Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Po wymianie amortyzatorów nadal niska sprawność


pawlosio
Zarejestrowani

Dodajmy dla jasności jeszcze fakt że kupując najdroższe najlepsze super hiper amortyzatory na tył do auta - i jadąc na stację diagnostyczną nigdy nie osiągniemy 100%... tylko poniżej.. i nawet nie 99% hehe

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(05-03-2021, 13:44)siwusek216 napisał(a):
(05-03-2021, 13:38)Przemysław Prokop napisał(a): Główną rolą spreżyn jest tłumienie wstrząsów wywołanych przez ruch tzw. mas nieresorowanych . Czyli w sumie sprężyna odpowiada za resorowanie ...

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka


Wiec jest elementem resorującum, a amortyzator je tłumi wiec jest elementem tłumiącym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ale oddajmy sprawiedliwość: nie ma sprężyny idealnej - każda uginając się rozprasza nieco energii w postaci ciepła (tarcie wewnętrzne w materiale) - czyli ma pewne właściwości tłumiące.

(05-03-2021, 17:01)Lionel2000 napisał(a):
(05-03-2021, 14:08)grifith500 napisał(a): Opony letnie to Dębica Presto 205/60 r16 a zimowe to Bridgestone 205/60 r16
Tak myślałem, na takich balonach Scenic faktycznie mocno "buja".
Rozwiązaniem jest przejście na felgi 17" i opony 215/50, auto zrobi się dużo sztywniejsze.
Ja zmieniłem swego czasu na 17" Nevra Sport podobne do LINK moim zdaniem najładniejszy wzór dla SCII.
Prowadzenie znacznie się poprawiło ale komfort resorowania niestety się pogorszył. 
Każdy lubi co innego i może dla Ciebie będzie to czego szukasz.

To właśnie opona o wysokim profilu ("balon") ma lepsze własności tłumiące i zapewnia wyższy komfort jazdy.
Rozpraszanie energii (tłumienie drgań) zachodzi w wyniku tarcia wewnętrznego w bocznej ścianie opony, z natury twardszej w oponie wysokoprofilowej.
Zatem przejście na opony o zdecydowanie niższym profilu - powoduje, że samochód jest "twardy" i przenosi wszystko z nawierzchni na nadwozie.
Dla mnie kompromisowym profilem jest 60-65

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2021, 20:40 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
grifith500
Zarejestrowani

op Ostatecznie czy warto dalej iść w koszty aby poprawić te procenty na przeglądzie czy po prostu ten typ tak ma i nie ma sensu walczyć z wiatrakami.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Zupełnie nie warto


obliczone na lukakatorze

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2021, 15:18 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Procenty na jednej stacji nie równają się procentom na drugiej. Poza tym nie za każdym razem diagności sprawdzają sprawność amortyzatorów.
Ważniejsze od procentów jest trzymanie w zakrętach.
Jeżeli czujesz, że przód lub tył ucieka na zewnątrz w zakrecie na nierównej drodze, wtrdy warto się zastanowić dlaczego.

Odpowiedz
grifith500
Zarejestrowani

op
(07-03-2021, 15:21)polaq napisał(a): Procenty na jednej stacji nie równają się procentom na drugiej. Poza tym nie za każdym razem diagności sprawdzają sprawność amortyzatorów.
Ważniejsze od procentów jest trzymanie w zakrętach.
Jeżeli czujesz, że przód lub tył ucieka na zewnątrz w zakrecie na nierównej drodze, wtrdy warto się zastanowić dlaczego.

Raczej nic niepokojącego się nie dzieje tylko jest miękki i po wymianie liczyłem na lepszy efekt chociaż na papierze.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości