Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Odpowietrzenie układu hamulcowego


adi9500
Zarejestrowani

op Witam czy jest na forum ktoś kto odpowietrzał układ hamulcowy w scenicu 2 chodzi mi o kolejność bo piszą że najpierw przednia oś potem tył inni że od najdalszego koła czyli PT LT PP LP wymieniałem gumową osłonę tłoczka w tylnym prawym kole i musiałem wyjąć tłoczek po tym zabiegu pedał trochę miękki

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi adi9500 za ten post post:
  • sebastian06.06.11
ko-ma
Zarejestrowani

Zawsze zaczynamy od kół tylnych.
Mam nadzieję, że byłeś na tyle przytomny, żeby odkręcić przewód i zatkać go, unikając zapowietrzenia układu.
Podobnie - zacisk na stół, naprawa, zalanie zacisku płynem - to juz powinno być oczywiste.
Inaczej - ryzykuje się zapowietrzeniem pompy abs, a z tym trochę problemu już jest.
Procedura odpowietrzania opisana była tu ostatnio dość szczegółowo, warto odszujkać i zapoznać się.
Wiem, ze słowo "procedura" brzmi dość dziwnie, ale przy głębokim zapowietrzeniu układu - jest konieczna.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
adi9500
Zarejestrowani

op Zacisk nie był wyciągany naprawa na aucie przed wyjęciem tłoczka został zagięty przewód elastyczny przed zaciskiem ale nie wpadłem na pomysł żeby zalać zacisk płynem po wszystkim odpowietrzony tylko ten naprawiany zacisk ale hamulec nadal jest miękki nie mogę nigdzie na forum znaleźć tej procedury

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Przewód hamulcowy został zagięty = kwalifikuje się do wymiany i to jak najszybciej.
Ludzie naoglądali się telewizji i teraz robią sobie krzywdę :/
Załamanie przewodu powoduje złamanie wewnętrznego zbrojenia z metalowej siatki - w tym miejscu przewód będzie miał tendencję do pęknięcia. Poza tym, w razie uszkodzenia wewnętrznej warstwy gumy - ryzykujemy niedrożność układu. A to już trochę trudniej zlokalizować.

Żeby było szybciej - przekopiowuję, lekko edytując:

W autach z ABS-em procedura wygląda nieco inaczej. Odpowietrzanie układu hamulcowego zaczynamy od odpowietrzenia pompy hamulcowej.
Jak nie ma odpowietrzników - przewodami ciśnieniowymi obwodów.

Jeżeli podczas wykonywania tej czynności poziom płynu w zbiorniku za bardzo spadnie, to do układu hamulcowego dostanie się zassane powietrze, które w dalszej kolejności może trafić do pompy. Jeśli tak się stanie, należy przerwać odpowietrzanie i udać się z autem do serwisu.

Odpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich

1. Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
2. Napełniamy zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego do pełna.
3. Nakładamy przezroczysty przewód na zawór odpowietrzający. Drugi koniec przewodu zanurzamy w naczyniu z płynem hamulcowym.
2. Pompujemy pedałem hamulca do momentu wytworzenia się przeciwciśnienia w układzie. Świadczy o tym wzrost oporu na pedale hamulca.
3. Po wytworzeniu ciśnienia maksymalnie wciskamy pedał hamulca i przytrzymujemy go.
4. Odkręcamy mniej więcej o pół obrotu zawór odpowietrzający. W tym momencie do naczynia zacznie płynąć płyn. Ważne jest, aby koniec przewodu był cały czas zanurzony w płynie.
5. W momencie wyczuwalnego spadku ciśnienia na pedale hamulca zakręcamy zawór.
6. Powtarzamy operacje 2, 3, 4, 5 do momentu, aż przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
7. Zakręcamy zawór i napełniamy zbiornik płynem.
Powtarzamy te czynności dla drugiego koła przedniego.

Odpowietrzanie układu hamulcowego dla kół tylnych

1. Wyłączamy zapłon i naciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS.
2. Przytrzymujemy wciśnięty pedał hamulca.
3. Włączamy zapłon, zakładamy przewód i odkręcamy zawór odpowietrzający. Zamykamy zawór dopiero wtedy, gdy w przewodzie przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
4. Wyłączamy zapłon i przygotowujemy drugi hamulec do odpowietrzenia.
5. Odpowietrzamy drugie koło, powtarzając czynności 1–5.
6. Włączamy zapłon i czekamy, aż pompa ABS sama się wyłączy.
7. Uzupełniamy płyn hamulcowy do maksymalnej wskazanej wartości

__________________________________________________________________________________
I kolejna podpowiedź:
zawsze układ hamulcowy odpowietrza się od najdalszego koła w aucie a nie po przekątnej czyli:
prawy tył > lewy tył > prawy przód > lewy przód

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2017, 11:54 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Z tej instrukcji można by wywnioskować że wsiadasz do samochodu, pompujesz, przytrzymujesz a potem idziesz odkręcić odpowietrznik. Myślę że należało by tu sprostować że przy tej metodzie potrzebne są dwie osoby. Jedna obsługuje pedał hamulca a druga jest przy odpowietrzniku.
Poza tym nie widzę żadnego uzasadnienia zanurzania końcówki przewodu z odpowietrznika w płynie.

Właśnie, gdzieś czytałem teorię że od najdalszego koła to się zaczyna jak nie ma ABSu a jak jest to zaczyna się od koła, które jest najbliżej pompy ABSu.
Tylko nie wiem ile w tym prawdy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2017, 13:09 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(12-06-2017, 13:09)Patrys4891 napisał(a): Tylko nie wiem ile w tym prawdy.
Chyba nie ma żadnej, jako że już w pompie abs każde z kół ma swój niezależny obwód hydrauliczny, obwody poszczególnych kół nie łączą się ze soboą, a więc powietrze nie przejdzie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2017, 16:05 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • A2-eR11
twilk7
Zarejestrowani

Przy abs od najbliższego, bez abs od najdalszego.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • lolo001
adi9500
Zarejestrowani

op Widze że zdania są podzielone sam już nie wiem od ktorego koła zaczynać

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Obojętnie, jak układ sprawny to z odpowietrzeniem nie powinno być problemu. Trzeba przyznać czy SC II czy M II hamulce i sprzęgło nie sprawiają problemu przy odpowietrzaniu.
Ja odpowietrzałem zaczynając od tylnych kół, na odpowietrznik wężyk, drugi koniec do butelki z płynem, moja 13-letnia córka pompowała aż pedzio zesztywnieje a Ja odkręcałem odpowietrznik i tak do czasu aż przestały pojawiać się pęcherzyki powietrza w wężyku. Oczywiście należy kontrolować stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym aby nie było tak, że z jednej strony odpowietrzasz a z drugiej strony układ łapie powietrze.

Odpowiedz
lolo001
Zarejestrowani

W niedzielę łysy w programie 101 napraw pokazywał jak samemu odpowietrzyć hamulce, sam tak robilem niejeden raz wykorzystując tylko grawitację. Na koniec zdecydowanie zaznaczył że z ABS zaczynamy od najbliższego pompie koła

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi lolo001 za ten post post:
  •




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości