Paweł Cyrklaf
16
0
1
6
SC I ph I
1998
1.6 i 90KM, 1996-1999
Toruń
op
Witam,
1. Jakiś czas temu kupiłem renault megane scenic i mam już nim problemy. Mianowicie jakiś czas temu pękł mi łącznik rur układu wydechowego który jest na wysokości kierowcy pod autem, założyłem nową opaskę zaciskową, ale auto pozostało dość głośne. Nie mam pojęcia dlaczego tak jest, skoro rura wydechowa została połączona takim łącznikiem.
2. Ostatnio odpaliłem auto, dotknąłem przewód WN i kopnął mnie dość mocno prąd, tzn przewody WN do wymiany?
3. Od jakiegoś czasu czasami głupieją mi obroty, myślicie, że to wina przebicia na WN czy np silnik krokowy?
4. Ostatnia rzecz w momencie jak auto mi się nagrzeje to licznik przestaje wskazywać prędkość, czasami się obudzi i po chwili pada. Jak auto ostygnie i odpalę to do momentu rozgrzania znów działa. Wydaje mi się, że to może gdzieś kwestia przewodów.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2018, 09:14 przez Paweł Cyrklaf.)
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Gdzieś Ty tam przewód WN wyczaił? co to za silnik?
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 17-06-2018, 08:49
Jedynka przedliftowa pewnie.
1. Pewnie została jakaś nieszczelność. Odpal silnik, zatkaj ręką rurę wydechową i szukaj przedmuchów. Pastę uszczelniającą dałeś przy składaniu?
2. Butelkę że spryskiwaczem weź, wody nagłej i przy pracującym silniku zrób w okolicy przewodów mgłę, najlepiej po ciemku. Jak będą widoczne iskry, to masz przebicie.
3. Oczywiście, że winne mogą być przewody.
4. Wszystko inne na wyświetlaczu działa?
Uzupełnij dane w profilu, będzie trochę łatwiej coś sugerować.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Paweł Cyrklaf
16
0
1
6
SC I ph I
1998
1.6 i 90KM, 1996-1999
Toruń
op
@ filozof
1. To jest dobra opaska http://allegro.pl/obejma-tlumik-kataliza...21460.html ?? żadnej pasty nie dawałem
2. Jest dyskoteka w nocy widać/
3. Ok
4. Tak, wszystko działa poza głupiejącą prędkością.
jakie przewody WN w rozsądnej cenie polecasz?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2018, 21:56 przez Paweł Cyrklaf.)
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 18-06-2018, 16:49
Opaska może jest poprawna ale tam nie stosuje się żadnej uszczelki.
Trzeba zadbać o to żeby były dobrze oczyszczone elementy stykowe. Można na nie dać pastę uszczelniającą.
Opaska po założeniu powinna wciskać jeden element w drugi.
Jak w mojej jedynce poprawiali to z 45 minut się gimnastykowali żeby było dobrze. Nie obyło się bez modyfikacji opaski bo nie chciała odpowiednio ścisnąć elementów wydechu.
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 18-06-2018, 20:41
Przewodów Ci nie polecę, bo się nie znam w polifcie WN jest generowane tuż nad świecą - każda ma osobną cewkę. Cewki w oryginale zdaje się były Valeo i Denso. Nie wiem, czy produkują przewody, a jeśli tak to jak jest z ich jakością.
Co do licznika - obstawiam jakieś zwarcie na linii prędkościomierz - termometr, może w momencie osiągnięcia temperatury roboczej prędkościomierz dostaje za mało prądu i się wyłącza, albo po prostu licznik umarł :|
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to filozof for this post
• Paweł Cyrklaf
Paweł Cyrklaf
16
0
1
6
SC I ph I
1998
1.6 i 90KM, 1996-1999
Toruń
op
Dziękuję @ filozof za odpowiedzi i podpowiedzi Może ma ktoś numer katalogowy takiego łącznik elastycznego? Niestety w każdym motoryzacyjnym wymagają podania jego wymiarów, co do opaski to mają ją w każdym sklepie, o ile w tym aucie rura wchodzi w rurę, a tak chyba jest? .
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 19-06-2018, 16:12
Łącznik wydechu wygląda jak na załączonym zdjęciu.
Jak pisałem powierzchnie styku trzeba oczyćcić.
Upewnić się że dobrze przylegają.
Można dać trochę pasty uszczelniającej i sprawdzić czy po założeniu opaski dobrze się spasowało.
Możesz mieć też nieszczelność na łączniku elasycznym. Aby go dobrać wystarczy zmierzyć średnice rur i długość łącznika elastycznego.
Aby zdiagnozować gdzie jest nieszczelność jedna osoba przytyka wydech a druga sprawdza gdzie dmucha.
Przy małych nieszczelnościach sprawdza się metoda z płomieniem np z zapalniczki.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• Paweł Cyrklaf
Paweł Cyrklaf
16
0
1
6
SC I ph I
1998
1.6 i 90KM, 1996-1999
Toruń
op
Dziękuję za odpowiedź @ polaq sporo mi wyjaśniłem, kupię normalną opaskę, elastyczne złącze bo teść mówił, że jest popękane i z hałasem powinno pomóc. Co do licznika sprawdzę dopiero w weekend, bo w tygodniu praca i zero czasu. Ogólnie to podobno nie słychać go mocno, ale jak ja siedzę w kabinie to słyszę jakbym nie miał wydechu.
•
|