Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Szarpnięcie i tryb awaryjny


Orayle
Zarejestrowani

op No i dziś rano , 2 miesiące po zakupieniu auta nastąpiła pierwsza awaria . Po około 10 min od odpalenia jadąc spokojnie , nagle poczułem mocne szarpnięcie i uderzenie jakby ktoś mi w *****ę lekko wjechał . Auto osłabło a na desce pokazał się serwis i pomarańczowe [P] . błąd z tego co przetłumaczyłem dotyczył przekładni i dodatkowo było napisane awaria elektroniczna . Samochód nie zgasł i pozwalał na dalszą jazdę , lecz był ospały i nie pozwalał na ręczną zmianę biegów ( mam automat ) Dojechałem tak do zaprzyjaźnionego mechanika . Po podpięciu do kompa wywaliło 3 nieznane błędy których nie udało się zidentyfikować . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta wszystko wróciło do normy . Kazano mi jeździć dalej i wrócić jakby to się powtórzyło .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Orayle za ten post post:
  •
ko-ma
Zarejestrowani

Wystarczy, że się przydławił, wypadło kilka zapłonów - i przeszedł w tryb awaryjny.
Jeśli będzie się sytuacja powtarzała - trzeba szukać przyczyn, na razie uznając ją za incydent jednorazowy.
Przyczyn może być dużo - od jakości paliwa, poprzez świece i cewki, po któryś z czujników (np. brudny map-sensor też da takie szarpnięcie, podobnie zacinający się krokowiec).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Orayle
Zarejestrowani

op
(04-10-2016, 12:54)ko-ma napisał(a): Wystarczy, że się przydławił, wypadło kilka zapłonów - i przeszedł w tryb awaryjny.
Jeśli będzie się sytuacja powtarzała - trzeba szukać przyczyn, na razie uznając ją za incydent jednorazowy.
Przyczyn może być dużo - od jakości paliwa, poprzez świece i cewki, po któryś z czujników (np. brudny map-sensor też da takie szarpnięcie, podobnie zacinający się krokowiec).


Wspomniałeś o jakości paliwa . Ostatnio zalałem jeden z tych czyścików co się dolewa do paliwa i wyjeździłem cały bak stało się to w samej końcówce tego baku . Może to to . Coś może się przeczyściło i odkleiło cy cuś . Pożyjemy zobaczymy . Dzięki za odpowiedz .

Odpowiedz
matteo_
Zarejestrowani

no ale to jest błąd skrzyni biegów, wg mnie nie ma to nic wspólnego z paliwem, ewidentnie przeszła w tryb awaryjny (tj tylko 3 bieg)
trzeba podłączyć pod clipa wiele rzeczy może powodować taka usterkę, i jeśli się pojawiło się raz to pojawi się kolejny - kwestia czasu

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

matteo ma rację, to błąd skrzyni, masz do wymiany elektrozawory, to typowa usterka tej skrzyni, dzieje się tak gdy jest zimno i olej gęsty. Miałem to samo, też krótko po zakupie, wyszło w zimie. Jedź do speców od automatów, to ci to zrobią.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Orayle
Zarejestrowani

op
(04-10-2016, 16:17)michumal napisał(a): matteo ma rację, to błąd skrzyni, masz do wymiany elektrozawory, to typowa usterka tej skrzyni, dzieje się tak gdy jest zimno i olej gęsty. Miałem to samo, też krótko po zakupie, wyszło w zimie. Jedź do speców od automatów, to ci to zrobią.


boli ?

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

No jak szarpnie, to kark boli...
pio555 napisał 04-10-2016, 19:02:
to jest dział techniczny -nie miejsce na takie docinki

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2016, 19:02 przez pio555.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi michumal za ten post post:
  • Orayle




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości