wystaje ?

Podwieszany, trochę go widać z zewnątrz, ale jakie ma to znaczenie.

No bo fajna pojemność - ja mam około 48 l w kole....

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

@ ko-ma weź jaśniej, bo nie wiem o co Ci chodzi. Moje pytanie odnosilo się do tego, że można i tak miałem w starym aucie, że gaz się wyjeżdżalo do zera.
A palnikem operowałem, gazowym, jakieś 20 kilka lat temu, i to z wytwornicą na karbid ;)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(06-11-2016, 20:57)Lepus napisał(a): A palnikem operowałem, gazowym, jakieś 20 kilka lat temu
No to czas odświeżyć wiedzę zawodową w zakresie korzystania z butli z gazami palnymi.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

85% nie będzie bezpieczne, bo producent nie przewiduje takiego napełnienia. Bezpiecznie masz 80% i koniec. Różnica 1-2% w obie strony może nie być zbyt znacząca, ale jeszcze nie udało mi się zatankować więcej.
Wyjeżdżanie gazu do zera jest możliwe, ale chyba tylko w przypadku najstarszych instalacji - ja tak mogę zrobić, stąd wiem, że na pustą, 48-litrową butlę wchodzi mi 38,2 - 38,5 gazu.
(31-10-2016, 08:29)Lepus napisał(a): A to dlaczego?
Wyobraź sobie, że kończy Ci się gaz w trakcie wyprzedzania kolumny tirów, albo przy zjeździe ze skrzyżowania. Inny powód, to podzespoły współczesnych instalacji, które pewnie niezbyt dobrze znoszą pracę "na sucho".

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
tilok
Zarejestrowani

(06-11-2016, 20:55)easydoor napisał(a): No bo fajna pojemność - ja mam około 48 l w kole....

Można było podobno większą. Mam 650x230 a gdzieś czytałem, że wejdzie nawet 680x230. Oczywiście mowa o zewnętrznej pełnej. Nie ma też co przeginać, bo dodatkowe kg obciążają niepotrzebnie sprężyny, amortyzatory i auto może być mniej stabilne w razie awaryjnej sytuacji.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(06-11-2016, 21:05)filozof napisał(a): Wyobraź sobie, że kończy Ci się gaz w trakcie wyprzedzania kolumny tirów, albo przy zjeździe ze skrzyżowania. Inny powód, to podzespoły współczesnych instalacji, które pewnie niezbyt dobrze znoszą pracę "na sucho".
Dobra, mnie raczej chodzi o to, co do tego ciekłego gazu się dodaje - celowo i nie tylko.
Spróbuj kiedyś opróżnić do końca jakąś butlę,. ale taką "luzem".
Gaz wyleci - a w butli dalej chlupie. Zwłaszcza w tankowanej gazem "prosto od ruskich".
A na dnie jest trochę dodatku nawaniającego (gaz ma śmierdzieć) i całkiem sporo... wody. Wiody w dodatku zanieczyszczonej zawiesiną środka do pochłaniania tejże wody z gazu o przyzwoitej jakości (to właśnie ten dodatek zatyka Wam filterki). Dlatego dolna granica ryzyka to ok. 10% pojemności zbiornika walcowego.
Kiedyś, nisko zawieszony smok, tę wodę puści do instalacji. A reduktory, a zwłaszcza wtryskiwacze bardzo tego nie lubią...
Silnik także.
A potem się ludzie pytają, dlaczego silnik na gazie przerywa...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-11-2016, 21:15 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości