Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE opony asemetryczne a kierunkowe


Patrys4891
Junior Administratorzy

op Przeglądałem tematy i nie znalazłem takiego.
Jestem ciekawy jak się odnosicie do rodzaju bieżnika.
Czy uważacie któryś rodzaj za lepszy lub gorszy?

Moja osobista wątpliwość powstała jak przeanalizowałem zasadę działania opony asymetrycznej. Weźmy przykładową oponę asymetryczną:
[Obrazek: uniroyal-rainsport-3-11581-t-f-l600-sk3.png]
Taka opona ma zawsze stronę zewnętrzną i wewnętrzną. Czyli zamontowana po lewej stronie kręci się w jednym kierunku a po prawej kierunku w przeciwnym.
I tu następuje moja wątpliwość. Bo gdy tą przykładową oponę zamontujemy z lewej strony to te skośne rowki wyprowadzają wodę na zewnątrz. Jednak po zamontowaniu ze strony prawej te rowki będą wodę pompować do środka opony.

To takie moje proste rozumowanie.

W przypadku bieżnika kierunkowego opona kręci się zawsze w tym samym kierunku, więc na prawej i lewej stronie będzie się zachowywać tak samo.

Co jest leprze?

Oczywiście wiadomo że nad projektami opon siedzą inżynierowie, którzy mają dużo większą wiedzę niż ja, dlatego jestem ciekawy czy macie jakieś swoje przemyślenia lub wiedzę na ten temat?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015, 16:09 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
Borys
Zarejestrowani

Jeździłem na oponach asymetrycznych , kierunkowych i zwykłych. Teraz znów mam kierunkowe , zimówki jeszcze.
Żadnej różnicy nie odczułem , ale nie wiem czy powinienem coś czuć.

Borys pozdrawia.   www.hopsasa.com.pl

By na lodzie kręcić kółka ; zapnij pasy, gaz i dwójka !! 
1.5 dci , 105 km , 07r . 
Odpowiedz
tfelek
Specjalisci

no jak patryk..... są opony co maja zaznaczenie zewnętrznej strony(czy wewnętrznej) i jak założysz ja na lewej to przekręcasz ją i masz po prawej..

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

op Oznaczenie "outside" i "inside" jest własnie na oponach asymetrycznych.
Czyli jak założysz oponę na felgę to możesz to koło założyć zarówno z prawej jak i lewej. Z lewej strony będzie się koło kręciło w jedną stronę a z prawej w drugą.

W oponach kierunkowych nie ma możliwości takiej zamiany stronami bez przekręcenia opony na feldze.

Thumbup
Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Mi się wydaje że zimowka asymetryczna była cichsza od symetrycznej. Po kilku tyś km doszedłem do takiego wniosku. Ale ti tylko moje zdanie.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Na przykładzie powyższej opony
wydaje mi się że wszystkie mają mieć tak samo ułożony kierunek jazdy
tylko po jednej stronie rowek będzie od środka auta a po drugiej od zewnątrz
tak powinno być Biggrin

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Te opony są na lewą i prawą stronę. Ta na foto jest na lewą stronę. Na prawą będzie miała odbicie lustrzane i rowki znowu na zewnątrz.

Odpowiedz
SPECJAL
Zarejestrowani

Adi84 ma racje
Jeździłem na Yokohamach C drive 1.
Oprócz napisu "this side outside" miały też zaznaczony kierunek rotacji i przy montazu na felgi trzeba tego pilnować

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

asymetryczne i jednocześnie kierunkowe kupuje się parami

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

op
PRZEMO napisał(a):wydaje mi się że wszystkie mają mieć tak samo ułożony kierunek jazdy
adi84 napisał(a):Te opony są na lewą i prawą stronę. Ta na foto jest na lewą stronę.
SPECJAL napisał(a):Adi84 ma racje
funkoval napisał(a):asymetryczne i jednocześnie kierunkowe kupuje się parami

Asymetryczne i kierunkowe opony? Pierwsze słyszę że takie są, ale nie twierdzę że ich nie ma.

Jednak przykład jaki podałem to Uniroyal RainSport3
Producent na swojej stronie pisze że są asymetryczne i ewidentnie nie są one kierunkowe
http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniroy...-3_pl.html

pod linkiem można przeczytać:
Ponieważ odcisk opony UHP jest szeroki i krótki, a kanały bieżnika w oponie RainSport 3 są długie i ustawione pod ostrym kątem do kierunku jazdy, to tylko niewielkie ich odcinki znajdują się w tym samym czasie w obszarze powierzchni styku opony z nawierzchnią.

W związku z tym kierunek kanałów bieżnika nie ma znaczenia, ponieważ działają one mniej więcej tak samo jak standardowe kanały obwodowe.

Thumbup
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości