op
Przeglądałem tematy i nie znalazłem takiego.
Jestem ciekawy jak się odnosicie do rodzaju bieżnika.
Czy uważacie któryś rodzaj za lepszy lub gorszy?
Moja osobista wątpliwość powstała jak przeanalizowałem zasadę działania opony asymetrycznej. Weźmy przykładową oponę asymetryczną:
![[Obrazek: uniroyal-rainsport-3-11581-t-f-l600-sk3.png]](https://images.weserv.nl/?url=www.oponeo.pl%2FTemp%2Funiroyal-rainsport-3-11581-t-f-l600-sk3.png)
Taka opona ma zawsze stronę zewnętrzną i wewnętrzną. Czyli zamontowana po lewej stronie kręci się w jednym kierunku a po prawej kierunku w przeciwnym.
I tu następuje moja wątpliwość. Bo gdy tą przykładową oponę zamontujemy z lewej strony to te skośne rowki wyprowadzają wodę na zewnątrz. Jednak po zamontowaniu ze strony prawej te rowki będą wodę pompować do środka opony.
To takie moje proste rozumowanie.
W przypadku bieżnika kierunkowego opona kręci się zawsze w tym samym kierunku, więc na prawej i lewej stronie będzie się zachowywać tak samo.
Co jest leprze?
Oczywiście wiadomo że nad projektami opon siedzą inżynierowie, którzy mają dużo większą wiedzę niż ja, dlatego jestem ciekawy czy macie jakieś swoje przemyślenia lub wiedzę na ten temat?
Jestem ciekawy jak się odnosicie do rodzaju bieżnika.
Czy uważacie któryś rodzaj za lepszy lub gorszy?
Moja osobista wątpliwość powstała jak przeanalizowałem zasadę działania opony asymetrycznej. Weźmy przykładową oponę asymetryczną:
![[Obrazek: uniroyal-rainsport-3-11581-t-f-l600-sk3.png]](https://images.weserv.nl/?url=www.oponeo.pl%2FTemp%2Funiroyal-rainsport-3-11581-t-f-l600-sk3.png)
Taka opona ma zawsze stronę zewnętrzną i wewnętrzną. Czyli zamontowana po lewej stronie kręci się w jednym kierunku a po prawej kierunku w przeciwnym.
I tu następuje moja wątpliwość. Bo gdy tą przykładową oponę zamontujemy z lewej strony to te skośne rowki wyprowadzają wodę na zewnątrz. Jednak po zamontowaniu ze strony prawej te rowki będą wodę pompować do środka opony.
To takie moje proste rozumowanie.
W przypadku bieżnika kierunkowego opona kręci się zawsze w tym samym kierunku, więc na prawej i lewej stronie będzie się zachowywać tak samo.
Co jest leprze?
Oczywiście wiadomo że nad projektami opon siedzą inżynierowie, którzy mają dużo większą wiedzę niż ja, dlatego jestem ciekawy czy macie jakieś swoje przemyślenia lub wiedzę na ten temat?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015, 16:09 przez Patrys4891.)
