Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Objawy uszkodzonej, zużytej przekładni kierowniczej.


polaq
Zarejestrowani

Ciekaw jestem ile u Ciebie pojeździ. U mnie bez oringów po kilku miesiącach znów stukało.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Sytuację po wymianie zarówno w Scenicu jak i potem w Megane określę tak:
Listwa zębata nadal ma jakiś tam luz pionowy, jednak dużo mniejszy. Nie stoi na dębowo.
Zastosowane w tulei oringi w pewnym sensie kasują luz, działają jak pewnego rodzaju sprężyna kasująca luz.
Myślę że bez oringów nawet najmniejsze luzy są słyszalne.Guma je ściska i wycisza.
Także nie zakładać mi tu tulejek bez gumy Biggrin
W obydwu oryginalnych maglownicach TRW miałem białe tulejki bez oringów. Jakoś nieszczególnie zużyte na oko a jednak stukały i prawe koło po podlewarowaniu miało z pół centymetra luzu.

Odpowiedz
arecki_sz
Zarejestrowani

Podepnę się do tematu, zanim pojadę do mechanika. U mnie nie ma stukania, za to przy skręcie w lewo przy prędkości np. 80km/h kierownica nie chce sam wracać do jazdy na wprost, tylko zostaje w tej pozycji (trochę jakby auto było w poślizgu). Wymieniłem opony i amortyzatory (były już mocno zużyte), ale to nie pomogło. Pytanie, czy to może być kwestia maglownicy? Przebieg 170k km.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2021, 20:58 przez arecki_sz.)

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Stawiam na zbieżność. Robiłem kiedyś Yarisa co kierownica nie wracała na swoje miejsce i okazało się że zbieżność była źle ustawiona mimo tego że kierownica była prosto przy jeździe na wprost.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości