rawison
55
0
3
3
SC I ph II
2002
1.4 i 16V 98KM, 2003-2009
Bydgoszcz
rawison
Zarejestrowani
— 09-04-2016, 18:51
op
Witam,
Ostatnio chciałem usunąć rdzę na klapie bagażnika w moim scenicu 1 fl, ponieważ gdy go zakupiłem rdza już występowała a ze względów estetycznych strasznie mnie to denerwowało. Kupiłem więc lakier zaprawkowy pod mój kod lakieru na allegro. Wszystko ładnie pięknie, ale po usunięciu rdzy papierem i zasmarowaniu tym lakierem powstało coś na rodzaj dziury, tzn nieuszkodzony lakier wokół ogniska korozji jest nierówno z tym posmarowanym, i tutaj moje pytanie. Czym najlepiej to wyrównać ? Czy kupić jakąś szpachlę czy jakiś inny preparat czy po prostu nakładać parę razy ten lakier aż się wyrówna ? Zdjęcie tego ogniska korozji w załączniku, było robione przed całym zabiegiem. Proszę o rady i z góry dziękuję
Załączone pliki
Miniatury
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-04-2016, 19:18
powinieneś dobrze to oczyścić zasmarować czymś co by miało za zadanie wiązać rdzę, potem można jakiś szpachel, farba podkładowa i dopiero farba bazowa.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
stasic
508
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 09-04-2016, 19:44
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi stasic za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to stasic for this post
• Mati, rawison
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-04-2016, 19:57
właśnie o ten pierwszy mi chodziło ale nazwy zapomniałem, przesmarowana powierzchnia po jakimś czasie zanim dobrze wyschnie delikatnie zmienia kolor
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
stasic
508
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 09-04-2016, 20:36
Po cortaninie robi się jakby szklana powierzchnia wpadająca w kolor fioletowy, lub jakiś odcień niebieskiego.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
rawison
55
0
3
3
SC I ph II
2002
1.4 i 16V 98KM, 2003-2009
Bydgoszcz
rawison
Zarejestrowani
— 09-04-2016, 20:40
op
Ok dzięki,
A odnośnie wyrównania powierzchni, o co byłoby najlepiej wołać w motoryzacyjnym? Chyba że jest jeszcze opcja nałożyć z przerwami tą zaprawkę lakieru tak z 3 warstwy i potem najwyżej po wyschnięciu wyrównać pastą lekkościerną ? Choć nie wiem do końca czy dobrze by to zadziałało ;/
•
stasic
508
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 09-04-2016, 21:18
Nie wiem czy to dobry pomysł byś się za to zabierał ale jeżeli wiesz że sobie dobrze radzisz z narzędziami to:
Jeśli faktycznie jest konieczność nałożenie grubszej warstwy trzeba to robić cienkimi warstwami. Nie można nakładać od razu grubo. Nakładaj wtedy szpachlówkę bez jej szlifowania między warstwami. Jak to wygląda?
Kładziesz warstwę około 2-3mm.
Przygotowujesz kolejną porcję świeżej szpachli.
Kładziesz ją na poprzednią po upływie 7-10min również około 2-3mm
Powtarzasz czynność do uzyskania odpowiedniej grubości powłoki.
Czekasz na utwardzenie około 20-30 min i zaczynasz obróbkę.
Tu masz całość:
http://jaktozrobilemwgarazu.pl/szpachlowanie-samochodu/
Do tego oglądnij filmiki na youtubie i jak ogarniesz temat oragnoleptycznie to do dzieła ;) Ale jak chcesz aby to dobrze wyglądało to zastanów się nad lakiernikiem.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
Młody
4,840
2
948
668
INNY
2017
INNY
Kraków
Młody
Zarejestrowani
— 10-04-2016, 15:25
(09-04-2016, 20:40)rawison napisał(a): o co byłoby najlepiej wołać w motoryzacyjnym? Możesz jeszcze szpachlę z włóknem węglowym albo opiłkami metalu wołać, ale to tylko w przypadku głębokiej wgnioty lub dziury. W tym przypadku jednak myślę, że zwykła starczy.
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
W Scenicu zeszła mi warstwa ochronna w progach przy otworach na lewarek i już się rdzawi.Pójdzie dalej. Chcę luźną warstwę zerwać, zabezpieczyć i nanieść środek bitumiczny do konserwacji podwozia. Pytanko, co dać bezpośrednio na rdzę - Cortanin odpada, bo mnie raz zawiódł. Brunox i co jeszcze brać pod uwagę?
•
stasic
508
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 17-08-2016, 15:51
(06-05-2016, 12:43)sportway napisał(a): W Scenicu zeszła mi warstwa ochronna w progach przy otworach na lewarek i już się rdzawi.Pójdzie dalej. Chcę luźną warstwę zerwać, zabezpieczyć i nanieść środek bitumiczny do konserwacji podwozia. Pytanko, co dać bezpośrednio na rdzę - Cortanin odpada, bo mnie raz zawiódł. Brunox i co jeszcze brać pod uwagę?
APP R-Stop
Tu jest porównanie obu środków antykorozyjnych:
https://www.youtube.com/shared?ci=h2WVBFQYxXI
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2016, 15:53 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
|