OGÓLNE Pompowanie kół azotem
(17-04-2015, 20:44)twinsiak79 napisał(a): Blazejk wydaje mi się że masz złudne wrażenie iż skoro Ty jezdzisz na jakimś tam azocie a plebs na tlenie to jesteś nadkierowca, super i w ogóle hiper.szybki, bezpieczny i oszczędny. Nie ma się czym podniecać co kto pompuje w koło i na tym i na tym dojedziesz do celu.o wiele sensowniejsze w tym jest chociażby to w jakim stanie masz oponę którą uzytkujesz.Ja po prostu nie doplacam do czegoś co nie ma większego sensu i znaczenia przy eksploatacji auta.tyle Jak uważam że każdy ma prawo do własnych wyborów i nikogo na siłe nie będę namawiać do moich wyborów. Odnośnie twojej odpowiedzi to w żaden sposób nie uważam się za nadkierowcę, super i w ogóle hiper.szybkiego, bezpiecznego czy oszczędnego. A po za tym używaj dużych liter po kropkach łatwiej będzie się czytać to co piszesz W ani jednym momencie nie napisałem że pompowanie azotem jest ważniejsze niż stan opon czy zawieszenia ale jest jednym z wielu czynników które składają się na jedną całość. A moje pytanie w twoim kierunku było po to zadane bo byłem ciekaw czy masz realne porównanie czy tylko domysły lub zasłyszane oponie typu "mój znajomy tak powiedział". Moim skromnym zdaniem jesteśmy tu po to aby sobie pomagać nawzajem a nie naskakiwać jeden na drugiego i przepraszam za małe OT . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2015, 21:52 przez blazejk.)
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
Z całą pewnością i czystym sumieniem powiem że azot nie ma wpływu na kształt opony to jakaś bajka. zmiana ciśnienia w kole z azotem ( i to takim rzetelnym a nie jak w większości zakładów niby azotem) też występuje ale trochę w mniejszym stopniu co na powietrzu. ( podczas prywatnego testu wyszło że po napompowaniu do auta i po mocniejszej jeździe latem z lewej strony azot z 2.3 wzrósł do 2.5 a z prawej powietrze z 2.3 do 2.6 ) prawdziwe pompowanie powinno wyglądać tak po spuszczeniu powietrza z opony wysysamy resztę powietrza maszynką i pompujemy z butli przemysłowej azot. jak ktoś nie wysysa to zostawia powietrze.
op
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
No i czas odświeżyć temat o nowe doświadczenia
Pojawił się po drodze problem u mnie w Czarnuchu z ciśnieniem kół. Co oznacza problem ciśnienie założone przemnie do 235/35/19 to 3 bar niestety znacznie rosło w dni ciepłe i malało w dni zimne. Dziś odwiedziłem firmę Darex z którą od jakiegoś czasu współpracuje w zakresie ogumienia poprosiłem o usunięcie czyli spuszczenie powietrza i napompowanie azotem. Po usłudze nadszedł czas na próby i max odchylenie to 0,1 bar gdzie na powietrzu odchylenia sięgały +/- 0,5 bar Czyli w mojej ocenie warto stosować azot tym bardziej że cena usługi jest coraz mniejsza
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości