Binio
1,679
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 29-03-2023, 06:43
op
Jakie macie tradycje jeśli chodzi o ruszanie automatem zimą, szczególnie przy minusach.
Rozgrzewacie ileś minut?
Pierwsze kilometry na manualu?
Zauważyłem u siebie -niby tak to jest w tych dp0- szarpnięcie z jedne na dwa, czym zimniej, tym mocniej, chyba że czekam kilka minut przed startem, obroty podchodzą pod 3 tyś. za pierwszym razem.
Zastanawiam się jak tego uniknąć i czy jest sens.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2023, 22:20 przez PunkRock86.)
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
wojteks
2,864
12
686
632
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 29-03-2023, 08:23
(29-03-2023, 06:43)Binio napisał(a): Jakie macie tradycje jeśli chodzi o ruszanie automatem zimą, szczególnie przy minusach. Nie w scenicu ale mam już drugi automat hydrauliczny, nawet przy -20 po prostu odpalam silnik, 20-30 sekund (no może z minuta zanim się zapnę pasem itp.) zakładając że nie skrobię szyby i jazda normalnie delikatnie bez zamykania obrotomierza bo silnik zimny. Nic nie szarpie, biegi przełącza płynnie.
Kiedy wymieniałeś olej w skrzyni i ile tego oleju wymieniłeś?
Automat nie powinien szarpać przy spokojnej jeździe, co innego jak zamyka się obrotomierz to wtedy lekkie szarpnięcia się mogą pojawić.
•
Binio
1,679
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 29-03-2023, 08:45
op
Olej wymieniony 3 razy w ciągu kilku miesięcy, statycznie, kolor, konsystencja bardzo dobra. Auto ma 215 tysięcy nakręcone.
No właśnie o tym pierwszym szarpnięciu, to nawet tu na forum ktoś pisał że w dp0 to standard gdy zimno. Poza tym, faktycznie biegi zmienia dość dobrze.
Żadnych błędów, dziwnych zachowań na diagnozie pod komputerem nie odnotowano.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2023, 08:45 przez Binio.)
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
wojteks
2,864
12
686
632
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 29-03-2023, 09:29
To już tylko ktoś kto ma taką skrzynię może coś podpowiedzieć czy ten typ tak ma.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• Binio
vitia
388
1
99
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 29-03-2023, 10:28
Nie standard. Czyściłeś to sitko, o którym pisaliśmy wcześniej?
•
Binio
1,679
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 29-03-2023, 10:42
op
(29-03-2023, 10:28)vitia napisał(a): Nie standard. Czyściłeś to sitko, o którym pisaliśmy wcześniej?
Nie była rozbierana płyta sterująca. Wymieniłem olej a kolejni automacierze łódzcy, twierdzą że ta skrzynia chodzi w porządku jak na tę kilometry, żeby one tak wszystkie chodziły...tak parafrazując ich słowa
Czyli wracam do punktu...wyczyść płytę sterująca ?
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
wojteks
2,864
12
686
632
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 29-03-2023, 13:41
(29-03-2023, 10:42)Binio napisał(a): wyczyść płytę sterująca ? Po co, niech szarpie. A za dwa tygodnie od nowa zadasz to samo pytanie.
•
Binio
1,679
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 29-03-2023, 15:04
op
(29-03-2023, 13:41)wojteks napisał(a): (29-03-2023, 10:42)Binio napisał(a): wyczyść płytę sterująca ? Po co, niech szarpie. A za dwa tygodnie od nowa zadasz to samo pytanie.
Znak zapytania wkradł się niezamierzony, miał być szczery uśmiech.
Przepraszam
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
vitia
388
1
99
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 30-03-2023, 10:11
Jeśli mechanik ma naprawić cokolwiek w aucie wartości ok 7 tys i powiedzieć Ci za naprawę 1/2 lub nawet równowartość Twojego auta, to w 99% przypadków klient odmówi. Dlatego też by uniknąć dyskusji, że olej, że czas poświęcony na naprawę nie zależą od wartości auta - mówi na odczepnego "ten typ tak ma" lub "jak na ten wiek, jest ok". Mnie odmówili wszyscy znani wcześniej i poznani btw awarii mojej DP0. Do rozmowy o cenie nawet nie dochodziło, był tylko wariant wymiany na inną używkę, bez weryfikacji. To mi nie pasowało. Wolałem w swoją zainwestować tyle samo, a nawet więcej - ale przynajmniej nie mam jajka niespodzianki. Dlatego musiałem nauczyć się sam naprawiać. Pomógł mi brat, mechanik z zamiłowania, nie zawodu. Ale tak naprawdę, to najwięcej dało mi czytanie serwisówki i szukanie po necie wartościowych informacji. Trzeba sporo przesiać, bo sporo jest wiadomości bzdurnych. A i błędy się zdarzają, nawet w serwisówce. Gdy już byłem w stanie zauważyć, że nawet serwisówka może się mylić... Byłem gotów na wyzwanie. Brzmi to jak szkolenie młodziaka w filmie z cyklu "karate kid" No ale tak to mniej więcej wyglądało.
Tobie podaję rozwiązanie na tacy. W mojej ocenie, bardzo prawdopodobne. Twoja decyzja czy skorzystasz.
Oleju przelałem prawie dwie beczki po 20l. Olej ma być bardzo czysty.
•
Binio
1,679
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 30-03-2023, 11:00
op
Dziękuję za wypowiedź i sugestię. Od samego początku widzę Twoje zaangażowanie w mojej sprawie.
Wiem że warto wyczyścić płytę, koszt z wymianą zaworów do 1200 złotych.
Olej jest czyściutki.
Ciekawie mnie zwyczajnie jak to jest z tym rozgrzewaniem, które polecają niektóre serwisy, patrz Automix ze Szczecina, znany jako fachowiec od tych skrzyń.
Ciekawi mnie również, że jeśli jest poniżej -5 szarpnięcie jest jedno, przy pierwszym ruszeniu, gdy powyżej, nie ma wcale, lub gdy rozgrzeje około 3-4 minut.
Nawet tu, na naszym forum ktoś pisał że to norma...ale wierzę że Ty to wykluczyłeś.
Wiem że remont mojej skrzynki, to kwestia czasu.
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
|