Witam forumowiczów.
Mam problem z tym samym silnikiem, jedynie w Megane II - też K4M.
Ciężko znaleźć gdzieś pomoc wiec stwierdziłem, że napisze też tutaj ponieważ opiłki są powiązane z panwkami a nie chce robić nowego tematu:
auto stuka nieregularnie, od dołu. Niepokoiło mnie to wcześniej, ale myślałem, że to KZFR (bo już pora wymiany).
Oddałem auto na ozonowanie klimy i sprawdzenie napinacza bo się ślizgał czasami przy odpalaniu pasek akcesoriów i moi w miarę zaufani mechanicy, powiedizeli, że niestety taki dzwięk wydaje panewka i raczej nie warto tego robić.
Ciężko mi w to uwierzyć, bo panwki to raczej niszowa awaria silnika K4M i nawet ciężko znaleźć jakieś infromacje w tym temacie na forach.
Załączam plik do odsłuchania - wiem, że niewiele to mówi, no ale... (telefon położony pod miską olejową) - piszczenie to pasek akcesoriów - najprawdopodobniej mam koło pasowe do wymiany bo napinacz jest nowy.
AUDIO - odpalenie, po 20 sek zaczyna sie powoli pukanie https://vocaroo.com/i/s0w3gwVxn4UI
Wymieniałem/sprawdziłem:
- pasek akcesoriów
- napinacz paska wraz z rolką
- sprawdzałem kompresje i jest ok, na 3 garze minimalnie inna ale w normie.
- dzwięk pochodzi z dołu, metaliczny. nieregularny, raczej cichy i wyższe obroty go zagłuszają
- olej dolewałem trzymając MAX, zalecany ELF. Auto garażowane.
- jest szansa, że poprzedni własciciel olał wymiane oleju przed sprzedażą.
- rozrząd ma 4 lata i 60tyś km ale z miejsca rozrządu hałasu nie słychać.
- auto czasami pali od strzała a czasami musi chwile pokręcić (2-3 sek max) - ale obstawiam tutaj słabą pompę paliwa.
- nie brakuje mocy
- klima jest OK.
- auto robi w mieście 2x 9km w jedną stronę. raz w miesiącu jadę do domu 300km (w tym 200km autostradą), więc auto ma kiedy pochodzić i się rozgrzać/nasmarować dobrze.
-silnik momentami lekko drży na luzie.
Spróbuję:
- sposobu z wyciąganiem wtyczki od cewki na pracującym silniku - jeżeli na jednym z garów przestanie stukać to znaczy, że to panewka w tym cylindrze.
- myślałem jeszcze, że to może łańcuch pompy oleju, tak jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=JJIZg-9lruY
Robił ktoś wymianę panewki? Czy to w ogole ma sens? Czy w tym silniku trzeba wyjmować korbę żeby wyjąć panewkę?
Mam problem z tym samym silnikiem, jedynie w Megane II - też K4M.
Ciężko znaleźć gdzieś pomoc wiec stwierdziłem, że napisze też tutaj ponieważ opiłki są powiązane z panwkami a nie chce robić nowego tematu:
auto stuka nieregularnie, od dołu. Niepokoiło mnie to wcześniej, ale myślałem, że to KZFR (bo już pora wymiany).
Oddałem auto na ozonowanie klimy i sprawdzenie napinacza bo się ślizgał czasami przy odpalaniu pasek akcesoriów i moi w miarę zaufani mechanicy, powiedizeli, że niestety taki dzwięk wydaje panewka i raczej nie warto tego robić.
Ciężko mi w to uwierzyć, bo panwki to raczej niszowa awaria silnika K4M i nawet ciężko znaleźć jakieś infromacje w tym temacie na forach.
Załączam plik do odsłuchania - wiem, że niewiele to mówi, no ale... (telefon położony pod miską olejową) - piszczenie to pasek akcesoriów - najprawdopodobniej mam koło pasowe do wymiany bo napinacz jest nowy.
AUDIO - odpalenie, po 20 sek zaczyna sie powoli pukanie https://vocaroo.com/i/s0w3gwVxn4UI
Wymieniałem/sprawdziłem:
- pasek akcesoriów
- napinacz paska wraz z rolką
- sprawdzałem kompresje i jest ok, na 3 garze minimalnie inna ale w normie.
- dzwięk pochodzi z dołu, metaliczny. nieregularny, raczej cichy i wyższe obroty go zagłuszają
- olej dolewałem trzymając MAX, zalecany ELF. Auto garażowane.
- jest szansa, że poprzedni własciciel olał wymiane oleju przed sprzedażą.
- rozrząd ma 4 lata i 60tyś km ale z miejsca rozrządu hałasu nie słychać.
- auto czasami pali od strzała a czasami musi chwile pokręcić (2-3 sek max) - ale obstawiam tutaj słabą pompę paliwa.
- nie brakuje mocy
- klima jest OK.
- auto robi w mieście 2x 9km w jedną stronę. raz w miesiącu jadę do domu 300km (w tym 200km autostradą), więc auto ma kiedy pochodzić i się rozgrzać/nasmarować dobrze.
-silnik momentami lekko drży na luzie.
Spróbuję:
- sposobu z wyciąganiem wtyczki od cewki na pracującym silniku - jeżeli na jednym z garów przestanie stukać to znaczy, że to panewka w tym cylindrze.
- myślałem jeszcze, że to może łańcuch pompy oleju, tak jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=JJIZg-9lruY
Robił ktoś wymianę panewki? Czy to w ogole ma sens? Czy w tym silniku trzeba wyjmować korbę żeby wyjąć panewkę?
pio555 napisał 09-04-2019, 21:22:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-04-2019, 21:23 przez Piotrek Ka.)