Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Oleje silnikowe


funkoval
Specjalisci

Tak, C3. Pytaj CzarnePaliwo o rabaty, nie pamiętam teraz ile płacił acidmk za taki olej do swojego 1.9, ale z tego co kojarzę, to było poniżej 200pln

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Kupiłem Penrite (bez Archoila) z płukanką tez Penrite u Czarne Paliwo. O rabaty będę pytał następnym razem ;)

Edit: Olej zalany. Wymiana poprzedzona płukanką też Penrite.
Jak na razie za długo nie pojeździłem, więc nie czuję różnicy. Auto chodzi jak chodziło, aczkolwiek silnik był de facto rozgrzany.
Zobaczymy rano.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2015, 10:24 przez ryjas.)

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Dzisiaj pojeździłem na zimno. No i sam nie wiem. Na zimno jest chyba lepiej, bo nie ma dudnienia. Ale i na zimno i na ciepło silnik jakby bardziej warczy. Wiadomo, że diesel musi warczeć, ale zdecydowanie bardziej go czuję niż przed wymianą. Zmiany w dynamice nie odczułem. Może delikatnie inaczej turbo odczuwam. Teraz jest jakoś tak bardziej liniowo. Wcześniej była większa turbo dziura. Ale może to autosugestia.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Dynamika - olej to nie nitro ;)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

A basy - po AR9100 z pasma akustycznego odpadło mnóstwo wysokich tonów, więc basy lepiej słychać

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(14-09-2015, 17:29)mojzesz92 napisał(a): 10W... to półsyntetyk, 5W... to syntetyk.

#doublefacepalm

Bardzo głęboko zakorzeniony ten mit.
Obecnie 90 albo i więcej % olejów na rynku klasy SAE 5Wcośtam to oleje na bazie mineralnej, czasem nawet bez takiej ilości dodatków syntetycznych, która pozwalałaby nazwać olej syntetycznym.

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Bartek to podaj "tabelkę" gdzie wiesz jaki olej jest jaki? Biggrin

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Dobre! Wiesz, są zapaleńcy, którzy śledzą te dane, a producenci olejów grzebią przy ich składzie (np. Motul, Millers, AMSOil), żeby produkować jak najtaniej olej, który będzie trzymał parametry klasyfikacji SAE, API, ACEA

Poza tym są 'sportowe' oleje 10W50 czy 60, a także 15W50 czy 60, chyba nie ma wątpliwości, że mogą być w pełni syntetyczne, jak 5W w pełni mineralne.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2015, 17:52 przez funkoval.)

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

nie chciałem (jeżeli tak to zrozumiałeś) 'kłucić' się z Tobą jakikolwiek sposób. Wiesz że mamy "tabelkę" pod względem opon/kół, jeżeli masz wiedzę to możemy zrobić coś podobnego pod względem olei/olejów Biggrin

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Ok, spytam, czy mogę pewne opracowanie podlinkować, powielić albo w inny sposób zamieścić. Sama myśl o tym mocno mnie robawiła, bo producenci kryją się ze szczegółami technicznymi jak tylko mogą, więc ułożenie tabeli trochę wróżenie z kart przypomina (układanie pasjansa np )

Nie odczytałem tego jako zaczepki, tylko że temat jest tak skomplikowany, że nie widzę zbytnio opcji tabelaryzacji.
A że mit: 5W=syntetyk 10W= półsyntetyk 15W=minerał mnie irytuje, to go zwalczam. Tutaj może zbyt agresywnie, przepraszam.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości