Obecnie wszystkie turbiny regenerowane są w ten sam sposób. Wymienia się wkład (koras), jest on fabrycznie wyważony. W zależności od stanu reszty gratów wymienia się jeszcze kierownicę i zawór ciśnienia (gruszkę).
Moją turbinę robiłem w PerunTurbo, kompleksowy remont (wkład KODE i kierownica zmiennej geometrii) do tego doważenie i regulacja 850 zł. netto.
Przejechałem na niej już ponad 3kkm i mam takie spostrzeżenia, turbina startuje od spodu, ma moc nie wydaje żadnych dźwięków.
W intercoolerze nie ma grama oleju, sucho nawet nie czuć olejem, na cięgnie od klapy gaszącej nie skrapla się już olej, nie ma tam nawet brudu.
Ostatnio z żoną pogoniliśmy go w trasie 160-185km/h przez 400 km i nie wziął oleju, tyle co było na miarce tyle jest.
Na to ma wpływ wręcz fantastyczny stan silnika, który kupiłem w maju i sam go przekładałem.
Jest to 1.9 130km i tak jak sprzedawca gwarantował, panewki, wał, pierścienie, uszczelniacze zaworowe wszystko jest w stanie niemalże salonowym w silniku nie było nic grzebane. Facet sprowadza Renault z Francji typowo pod kątem sprzedaży silnika.
Właśnie uszczelniacze zaworowe mają wpływ na pojawianie się oleju w intercoolerze, kolektorze ssącym i na klapie gaszącej.