Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Od kiedy były montowane benzynowe silniki Nissana


miszaa
Zarejestrowani

op Witajcie,

Czytałem, że od pewnego momentu Renault montowało benzynowe silniki Nissana, które nie mają hydraulicznej regulacji luzu zaworowego i słabo nadają się do LPG...

Czy ktoś może napisać od którego roku?

Po czym to rozpoznać?

Jakie to były pojemności?

_______________________
pozdrawiam serdecznie Biggrin
miszaa
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Silniki tce
To że nie nadają się do gazu to głupota bo działają na LPG bez problemu....tylko trzeba zawory regulować

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Dla większych przebiegów płytki są nawet lepsze od hydrauliki, która potrafi "klepać" i dużo większe koszty naprawy niż regulacja.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

W silniku D4F regulacja luzów zaworowych tez była ręczna, tylko za pomocą śrub a nie płytek i był produkcji Renault.

Thumbup
Odpowiedz
gelo520
Zarejestrowani

Bodajże od 2009 silnik 2.0 benzyna ze skrzynią cvt są nissanowskie

Odpowiedz
Michał Spiechowicz
Zarejestrowani

Nie tylko tce (i też nie wszystkie) i 2.0, bo w niektórych modelach 1.6 k4m było zastępowane przez japońskie hr16de (w różnych modelach w różnych latach, poznać można po rozrządzie - łańcuch nissan, pasek renault). Gazować się da, tylko bardziej uważać trzebt i liczyć się z większymi kosztami. W takim M4R (2 litrowy następca świetnego F4R), do regulacji luzów trzeba rozpinać łańcuch i wyciągać walki

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(18-09-2018, 21:37)Michał Spiechowicz napisał(a): hr16de
tem motor był tylko w Nissanach

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Michał Spiechowicz
Zarejestrowani

Po którymś lifcie montowali go we Fluence jako H4M ;) tak samo w Scenicu III

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2018, 21:57 przez Michał Spiechowicz.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Były we Fluence jako 1,6 sce, były też w Daciach. Regulację płytkami posiada większość japońskich silnikow, taki ich skośnooki patent. Do gazu nadają się bez problemu, choć piszą że na LPG trzeba częściej sprawdzać luz zaworowy

Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

Czyli w zwykłym renaultowskim 2.0t się w ogóle reguluje luzy jak są powiedzmy na hydropopychaczach?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości