Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Pompa sprzęgła 1.9dCi


parixon
Zarejestrowani

op Koledzy wiecie może jak wymienić pompę sprzęgła w 1.9dCi? Wychodzi ona od strony silnika czy od wewnątrz auta?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Wychodzi do wnętrza, jest montowana na wsporniku pedału sprzęgła - wymontowuje się cały podzespół.
Uwaga na łącznik popychacza pompki z ramieniem peadłu, lubi się urwać.
Podobno komuś udało się wyjąć od strony komory silnika, ale osobiście ja w to nie wierzę Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2017, 05:18 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Pompka sprzęgła wychodzi do komory silnika. Włazisz pod pedały, ze sprzęgła zdejmujesz mocowanie tłoku (wygląda to na koszyczek z pazurkami), demontujesz akumulator, podstawę aku., obudowę filtra powietrza i pompkę wykręcasz. Robisz taki ćwierć obrót (nie pamiętam ale chyba w prawo) i wyciągasz. Uprzednio należy odłączyć przewód idący do wysprzęglika i zdjąć wężyk idący ze zbiorniczka do pompki. Wszystko to idzie bez problemu i znajduje się w komorze silnika. A jaki jest powód wyjęcia tej pompki?

(24-05-2017, 05:17)ko-ma napisał(a): Wychodzi do wnętrza, jest montowana na wsporniku pedału sprzęgła - wymontowuje się cały podzespół.
Uwaga na łącznik popychacza pompki z ramieniem peadłu, lubi się urwać.
Podobno komuś udało się wyjąć od strony komory silnika, ale osobiście ja w to nie wierzę Biggrin

Tak, mnie się udało jak też wielu set albo tysiącom innych osób wymieniających pompkę sprzęgła gdyż to jedyny możliwy sposób jej wyjęcia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 07:33 przez haszczurur.)

Odpowiedz
parixon
Zarejestrowani

op
(27-05-2017, 05:47)haszczurur napisał(a): A jaki jest powód wyjęcia tej pompki?

Jak auto trochę pojeździ w mieście to pompka zaczyna zgrzytać przy odpuszczaniu pedału i pracuje z lekkim oporem. Reanimowałem ją dając trochę smaru pod ten gumowy kapturek ale poprawa była na krótko. Są jakieś problemy potem z odpowietrzeniem?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Nie ma z tym, że należy zrobić to w następujący sposób:
Po pierwsze wymień płyn hamulcowy (o ile nie wymieniałeś go przez ostatnie 2 lata).
Wymień pompkę i cały przewód metalowo-gumowy idący od pompki do wysprzęglika gdyż znajdują się tam opiłki plastiku z zatartej pompki.
Odpowietrzanie;
- napełniamy zbiorniczek płynu hamulcowego do pełna i zakręcamy go
-wyciągamy drucianą zawleczkę ze złączki przewodu na króćcu wysprzęglika (wystaje ze skrzyni biegów), lekko wyciągamy przewód i zapinamy zawleczkę (króciec wysprzęglika ma dwa stopnie zapięcia złączki jeden do odpowietrzania a po mocnym dopchnięciu drugi stopień ten docelowy)
-zdejmujesz gumowy kapturek z odpowietrznika na złączce przy króćcu wysprzęglika i zakładasz na niego przeźroczysty przewodzik a drugi koniec wkładasz do butelki np. z płynem hamulcowym
Pompujesz sprzęgło (możesz nawet ręką wygodniej) a butelkę z wężykiem idącym od odpowietrznika o której pisałem stawiasz np. w okolicach silnika.
No i pompujesz co jakiś czas patrzysz aby płyn w zbiorniku nie zszedł do zera tylko go uzupełniasz a za razem patrzysz czy w wężyku pojawiają się bąble powietrza.
Za każdym razem jak pójdziesz dolać płynu czy będziesz obserwował czy są bąble powietrza sprzęgło zostawiaj w podłodze (na tym etapie ono nie odbija ale tym się nie martw)
Przepompuj tak 150-200 może 250 ml. płynu, jak nie będzie bąbli powietrza w wężyku (pamiętaj zostaw pedał w podłodze), chwytasz za złączkę przewodu idącą do wysprzęglika i zdecydowanym ruchem dopychasz aby zatrzasnąć na drugi stopień ten docelowy. Zdejmujesz przeźroczysty wężyk, zakładasz gumowy kapturek i wtedy odciągasz pedał sprzęgła. Pamiętaj o uzupełnianiu płynu hamulcowego aby nie zapowietrzyć układu. Nadmiar płynu ze zbiornika odciągnij strzykawką do należytego stanu.
Sprzęgło odpowietrzamy na wyłączonym silniku.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • , parixon
parixon
Zarejestrowani

op Dzięki wielkie haszczurur za pomoc. Wszystko poszło dokładnie jak w Twoim opisie. Pompka wchodzi do środka tak jak pisałeś. Odpowietrzenie też poszło beż żadnych problemów a sprzęgło w końcu chodzi płynnie :-)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi parixon za ten post post:
  • haszczurur
Vexus
Odkopie trochę temat. Mam problem, padło wczoraj sprzęgło i teraz chce się upewnić co to diagnozy. Dziś po dolaniu płynu i odpowietrzeniu sprzęgło wróciło, niestety ale pedał pracuje dziwnie, wciskam go jest sprzęgło daje się wbić bieg bez problemów, ale podczas ruszania jest uczucie jak by pedał nie wracał. Czy możliwe żeby to padła jednak pompa sprzęgła, czy raczej stawiać na wysprzęglik centralny w skrzyni. Dodam że oglądałem pompę i nie widać wycieków.

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Pompka bardzo rzadko pada, opis pasuje niestety do wysprzęglika.

Odpowiedz
Vexus
A już się łudziłem nowy wysprzeglik wytrzymał niecałe 40 tyś km. Ech trzeba się umawiać do mechanika.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Podmien od. Kogoś pompke tą co masz przy pedale sprzęgła i zobacz czy objaw ustanie. Jeśli nie to więcej niż pewne że wysprzeglik poleciał.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości