Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Oil Catch Tank


Frugo001
Zarejestrowani

op Witam.
Co sadzicie o  "Oil Catch Tank" warto nie warto.Niektórzy piszą że zamarzają zimą.
Czy ktos ma jakies plusy minusy ?

Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

Oczywiscie warto fabryczna odma tyle nie wylapie

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Niezłe rozwiązanie, stosowane dość powszechnie wśród miłośników 126p (tak, nie śmieję się).
W nowoczesnym dieslu są inne techniki rozwiązania tego problemu.
Catch tank może w pewnych warunkach stać się dość niebezpiecznym rozwiązaniem dla turbodiesla.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Frugo001
Zarejestrowani

op
(07-06-2017, 19:35)ko-ma napisał(a): Niezłe rozwiązanie, stosowane dość powszechnie wśród miłośników 126p (tak, nie śmieję się).
W nowoczesnym dieslu są inne techniki rozwiązania tego problemu.
Catch tank może w pewnych warunkach stać się dość niebezpiecznym rozwiązaniem dla turbodiesla.

A coś więcej co się może stać ?
I skoro nasze nowoczesne diesle (m.innymi 1,5dci 106km )maja inne techniki rozwiązania tego problemu to czemu stale jest problem u ludzi z EGR zaolejonym dolotem itp. (pomijam uszkodzenie turba )

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(08-06-2017, 07:49)Frugo001 napisał(a): A coś więcej co się może stać ?
Oil catch tank - to w istocie separujący zbiornik oleju przedostającego sie do odmy.
Pomyśl, jaki efekt może dać ten olej, gdy zaniedba się czyszczenie tego urządzonka - przedostanie się do układu odpowietrzania, po rozbieganiu silnika zostanie wciągnięty przez turbosprężarkę. Czy nie lepiej mieć czystą odmę i sprawny jej zawór?
To rozwiązanie ma jakiś sens w zaniedbanych silnikach benzynowych, w turbodieslu (jak u Ciebie) - stanowi dodatkowy element ryzyka poważnej awarii.
na marginesie: w zadbanych silnikach w dobrym stanie technicznym - nie ma problemów z odmą, egr, odpływem turbosprężarki itd.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

Nie mozna dodatkowego separatora nazwac niebezpiecznym i jako przyklad podac rozbieganego diesla nie ma tu nic powiazania. Kazda odma puszcza pewien % pary oleju dalej nawet nowa. Natomast drobiny oleju na wirniku turbo przyspieszaja jej zuzycie. Rozwiazanie z prlu powiadasz? Hmm jest to standard w sportowych zylowanych autach turbo szczegulnie japonczycy co mają grubo pod maską. Jeżeli są jakieś minusy to poproszę o konkret.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

W silnikach 1,6 hdi 109 km odma jest fabrycznie spaprana i rzuca olej na turbo. Oil catch tank dużo tu pomaga. Wiem bo mam takiego

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2018, 19:53 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości