Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Parowanie szyb


PROSTOnaNIBY
Zarejestrowani

op u siebie okleiłem taśmą aluminiową ognioodporną. w sumie to ta taśma też się pali jak potraktujemy ją ogniem. Wszystko się pali tylko kwestia temperatury. dla poprzedniego właściciela mata opadła gdyż została nadgryziona przez jakiegoś gryzonia (tak mi się wydaje). była też lekko nadpalona, tak jakby już coś ją łaskotało ogniem. teraz jest wszystko ok, jest jędrna, nie opada. kluczowe jest też dobre wsadzenie jej. można zrobić to źle, można nie trafić od dołu w zaczepy. po wsunięciu jej najlepiej ręką sprawdzić czy siedzi dobrze.

edit.
czyli jak nie mam włączonego auto a wymuszone dmuchanie na szybę i nogi to nigdy mi nie przełączy w tryb zamknięty?

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2019, 09:37 przez PROSTOnaNIBY.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(15-11-2019, 09:37)PROSTOnaNIBY napisał(a): czyli jak nie mam włączonego auto a wymuszone dmuchanie na szybę i nogi to nigdy mi nie przełączy w tryb zamknięty?
Zgadza się.

Odpowiedz
Michał Matera
Zarejestrowani

Ja mam na nogi i szybę nie mam a na panelu ale ikonka na liczniku pokazuje raz chmurkę raz listek więc nie wiem czy zamyka czy nie.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Gdzieś było o znaczeniu tych ikonek, muszę poszperać.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2019, 10:05 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(15-11-2019, 09:47)Michał Matera napisał(a): Ja mam na nogi i szybę nie mam a na panelu ale ikonka na liczniku pokazuje raz chmurkę raz listek więc nie wiem czy zamyka czy nie.
wedle tego jak chmurka to zamyka jak listek to jest otwarte bo niby czyste powietrze ale ja zauważyłem że nawet stojąc w korku jest listek i nic sie nie zmienia

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Michał Matera
Zarejestrowani

W instrukcji sprawdzę w domu od czego jest ten listek dymek ale myślę że od air kontroli raczej i mi to działa sprawnie wystarczy że wjade w zabudowania domów jednorodzinnych i odrazu się zmienia. Narazie zobaczymy czy nowe wygluszenie spełni swoje zadanie i nie będzie zaparowanych szyb

Odpowiedz
Michał Matera
Zarejestrowani

Z tego co jest tam napisane wnioskuję że jeśli nie ma A na panelu to nie ma recylkulacji i auto pobiera powietrze z zewnątrz. Ale znowu dalej pisze ze system określa zastosowanie recylkulacji w zależności od jakość powietrza. I co o tym myslici

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

Parujące szyby mam od początku jak zakupiłem auto w lutym. Od razu dobrałem się do podszybia i zaskoczył mnie całkowity brak tej półki z filcem. Widocznie poprzedni właściciel dawał radę. Dorobiłem metalową rynienkę praktycznie od ściany do listwy na której umieszczona jest główna długa uszczelka. Woda przelewała się na zakrętach i obydwa odpływy podszybia były zawalone na amen. Udrożniłem je i nawet odpiąłem gumowe klapki na ich końcach bo z wiekiem guma twardnieje i nie jest już tak elastyczna co powoduje ciągłe zbieranie się syfu i wody. Oczywiście woda zdążyła wlać się do środka i była w schowkach pod nogami. Filtr kabinowy w tym momencie był suchy i całkiem czysty. Całe szczęście dla mojego auta że cały marzec i kwiecień nic nie padało w rejonie i kompletnie wysuszyłem środek pochłaniaczami z żwirku dla kota.

Dziś w zasadzie pierwszy dzień w który miałem okazję jechać w deszczu. Pierwsze 3km i wszystko super. Potem przerwa 10 minut i z powrotem ok 3km. Cała jazda bez klimy z leciutkim nawiewem tylko na górę (tylko strzałka w górę) czyli chyba szyby. Pod koniec jak nie zaczęło parować, to w kilkanaście sekund przednie szyby całe zaparowane. Efekt taki jakbym mokry wszedł do auta i włączył obieg wewnętrzny (obieg przełączałem i słychać zmianę trybu). Nawiew na maxa nic praktycznie nie dawał rady a strumień powietrza mocny. Zjechałem na parking włączyłem klimę i szyby szybko zaczęły odparowywać tuż przed końcem wyłączyłem klimę i max nawiew i znowu powrót pary na szyby. Autko w środku suche jak pieprz.

Jak na początku marca dobierałem się do filtra kabinowego to bez rozbierania schowka i ten filtr był już lekko załamany i wsadzić go z powrotem bez lekkiego załamywania nie ma opcji w mojej opinii. Może gdy jest załamany to wciąga wilgoć z dworu i stąd parowanie ?

Druga opcja na celowniku to zarazem pytanie do Was bo jesteście szczęśliwcami i w jakim stanie ten filc nie jest to jednak go macie. Czy ta część wchodząca między metalowe wypusty ze ściany grodziowej "ala zaczepy" powinna być gumowa idealnie przylegać do ściany i pełnić funkcję uszczelki. Pomyślałem, że może woda spływa tuż pod szybą pod ściance i wchodzi gdzieś tam w otwory wentylacyjne ? Przy takiej opcji może przykleiłbym jakiś kawałek gumy po łuku by woda spływała po ściance grodziowej na boki. Ale czy to ma sens ?

Czy w roczniku 2009 mógł być czujnik jakości powietrza jeżeli brak napisu Air Quality Sensor ? Ma klimatronik. Zwykły wyświetlacz bez nawi. Może jakiś inny pomysł ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2020, 15:38 przez cpus.)

Odpowiedz
Raffi
Zarejestrowani

Umyj dobrze szyby może są tłuste. Filtr kabinowy dobrze by było wymienić, ew popatrz czy nie masz gdzieś liści które moga trzymac wilgoć

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Raffi za ten post post:
  • cpus
cpus
Zarejestrowani

Szorowałem szyby i są czyste. Odtłuszczałem izopropanolem a potem pianką w sprayu do mycia szyb samochodowych. Dziwi mnie fakt tego nagłego zaparowania. Może kierunek myślenia błędny ale mnie się wydaje, że nagle zaczęło wiać wilgotnym powietrzem albo sam nawiew przełączył się na wewnętrzny i stąd taki efekt.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości