op
Jeżdżę chwilowo szczeniakiem 1.6, 220tysi, silniczek pszczółka, pali na przysłowiowy dotyk, oleju nie łyka i jedynym jego problemem są niskie obroty na jałowym. Rano przy 11 stopniach ma ok 600, nie dusi się wchodzi na obroty normalnie. Przy ruszaniu bez pedału gazu - prawidłowo podnosi obroty. Na ciepłym takie same obroty, czasami tylko większe - jak mu odbije. No ale zdarza mu się często zgasnąć szczególnie na LPG. Na benzynce nawet poniżej 500 ale podtrzyma jakoś. Resetowałem ECU ale żadnego efektu.
Niskie obroty biegu jałowego
Sprawdź regulator biegu jałowego (silniczek krokowy) i czujnik temp. silnika. Na przepustnicy jest śrubka, którą reguluje się położenie przepustnicy, może ktoś ją przestawił.
Zanim ktoś zakupi nowy regulator biegu jałowego i zna rosyjski to może spróbować same zregenerować ;) Takie coś znalazłem: http://autoby.biz/forum/viewtopic.php?p=329548#p329548 http://renault-club.by/megane/xx.php (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016, 11:24 przez stasic.) SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
op
"Chromek" ładnie tłumaczy jakby co
![]() Tak na szybko to jedynie mogę tą śrubką pomajstrować. A czy nie jest tak, że przepustnica musi zamykając się wcisnąć jakiś przycisk, żeby ECU wiedział, iż jest zamknięta?. Żebym "nie poprawił" sobie do reszty. Znalazłem na elektrodzie foto - to ta niebieska strzałka? [attachment=9474] Jeszcze muszę się wsłuchać, jak tylko dodam gazu, słyszę delikatny gwizd (jakby syczenie), może nieszczelność. P.S. Dobrze opisane problemy z przepustnicą: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic410781.html (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016, 13:22 przez sportway.)
Temat z elektrody trochę inny - za wysokie obroty. Miałem to samo i też uszczelki. Na razie nie ruszaj śruby, przepustnica ma być szczelnie zamknięta, jak by tak nie było to byś miał wyższe obroty. Przepustnica ma czujnik położenia, stąd ECU wie. Zacznij może od regulatora biegu jałowego, łatwo go wyjąć dwie śruby a raczej wkręty. Dokonaj inspekcji. Pewnie będzie mega syf. Najlepiej by było go dać do czyszczenia do wanienki ultradźwiękowej. Na szybkiego można naftą wyczyścić, jest tłusta i nie trzeba smarować niczym, chyba że masz dobry smar techniczny co nie klei brudu.
Tym świstem głowy sobie nie zawracaj, tak ma być. Przy Twoim problemie dobrze by było mieć drugie auto z którego przekładało by się na próbę regulator biegu jałowego, MAP sensor, czujnik w dolocie... Zastanów się czy nie warto wydać 30zł na czujnik temp. bo jego złe działanie może mieć wpływ na obroty. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016, 15:51 przez stasic.) SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości