Olej do DP0, Renaultmatic D3 Syn czy Ravenol ATF 5/4HP?
Jeśli skrzynia w dobrym stanie to każdy świeży, spełniający normę płyn będzie lepszy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
op
Zaryzykowałem. Nowy olej ma kolor jasny żółty/brąz (nieładny).
Przelałem ponad 10 L. Ostatnia wymiana nie oddała klarownego koloru, więc drugie tyle pewnie jeszcze by trzeba przelać. Zlewałem po ok. 4 L, ale oprócz mieszania dźwignią pomiędzy wymianami, kręciłem kołami na wszystkich biegach (koła miałem nad ziemią). Po wymianie odczuwalna jest gładsza zmiana wszystkich biegów (nawet z 1 na 2 na zimnym lepiej zmienia, ale cudów nie ma, wciąż czuć szarpnięcie). Niestety w moim przypadku po zmianie oleju głośniej słychać (tylko) 4 bieg przy prędkości 60 km/h (w bezwładności — bez przyspieszenia/zwalniania). Wcześniej było słychać delikatne huczenie, teraz jest głośno. Zakładam, że plusy i minusy to efekt czystszego oleju, a nie że konkretnie Ravenol. Przy dużej ilości na wymianę, różnica w cenie robi robotę. Kupiłem duże bańki w cenie 36 zł za L. Tak więc prawie 20 zł taniej na litrze od Elf. Zasadniczo mam inną usterkę w tej skrzyni i zacząłem od wymiany oleju (nie pomogło). W sumie mam 5 renówek z DP0 i w każdej chcę wymienić olej, ale teraz spróbuję Motul. Mam i mi się już podoba, ładny — malinowy.
op
(04-03-2025, 09:37)vitia napisał(a): Jeśli to ten Cynków Tak. (04-03-2025, 09:37)vitia napisał(a): Jakbyś miał ochotę - zapraszam. Dziękuję. (04-03-2025, 09:37)vitia napisał(a): Ja swoją DP0 naprawiłem na tyle skutecznie Wiem, czytałem wszystko. Nie ma błędów, nie przechodzi w awaryjny, nie ma problemów z biegami (poważnych). Najpierw chcę rozwiązać problem najważniejszy : https://www.scenic-forum.pl/Watek-DP0-cz...konwertera |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości