Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Drgania silnika na postoju - Auto po wymianie poduszek


outchorn
Zarejestrowani

op Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jeszcze w starym roku.

Korzystając z w miarę ładnej pogody i tego, że udało mi się jeszcze w tym roku zakupić poduszki silnika postanowiłem je wymienić.

Co mnie skłoniło do wymiany?
- wibracje kabiny na postoju samochodu,
- rzucaniem silnika podczas odpalania i gaszenia samochodu,
- dziwnego skoku silnika podczas przyspieszania (auto w pewnym momencie wciskania gazu, jakby się na chwile przycinało)

Zakupiłem na popularnym portalu aukcyjnym u zaufanego sprzedawcy (ponad 12k pozytywnych opinii, przy 0 liczbie negatywnych opinii), dwie nowe oryginalne poduszki silnika - hydroolejową oraz dolną. Dodatkowo postanowiłem zakupić (koszt 60 zł) łącznik, łączący budę z łapą silnika firmy Sasic. (tego koło rozrządu co wchodzi w stronę podszybia).

Po wymianie poduszek, zaraz po uruchomieniu ustały wszystkie wibracje. ( odczuwalne były mikrowibracje na kierownicy). 
Przejechałem z 5 km, ustały wibracje podczas przyspieszania, auto przyspiesza równomiernie, nie zacina się podczas wciśnięcia gazu do dechy. Gaszę auto i nie czuć odpalanego silnika. 

Pojawiły się, jak przed wymianą wibracje na biegu jałowym. Są to wibracje jakby wiatrak chłodnicy się załączał. Buda wibruje, czuć to na kierownicy.

Wibrację występują wyłącznie na postoju. Jutro pojutrze zobaczę jeszcze dokładnie jak auto się zachowuje po całej nocy postoju, przy minusowej temperaturze. 

Jakieś pomysły? czy poduszka ma jakąś regulację? Śruby są wszystkie dość mocno poskręcane. 

Nie wymieniłem jeszcze poduszki skrzyni biegów. Gdzieś na internecie doczytałem, że jest to poduszka najmniej awaryjna. Jeżeli jest szansa, że jakieś wibrację, przekazywane są własnie przez nią, zaraz po nowym roku zakupię nową, oryginalną i wymienię.

Jest jakaś możliwość diagnozy tej poduszki? czy dla świętego spokoju warto i ją wymienić, skoro zdecydowałem się wymienić pozostałe 3 elementy łączące silnik z karoserią?

Nadmienię jeszcze, że poduszkę olejową wymieniałem rok temu. Zakupiłem wtedy zamiennik w sklepie Inter...s, za kwotę 195 zł. Po roku czasu poducha latała jak huśtawka na placu zabaw, z lewej na prawą stronę. Dodatkowo podczas bujania, guma ocierała o metalową część poduchy i piszcząc jak zużyta rolka lub napinacz ( w związku z tym piszczeniem miałem oddać auto do warsztatu, gdzie pewnie profilaktycznie został by wymieniony napinacz i rolki za które zapłaciłbym jak za zboże. Napinacz wymieniałem rok temu - koszt 150 zł).
Dolna poduszka była po prostu w stanie agonalnym. Liczne naderwania i pęknięcia gumy.

Na koniec chciałbym życzyć wszystkim forumowym kolega i koleżanką

Szczęśliwego Nowego Roku!!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2016, 16:49 przez outchorn.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Online
Regulacja poduszek polega mniej więcej na tym, że tą olejową przykręca się w stare ślady, co do górnego i dolnego łącznika nie ma jakichś specjalnych instrukcji. Wiele osób w tym i ja zanim skontruje śruby od poduszek uruchamiam silnik, delikatnie na biegu do przodu do tyłu i po wyłączeniu dopiero skręcam. Jest taka teoria, że silnik przed skręceniem śrub musi się ułożyć. Przejdę teraz do poduszki pod skrzynią otóż faktycznie jest to najmniej awaryjna poduszka nie mniej jednak po wymianie wszystkich nazwijmy je poduszek ta niewymieniona pod skrzynią jest najsłabszym ogniwem. Przy jej wymianie należy pamiętać o zdjęciu starej tulejki gdyż wiele osób popełnia błąd i zakłada nową poduszkę z nową tulejką nie wyjmując uprzednio starej. Powoduje to wibracje. W twoim przypadku wibracja może być spowodowana delikatnym wypracowaniem koła pasowego wału to jest to koło na którym chodzi pasek osprzętu. Znajduje się na samym dole od strony pasażera. Zbudowane jest ze stali połączonej z gumą tzw. dwumasowe koło pasowe wału nie mylić z dwumasowym kołem zamachowym. Przykręcane jest śrubą na klucz 18, możesz je odkręcić zamontować w duże imadło i zobaczyć czy ma boczne luzy. Tylko przy montażu użyj na gwint śruby klej. Wibracje mogą być też powodowane błędami w pracy wtryskiwaczy, ich zużyciem, zabrudzeniem ale w twoim przypadku nie skłaniał bym się ku temu przynajmniej na razie. Dwumasowe koło zamachowe (dwumasa) też bym na razie zostawił w spokoju.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • outchorn
outchorn
Zarejestrowani

op W zeszłym roku wymieniałem koło pasowe na nowe. Oryginał - koszt 450 zł. Wymieniałem bo koło już się wyrobiło i było delikatne bicie - chodził jak stary mercedes, klekot.

Co do poduszki, to najpierw dokręciłem potem odpaliłem auto. Zakupie poduszkę skrzyni, przy wymianie poluzuje pozostałe i odpalę silnik i ruszę przód tył. Dokręcę ponownie.

Po za wibracjami na jałowym biegu, nie ma żadnych innych negatywnych odczuć. Więc również nie ruszałbym koła dwumasowego oraz wtryskiwaczy. Auto nie kopci na czarno po dodaniu mocno gazu. No dobrze, a gdybym poluzował górną poduchę i ruszył tył przód i ją dokręcił z powrotem, to wystarczy, czy dolna poduszka też powinna zostać poluzowana?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Walczyliśmy długo z wibracjami 1,9 dci.
Podstawową przyczyną drgań na wolnych obrotach było dwumasowe koło zamachowe.
Przy okazji konieczna okazała się wymiana poduszek - pojawiły się nowe, inne drgania, wygaszone po regulacji położenia poduszek

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2016, 19:19 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • outchorn
outchorn
Zarejestrowani

op Zanim rzuce sie na kolo dwumasowe, sprobuje wyregulowac poduszki. I dam znac o efektach. Następnie wymienię poduszke skrzyni i zobaczymy.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Online
U mnie też pojawiają się delikatne wibracje nie są odczuwalne na kierownicy czy na czymkolwiek ale widzę jak drga ramię wycieraczki. Z tym, że raz jest a innym razem nie stąd uważam, że winne temu są wtryski. W związku z tym, że wymieniałeś koło pasowe może to być wina dwumasy albo wtrysków.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  •
outchorn
Zarejestrowani

op No niestety, na biegu jałowym auto dość mocno wibruje. Przed wymianą poduszek, nie było to aż tak mocne.

Wyreguluje górną lewą poduszkę. Jak nie pomoże poluzuje dolną i też spróbuje wyregulować.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

outchorn jakiej firmy kupiłeś poduszkę?
Mam nadzieję że nie Sasic?
jeśli tak to masz już winowajcę

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • PRZEMO
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Błąd postępowania: aby regulacja poduszek dała cokolwiek, trzeba poluzować wszystkie mocowania na raz, lekko unieść silnik i opuścić na poduszki. Dobrze jest uruchomić silnik na moment, można kilka razy szarpnąć silnikiem na boki. Dopiero po opuszczeniu silnika dokręcić wszystkie poduszki, w tym poduszkę skrzyni bieków.
Na raty się nie da.
U mnie przed ustawieniem nie można było zostawić uchylonych drzwi, bo było ryzyko ich urwania z zawiasów. Biggrin

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • outchorn, thermalfake
outchorn
Zarejestrowani

op Poduszki kupiłem oryginalne - hydroolejowa i dolna ósemka. Mocowanie to co wchodzi pod podszybie kupiłem firmy sasic - sprzedawca nie mial oryginalu:/.

Pduszka skrzyni nie wymieniana - spoko mam kanał, mam możliwość na weekend podjechania i poluzowania poduszek i ułożenia silnika. Jeżeli dobrze zrozumiałem.
Luzuje wszystkie poduszki delikatnie podnosze silnik. Nastepnie go opuszczam, odpalam, szarpne na boki, odpale, zgasze i dokrecam?

Dokrecam w dowolnej kolejnosci?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości