Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

P380 OBWÓD A, P0103 SCENIC III PH I


Bój Elear
Zarejestrowani

op Dzień dobry.
Mam problem z kodami błędów P0380 (czytany z jednego programu obdII) oraz P0103 (czytany z innego programu obdII)
P0380 obwód grzałki A. Nie wiem czy to ważne ale czytałem że przyczyna błędu może być czujnik temperatury płynu chlodniczego silnika, a miałem problem z ubytkiem płynu przez przetartą odmę na opasce zaciskowej i jezdziłem trochę z lekko ponizej minimum - kilkadziesiat km. wymieniajac rurkę uszkodziłem plastikową rureczkę od elektrozaworu bitron - czujnik elektrozawór oparów, elektrozawór podciśnienia. Właśnie od tego momentu zaczął się problem z obrotami biegu jałowego(czujnik wymieniłem na orginalny nowy ale nie polepszyło to kultury pracy na biegu jałowym), lekkie falowania po dodaniu i puszczeniu gazu, po czym po kilkunastu sekundach stabilizowały się. Świece żarowe sprawdzone, jedna była spalona, wymieniłem i dalej ten sam błąd, falowanie po dodaniu gazu na jałowym się zmniejszyło, ale nie do końca.
W tym momencie zainstalowałem inny program pod obdII i ten pokazuje błąd P0103 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza/wysoki sygnał wejsciowy - Sprawdzałem czy gdzieś układ nie jest rozszczelniony i niby jest ok, nie wiem czy to uszkodzony lub brudny czujnik czy cos innego...

Z podłączeniem clipa muszę trochę poczekać, ponieważ mechanik jest na urlopie. Auto ma dobre przyspieszenie, rozgrzany silnik nie zmienia kultury pracy na lepszą na biegu jałowym(na zimnym czy ciepłym silniku jest tak samo albo podobnie).
Czy ktoś z Was ma pomysł od czego zacząć, co sprawdzić?

Odpowiedz
Jarek z Bydgoszczy
Zarejestrowani

Cześć,
Wczoraj byłem profilaktycznie u mechanika. Wyskoczył tylko jeden błąd "P0380 96" opisany jako "Usterka sygnału modułu sterującego silnika".
Mechanik twierdzi, że to temat obwodu grzałki.
Nie zauważyłem żadnych niepokojących sygnałów.
Nie wiem czy to przypadek, ale bezpośrednio przed podłączeniem kompa musiałem dolać płynu chłodniczego bo jego poziom na zbiorniczku był 1,5 cm poniżej minimum.
MACIE JAKIEŚ PODPOWIEDZI CZEGO I GDZIE SZUKAĆ?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Ten błąd zawsze oznacza problem z jedną lub większą ilością świec żarowych. Latem tego prawie nie odczujesz, ale stan świec ma wpływ na filtr DPF.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości