Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Olej w Automacie


Ghostman
Zarejestrowani

Owszem, pojawia się wraz ze zmianą temperatury otoczenia. Gdy jednak olej był całkiem świeży po wymianie i skrzynia była zimna, a otoczenie miało około 5*C, to nie miało znaczenia. Skrzynia działała niewyczuwalnie. Po kilkudziesięciu km już tak nie jest. Teraz jak wskoczy na około 20*C to też działa niewyczuwalnie, ale wcześniej ten próg był przy około 0*C (mówimy o zimnym silniku).
Zrobię ten test z całkiem czystym olejem i ze zlewką przy następnej wymianie.

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

I jeszcze jedno
Nie wiem jak jeździsz i gdzie itd.
Ale są szkoły, które mówią o wymianie co 30 lub 60 tysięcy, zależnie od warunków pracy.

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(03-04-2024, 14:00)Binio napisał(a): Ale są szkoły, które mówią o wymianie co 30 lub 60 tysięcy, zależnie od warunków pracy.
Hmm, przykład ze starszego opla, fabryka nie zaleca w ogóle wymiany chyba że używany jako karetka/radiowóz to co 100kkm.

Olej w klasycznym automacie 40-60kkm powinien spokojnie wytrzymywać.

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

@ wojteks rozumiem że producenci aut piszą głupoty, dzięki temu auta są ekologiczne
Ale ja piszę tu o wiedzy którą przekazują warsztaty

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Binio za ten post post:
  • LURP
Binio
Zarejestrowani

(02-04-2024, 18:10)Ghostman napisał(a): ale po przejechaniu ~30km znów podszarpuje przy odpinaniu biegu na zimno.

Teraz dopiero patrzę, że Ty piszesz o 30 -tu kilometrach a nie 30 tysiącach

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości