Kedarsz
20
0
0
1
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Opole
Kedarsz
Zarejestrowani
— 10-03-2016, 16:35
op
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem Scenica, nowym na Forum. Przeszukałem wiele wątków, ale nie udało mi się namierzyć mojego problemu.
Otóż mój scenic odpala tylko przy jednoczesnym wciśnięciu pedału gazu. Dodam tylko, że wcześniej był zmieniony akumulator z "martwego" na "używany". Jednak przez kilka dni nie było problemu z zapalaniem. Pojawił się dopiero wczoraj.
Czy ktoś miał taki problem?
•
ko-ma
9,714
28
1697
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-03-2016, 16:55
Miałem taki problem, co prawda w innym modelu.
Pytanie pomocnicze: czy dzieje sie tak zawsze, czy np. tylko na zimnym silniku (po nagrzaniu wada znika).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
Kedarsz
20
0
0
1
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Opole
Kedarsz
Zarejestrowani
— 10-03-2016, 18:33
op
(10-03-2016, 16:55)ko-ma napisał(a): Miałem taki problem, co prawda w innym modelu.
Pytanie pomocnicze: czy dzieje sie tak zawsze, czy np. tylko na zimnym silniku (po nagrzaniu wada znika).
Daj mi parę dni to zbadam to.
•
maciej1486
21,040
22
2413
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
•
Kedarsz
20
0
0
1
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Opole
Kedarsz
Zarejestrowani
— 11-03-2016, 09:42
op
(10-03-2016, 18:33)Kedarsz napisał(a): (10-03-2016, 16:55)ko-ma napisał(a): Miałem taki problem, co prawda w innym modelu.
Pytanie pomocnicze: czy dzieje sie tak zawsze, czy np. tylko na zimnym silniku (po nagrzaniu wada znika).
Daj mi parę dni to zbadam to. Wczoraj po południu jeszcze na ciepłym silniku odpalał. Dziś, po nocy, potrzebował dodania gazu.
Czyli moja odpowiedź: raczej dzieje się to na zimnym silniku.
•
ko-ma
9,714
28
1697
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-03-2016, 17:44
Odczyt parametrów podczas pracy silnika powinien dać odpowiedź.
Jak dla mnie, to albo czujnik temperatury cieczy chłodzącej, albo czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Dla pierwszego przypadku charakterystyczne będzie to, że zapali z wciśnietym pedałem, ale po jego puszczeniu będzie przerywać i zgaśnie; po ok. minucie pracy silnika wada nie bedzie odczuwalna.
Nie warto natomiast wymieniać elementów metodą prób i błędów - jest aktualnie spora ilość urządzeń, które dość dobrze dogadują sie z elektroniką Scenica i odczyt parametrów nie powinien być problemem.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
Kedarsz
20
0
0
1
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Opole
Kedarsz
Zarejestrowani
— 11-03-2016, 18:30
op
(11-03-2016, 17:44)ko-ma napisał(a): Odczyt parametrów podczas pracy silnika powinien dać odpowiedź.
Jak dla mnie, to albo czujnik temperatury cieczy chłodzącej, albo czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Dla pierwszego przypadku charakterystyczne będzie to, że zapali z wciśnietym pedałem, ale po jego puszczeniu będzie przerywać i zgaśnie; po ok. minucie pracy silnika wada nie bedzie odczuwalna.
Nie warto natomiast wymieniać elementów metodą prób i błędów - jest aktualnie spora ilość urządzeń, które dość dobrze dogadują sie z elektroniką Scenica i odczyt parametrów nie powinien być problemem.
Ok, dzięki za info, pójdę tą drogą. W tygodniu pojadę na komputer to może faktycznie coś się dowiem więcej.
•
maciej1486
21,040
22
2413
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Czujnik temp kosztuje okolo 30zl wiec to zadna strata przy netrafnym zakupie
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Kedarsz
20
0
0
1
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Opole
Kedarsz
Zarejestrowani
— 11-03-2016, 20:33
op
(11-03-2016, 20:29)maciej1486 napisał(a): Czujnik temp kosztuje okolo 30zl wiec to zadna strata przy netrafnym zakupie
No też prawda. Zacznę od diagnostyki komp. Jak nic nie podpowie to zacznę od czujnika temp ;-).
•
Kedarsz
20
0
0
1
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Opole
Kedarsz
Zarejestrowani
— 16-03-2016, 14:24
op
Jestem świeżo po odczycie z kompa i wyskoczyły dwa błędy: DF 361 - "Obieg cewki zapłonowej 1/4 - Obieg otwarty/Zwarcie do masy" i DF 362 "Obieg cewki zapłonowej 2/3 - Obieg otwarty/Zwarcie do masy".
No i jeszcze pan od komputera zasugerował zmianę aku, bo komp mu tak niby podpowiedział. I moje pytanie - czy słaby aku może być powodem tego problematycznego odpalania czy to są dwa odrębne tematy?
•
|