Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pasek wielorowkowy - jak zluzować?


Vielebny
Zarejestrowani

op Dzień dobry
Pytałem w innym poście ale nie uzyskałem odpowiedzi więc tu pytam bardziej szczegółowo i przyznam że zależy mi na odpowiedzi do jutra bo chciałbym jutro wymienić sobie pompę wspomagania.
Otóż chodzi mi o to jak mam zluzować pasek. Śruby na kółkach napinających po poluzowaniu nie luzują napięcia paska, chyba że coś źle robię...
Fotka z mojego silnika:
[Obrazek: 3601708e6256eb13med.jpg]

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Na luzowanie paska znam tylko 2 sposoby:
-odciagniecie napinacza
-napinanie na alternatorze
Wyjątkiem jest 126p gdzie pasek napinalo się podkładkami dystansowymi na kole wentylatora.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Vielebny
Zarejestrowani

op Ano właśnie, bo czytałem tutaj posty o wymianie pompy wspomagania i pisało tylko "zluzować napinacz" - ale jak to już nie ;) Nie wiem którą śrubę poluzować a nie chcę na chybił trafił żebym nie musiał silnika do kupy zaraz z części składać ;)

Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

Załóż klucz 13mm na śrubę zaznaczona na fotce i przesuwaj zgodnie z wskazówkami zegara i poluzujesz samonapinacz.Tylko pamiętaj że jak zwolnisz napieranie kluczem na śrubę to napinacz powróci do stanu napinania 

   

Był Scenic 4x4 RX4 2.0 16v 2001. Jest Koleos 2.0 dci 4x4 Automat 2012r.
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi adamos111 za ten post post:
  • sportway, Vielebny
Vielebny
Zarejestrowani

op Dzięki za podpowiedż Biggrin kombinowałem popołudniem i wreszcie po jakimś czasie zaświeciła mi się żaróweczka i doszedłem do tego samego.
Co więcej - wykombinowałem jak można zablokować zluzowany napinacz Biggrin miejscu zaznaczonym na zdjęciu jest otwór - jeśli się w niego wsadzi śrubokręt to po przesunięciu napinacza ten otwór zrównuje się z otworem pod spodem - wsadza się śrubokręt głębiej i napinacz zostaje w tej pozycji Biggrin
[Obrazek: b4ea309df5d3f61fmed.jpg]

Odpowiedz
adamos111
Zarejestrowani

To jest fabryczny otwór do blokowania  Clapping
Pozdrawiam

Był Scenic 4x4 RX4 2.0 16v 2001. Jest Koleos 2.0 dci 4x4 Automat 2012r.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości